Gå til innhold

Har det betydning om den spesielle har hiv  

1. 1. Har det betydning om den spesielle har hiv

• nei, har hiv selv og bruker kondomer
      0
    • jeg ville funnet meg en frisk partner
      22

Anbefalte innlegg

Skrevet

og du ikke har hiv, men er forelsket, ville du

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du bare skal lage en ny avstemning jeg tror det var et eller to alternativ du ikke fikk med deg, hadde vært interessant å se svarene på dette :)

Skrevet

Siden jeg kjenner folk som lever og har hiv og er friske, og som jeg tror kommer til å leve lenge og godt, og noen som døde av aids, så dersom det skulle skje, at jeg møtte han dere alle prater om (mannen i deres liv), så hadde jeg sikkert overlevd et sexliv med kondomer...

Jeg vet ikke, men kjærlighet skal vel overvinne alt? Dessuten, har dere hivtesta dere =)

Skrevet

:o Tror du mangler en del svaralternativer......

Har ikke hiv, men er det mitt livs kjærlighet, ville vi vel funnet en løsning på sexproblematikken.....kondomer er en grei oppfinnelse :roll:

Gjest Ninakanin
Skrevet

hehe ja jeg reagerte også på de fantastiske valgmulighetene i denne avstemmingen!

Og ja jeg hivtestet meg for noen år siden, fordi jeg fikk plutselig helt panikk av tanken på at jeg kanskje muligens kunne ha fått det, og så gi det videre til gutten jeg elsker over alt på jord. Men alt var fint!! Ikke et eneste lite tullevirus engang :)

men jeg vet ikke hva jeg ville gjort, egentlig.

Skrevet

Jeg hadde droppet ut og prøvd å få livet til å gå videre.........Ikke pga sex med kondom, men fordi jeg ikke ønsker et forhold med noen som har en alvorlig og kronisk sykdom. Det har jeg ikke kapasitet til.

Nei, jeg hadde ikke gått om partneren min nå hadde fått en alvorlig sykdom, vi er allerede i et forhold. Og siden vi har vært såpass lenge sammen har jeg klare forpliktelser i forhold til ham og evt sykdom. Men i et nytt forhold? Niks....

Skrevet

Jeg vet man kan leve lenge med HIV, holde sykdommen i sjakk med medisiner, likevel ville jeg ikke valgt en livsledsager med en dødsdom hengende over seg, og ikke bare en dødsdom, men også en sykdom jeg også kan bli smittet av om jeg ikke er forsiktig-hele tiden.

Jeg skulle for all del ha vært en venn for han, stått ved hans side til den dagen han tapte kampen mot sykdommen.

Men ikke mer enn en venn.

Nei, jeg ville ikke inngått et forhold til noen med HIV, uansett hvor betatt/fascinert/forelsket jeg var.

Skrevet

dette synes jeg det nesten er umulig å svare på!!

men en ting som er sikkert, hadde jeg valgt å ikke utvikle videre følelser for Mannen i mitt liv fordi han hadde HIV, så hadde det IKKE vært fordi jeg måtte leve ett seksuellt liv med kondom, det hadde vært det minste problemer tror jeg. :wink:

men å velge en livspartner som man VET har en livstruende sykdom han ALDRI vil bli kvitt? å velge en som ikke usannsynelig kommer til å slite mange og harde kamper med kroppen sin og ha det helt jævlig? Hadde jeg vært Mor Teresa, så selvsagt hadde jeg ofret meg for å være kjærligheten til en med HIV uten tanke på min egen lykke, men det er jeg jo ikke da....

vet ikke hva jeg hadde gjort, det hadde vært et utrolig tøft valg uansett.

Skrevet

Vanskelig å svare på. jeg tror ikke jeg hadde innledet et forhold med en jeg visste hadde HIV, i og med at jeg tror det hadde blitt for stor påkjenning å vite at gutten min skulle dø før meg. men hadde kjæresten min fått HIV hadde jeg selvsagt ikke forlatt han.

Skrevet

Jeg hadde ikke ønsket å leve med en som hadde HIV.

Desverre hadde jeg tatt snippeska mi og forlatt!

Gjest GreenSky
Skrevet

Hvis jeg var i ferd med å falle for en person med HIV, ville jeg avbrutt forholdet. Jeg hadde nemlig ikke orket å se en jeg er glad i visne foran øynene mine og dø en langsom og smertefull død uten at jeg kunne gjøre noe for å hjelpe. Men om kjæresten hadde fått HIV, ville jeg forsatt forholdet og gjort mitt beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...