Gjest på gråten Skrevet 19. november 2004 #1 Del Skrevet 19. november 2004 Noen tips? Nå er klokka fire om natta og jeg er kjempefrustrert. Jeg får rett og slett ikke sove om kvelden. Noen erfaringer med sovetabletter? Vil jo helst klare meg uten, men mine søvnproblemer har jeg hatt siden barnealderen. Har snart eksamen, og er stresset på grunn av det, så det har sannsynligvis sin tilleggseffekt. Hva skal jeg gjøre? Noen som har egne positive erfaringer med tiltak?? Dette her tar snart drepen på meg!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 19. november 2004 #2 Del Skrevet 19. november 2004 Er det unntaket eller regelen at du har det sånn? Innsovningstabletter kan legen gi deg hvis det er kortvarig/stressrelatert, f.eks. Stilnoct som har få bivirkninger. Er problemet mer alvorlig bør du oppsøke en søvnspesialist. Send meg en PM hvis du vil ha mer info om dette... Har dette problemet selv, ellers ville jeg ikke vært våken nå, he he. Skal være på skolen om tre timer og har ikke sovet et sekund! :evil: Kjerringråd har aldri virket for meg, derfor gidder jeg heller ikke tipse deg om det... Håper du får sove til slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 19. november 2004 #3 Del Skrevet 19. november 2004 Hadde store problemer med å sove da jeg gikk på videregående... Kjenner følelsen man får ved å se på klokken og tenke "hvis ikke jeg sovner nå, får jeg bare 3 timer søvn..." Utrolig stressende! Jeg prøvde en del forskjellige ting for å få sove.. som sove-te og urtedråper...ingentign funket... Men det kan jo hende noe funker på deg! Ta en tur innom helsekosten og forhør deg! Ellers har jeg hørt at man ikke skal legge seg sulten, men heller ikke spise rett før leggetid.. og at man ikke skal røyke den siste timen før man skal sove... Til slutt vil jeg bare gi en klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSol Skrevet 19. november 2004 #4 Del Skrevet 19. november 2004 jeg har også fått innsovningstabletter av legen. Han mente at om jeg kom inn i et ordentlig søvnmønster med disse, så ville jeg sovne lettere etter at jeg sluttet med de. Han om det.. Er utrolig deilig med innsovningstabletter, man slokner som et lys! Det jeg gjør for å få _litt_ søvn, er å lese bøker før jeg legger meg. IKKE tv. Da kan det hende jeg sovner i totida.. Jippi Ta deg en tur til legen og snakk med han/henne. Mulig de kan hjelpe deg. Ihvertfall nå i eksamensstyret er det greit med nok søvn, forklar problemet. Mulig du kan få innsovningstabletter til "det verste" er over. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guestguest Skrevet 19. november 2004 #5 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg fikk Imovane av min psykiater. Innsovningstablett, men fare for avhengighet om man tar det for ofte. Snakk med fastlegen din. Har prøvd masse kjerringråd jeg også, men ingenting har fungert. Ille når man går opptil 3 døgn uten å sove et sekund, selv om man så gjerne vil. Håper du får orden på søvnen din. Man kan bli psykotisk av mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterenka Skrevet 19. november 2004 #6 Del Skrevet 19. november 2004 Vet det ikke er lett, og kanskje ikke alltid hjelper, men forsøk å bestemme deg når du legger deg at det ikke gjør noe om du ikke får sove... Har du ikke sovet likevel når morgenen kommer, kan du ta en egenmelding eller være borte fra skolen, hvis du er totalt utmattet av mangel på søvn. Det blir i såfall et problem som du møter om morgenen, og ikke trenger ta stilling til når du legger deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 19. november 2004 #7 Del Skrevet 19. november 2004 begynn å bruke dagslyslampe om morgenen, med en gang etter at du står opp. man får helt forstyrra døgnrytme av mørketida, og lysbehandling gjør at du blir mer opplagt på dagtid og trøtt på kvelden så du får sove bedre om natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå