AnonymBruker Skrevet 29. september 2016 #1 Skrevet 29. september 2016 Kollegaer som gråter åpenlyst på jobb gjentatte ganger, hva synes dere om det? Jeg kan skjønne det om feks noen i familien har kreft. Men generelt synes jeg ikke gråting hører til på en arbeidsplass. Kjenner jeg blir irritert. Er jeg for tøff? Anonymkode: ab64b...338 2
Dricka Skrevet 29. september 2016 #2 Skrevet 29. september 2016 Aldri sett at noen gråter på arbeidsplassen min.. Tror nok du er uheldig bare..
ajarRun Skrevet 29. september 2016 #3 Skrevet 29. september 2016 Jeg har til gode å oppleve at noen gråter på jobb. Men hvis jeg skulle oppleve det regner jeg med at jeg akkurat da må dra til vaskehallen eller servicefolkene. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2016 #4 Skrevet 29. september 2016 Nå jobber jeg innen helse, og har sett folk gråte på jobb(ikke forran pasienter/pårørende), men ikke av private årsaker. Det er nok av grunner å ta av for å si det sånn. Anonymkode: 5645b...b44 10
Chizue Skrevet 29. september 2016 #5 Skrevet 29. september 2016 Kommer an på hva du jobber med og om det er jobbrelatert eller privat. Jeg har grått en gang på jobb, men det var rett og slett fordi jeg fikk kunden fra helvete-Sånn sett ble kunden hentet av politi senere..Men jeg gråt på bakrommet.. Og sjefen min var fly forbanna på kunden På den arbeidsplassen hadde vi også ett rom med boksesekk xD Som vi ble oppfordret å bruke om vi enten var stresset, eller møtte på umulige kunder, eller andre ting -Dette var ikke i Norge.. Men tror flere arbeidsplasser kunne fått god bruk for ett slikt rom x) 7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 #6 Skrevet 30. september 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kollegaer som gråter åpenlyst på jobb gjentatte ganger, hva synes dere om det? Jeg kan skjønne det om feks noen i familien har kreft. Men generelt synes jeg ikke gråting hører til på en arbeidsplass. Kjenner jeg blir irritert. Er jeg for tøff? Anonymkode: ab64b...338 Nei, jeg synes ikke du er for tøff. Vi kan alle havne i særskilte situasjoner gjennom livet der gråt blir en del av hverdagen (alvorlig sykdom i familien, dødsfall e.l.), men selv da tenker jeg at det er brukelig å trekke seg litt tilbake når gråtetoktene kommer. I min verden er det også forskjell på å felle et par tårer og å virkelig gråte. Jeg er selv av den følsomme typen, men da tar jeg meg heller en femminutter på do når jeg ikke greier å holde inne. Et par tårer kan slippe når jeg snakker med kolleger om hvordan det går, men gråte gjør jeg alene. Anonymkode: e3149...74e 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 #7 Skrevet 30. september 2016 Tja, alle kan kanskje ha en dårlig dag. Eller vedkommende har jobbet seg utbrent og burde ikke være på jobb? Anonymkode: 67bb5...20a 1
Gjest CKT Skrevet 30. september 2016 #8 Skrevet 30. september 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Kollegaer som gråter åpenlyst på jobb gjentatte ganger, hva synes dere om det? Jeg kan skjønne det om feks noen i familien har kreft. Men generelt synes jeg ikke gråting hører til på en arbeidsplass. Kjenner jeg blir irritert. Er jeg for tøff? Anonymkode: ab64b...338 Hvorfor ikke spørre din kollega?
AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 #9 Skrevet 30. september 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Kollegaer som gråter åpenlyst på jobb gjentatte ganger, hva synes dere om det? Jeg kan skjønne det om feks noen i familien har kreft. Men generelt synes jeg ikke gråting hører til på en arbeidsplass. Kjenner jeg blir irritert. Er jeg for tøff? Anonymkode: ab64b...338 Hva har egentlig din kollegas gråting med deg å gjøre? Du skal være glad du ikke jobber i helsevesenet, der kan det være mye gråting og følelsesutbrudd den ene eller andre veien daglig. Anonymkode: 3036d...aca 2
mortilen Skrevet 30. september 2016 #10 Skrevet 30. september 2016 Har sett det flere ganger. Både når de står i tøffe situasjoner på jobb og når det har skjedd noe privat. Gjør meg ingenting om de trenger en skulder å gråte på, så lenge de klarer å holde seg profesjonell med pasienter/beboere. Jobber i helsesektoren. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 #11 Skrevet 30. september 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg synes ikke du er for tøff. Vi kan alle havne i særskilte situasjoner gjennom livet der gråt blir en del av hverdagen (alvorlig sykdom i familien, dødsfall e.l.), men selv da tenker jeg at det er brukelig å trekke seg litt tilbake når gråtetoktene kommer. I min verden er det også forskjell på å felle et par tårer og å virkelig gråte. Jeg er selv av den følsomme typen, men da tar jeg meg heller en femminutter på do når jeg ikke greier å holde inne. Et par tårer kan slippe når jeg snakker med kolleger om hvordan det går, men gråte gjør jeg alene. Anonymkode: e3149...74e Har også hatt en tøff periode og da var gråtetoktene på do svært kjærkomment. Det kan være ting man bare må stå i noen ganger, og da blir det ekstra tøft om man har vist sårbarhet til andre. Hvis det er slik at dette er utbrenthet/depresjon el. mener jeg en person burde være sykmeldt for å beskytte seg selv. Anonymkode: ea2eb...b1f
makkapakka Skrevet 30. september 2016 #12 Skrevet 30. september 2016 (endret) Jeg hadde en kollega som strigråt på jobb, gikk ut et par timer, kom igjen hikstende inn dørene helt ute av seg, jeg ble helt satt ut og klarte ikke å si noe og syns det var en veldig ekkel situasjon, sjefen tok seg av det. ps. det hadde ingenting med jobben å gjøre Endret 30. september 2016 av makkapakka
AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 #13 Skrevet 30. september 2016 Det har de aller fleste opplevd når de har jobbet noen år ja. Mennesker oppfører seg menneskelig. Tåler du ikke det så er det du som eier problemet. Jeg jobber i en av nødetatene. Anonymkode: 1b68e...5a8 12
AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 #14 Skrevet 30. september 2016 Jeg opplever at folk på jobben gråter ganske ofte. Som oftest pga jobb- eller arbeidsmiljørelaterte ting. Jeg har aldri gjort det selv, og skjønner ikke at de vil gjøre seg så "svak" i jobbsammenheng, men jeg respekterer at vi er forskjellig. Noen er mer følsomme enn andre. Samtidig blir jeg litt oppgitt også, og flere ganger har jeg tenkt "ta deg sammen da", mens jeg har satt opp en forståelsesfull mine. Anonymkode: a4e83...721
AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 #15 Skrevet 30. september 2016 Jeg har selv grått tre ganger på jobb. En gang i min forrige jobb og to i min nåværende jobb. Jeg er veldig glad for at det er rom for det. De siste to gangene var jobbrelatert. Når man jobber tett på barn som sliter hender det at man kan felle noen tårer på pauserommet. Da er det godt at man kan få en god klem av forståelsesfulle kolleger før man skvetter vann i ansiktet, bretter opp ermene og gjør så godt man kan videre.. Anonymkode: 803a6...b0e 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 #16 Skrevet 30. september 2016 Jeg har et veldig avslappet forhold til gråting og har opplevd det flere ganger på jobb, ved at kollegaer har grått, og ved noen få anledninger, jeg selv. Jeg arbeider innenfor en sektor hvor man kommer tett på mange vanskelige skjebner, og det er nær sagt umulig å ikke av og til la det gå inn på seg, spesielt om man har en dårlig dag fra før/er trøtt/har det vanskelig på hjemmebane etc. Og omvendt, den tøffe jobben kan forsterke de vonde følelsene rundt noe som foregår i privatlivet. Jeg har aldri tenkt at man er noe mindre profesjonell av den grunn, bare at man har behov for en halvtime til å ventilere, få litt omsorg av de andre og så klare å gå "ut i feltet" igjen. Gråting er ikke et tegn på svakhet for meg, det er en naturlig menneskelig reaksjon og en mental husvask hvor man får ut litt grums, og klarer å se ting klarere etterpå. Den forrige som felte tårer på jobb var en av damene som har vært i yrket i tredve år, og som er dyktig og erfaren til fingerspissene. Sånn sett synes jeg det er mye vanskeligere med kollegaer som skal være så utrolig beintøffe og proffe, og som er korte og avvisende når de går og tenker på noe vanskelig, gjerne i flere dager. Jeg aksepterer den måten å reagere på også, det er helt greit, men de går jo glipp av den medmenneskelige støtten, rådene og omtanken man kanskje innerst inne kunne trengt når man holder alle på avstand. Klart det kunne blitt forstyrrende om noen gråt på jobb konstant, men min erfaring er at folk som har det såpass tøft blir sykemeldt rimelig kjapt uansett. Så det er ikke noe reelt problem slik jeg ser det. Anonymkode: 1626a...8de 12
AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 #17 Skrevet 30. september 2016 I utgangspunktet tenker jeg at det er menneskelig. Om noe blir altfor tøft, være seg jobbmessig eller privat, så kan det tippe over for noen og enhver i et svakt øyeblikk. Men jeg har også jobbet med en person som hadde gråting som en slags standardmekanisme. Den minste lille ting kunne få henne til å gråte, og hun taklet ikke annet enn positiv tilbakemelding. Vi skulle jobbe sammen i team, og jeg må ærlig innrømme at det var vanskelig. Du hadde ikke noe annet valg enn å være støttende og positiv, også når du var uenig eller hadde andre synspunkter. Anonymkode: 53f0a...85d
EvaLena Skrevet 30. september 2016 #18 Skrevet 30. september 2016 (endret) Jeg har opplevd flere kolleger som gråter på jobb og det er vondt å se. Da prøver jeg så godt jeg kan å snakke med de. De kan lufte ventile sine for meg, jeg bryr meg om de. Jeg har selv måttet overføre ett dødsbudskap for noen år siden til en kollega. Da fikk personen lov å gråte så mye hun orket før vi forsikret oss om at hun kunne reise hjem. Jeg jobber med svært mange personer og har lært at folk reagere forskjellig på ting og det respekterer jeg. Det å gråte er ett tegn på at du har prøvd å holde deg sterk altfor lenge. En dag sprekker bobla og da er det godt å gråte. Jeg har også grått på jobb og føler ikke det er noen svakhet fra min side. Endret 30. september 2016 av EvaLena 5
Zienna Skrevet 30. september 2016 #19 Skrevet 30. september 2016 Ja, du er for tøff, og på grensen til det kyniske. Som leder i en stor bedrift, med ansvar for mange ansatte, har jeg sett mange gråte på kontoret mitt Den ansatte som har fått advarsel fordi hun alltid kommer for sent, og forteller meg om mannens alkoholproblem, som gjør at hun aldri får sove om natta. At hun så gjerne vil og prøver. Og den ansatte som mister jobben sin pga. besparelser, som forteller om økonomiske problemer og huslån som forfaller? Eller han som har mistet fotfestet på jobb fordi kona ha funnet en annen, og møtte dritings opp på jobb etter en fuktig alenekveld i ettertenksomhet? Osv. osv. Selvfølgelig gråt de. 8
sol87 Skrevet 30. september 2016 #20 Skrevet 30. september 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Kollegaer som gråter åpenlyst på jobb gjentatte ganger, hva synes dere om det? Jeg kan skjønne det om feks noen i familien har kreft. Men generelt synes jeg ikke gråting hører til på en arbeidsplass. Kjenner jeg blir irritert. Er jeg for tøff? Anonymkode: ab64b...338 Det kommer jo helt an på sammenhengen. Generelt sett bør det jo være rom for å vise følelser til en viss grad, men om en og samme person gråter i tide og utide, er det kanskje et tegn på at denne personen bør bli flinkere til å regulere følelsene sine, eller i alle fall hvordan vedkommende uttrykker disse følelsene. Jeg har aldri sett noen gråte på jobb. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå