Gå til innhold

Invitere hjem andre foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flyttet til et sted hvor vi ikke kjenner så mange. Til tross for at vi er aktive ift å stille opp i styrer og stell, prater og prøver å ta kontakt med andre, stopper det liksom der. Alle er hyggelige, men de er så opptatt og har nok venner fra før, virker det som. Vi har et barn som går på skolen, og mange av foreldrene virker hyggelige, men vi kommer ikke helt "inn" i miljøet. Jeg har begynt å lure på om jeg skal invitere hjem de andre mødrene, men virker det veldig desperat? Tenkte kanskje det kunne "bryte isen" litt? Ikke noe formelt, men kanskje bare kaffe og kaker eller noe annet litt enkelt. Hva tror dere? Hadde dere reagert positivt eller negativt om noen gjorde det?

Anonymkode: 26e6b...9bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sett på det som veldig positivt. Kjør på 😊

Skrevet

Høres hyggelig ut. :)

Er jo bare å si at du ønsker å bli bedre kjent med dem siden dere er ny på stedet.

Anonymkode: b643e...7bc

Skrevet

Hvorfor ikke? :) Eller så kan du sjekke om det finnes en syklubb/strikkeklubb du kan bli med i? Kjenner på det samme her, vi har flytta til et sted vi ikke kjenner noen, og jeg synes det er vanskelig å få nye bekjente nå når man er voksen. Men be inn på kaffe eller høstsuppe eller et eller anna. Jeg er helt sikker på at det vil gå fint :)

Skrevet

Positivt! Jeg inviterte alle mødrene i klassen til sønnen min hjem på tapas. Alle tok med seg hver sin matrett og det de ville ha til drikke. Var veldig gøy, og alle ble bedre kjent med hverandre. Go for it! 

Anonymkode: 9dc0a...f66

Skrevet

vi pleier å ha mødrekveld et par gi året. Savner at fedrene og arrangerer slikt.

Anonymkode: 45fce...7d7

Skrevet

Tusen takk for svar! Godt å se at jeg ikke er helt på jordet. Det med suppe hørtes egentlig ut som en god ide!

Anonymkode: 26e6b...9bc

Skrevet

Takk for inspirasjon!!  :smilyblomst:

Anonymkode: 36280...5a6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...