Tivine Skrevet 29. september 2016 #1 Skrevet 29. september 2016 Hei, jeg har nettopp startet i ny jobb. Her har det blitt nevnt at man ikke skal ha løsnegler eller neglelakk på arbeid. Dette er forståelig siden jeg arbeider i en restaurantkjede, og at løsnegler og lakk kan flasse av. Jeg har derimot bestilt time for støping av negler, dette er da negler som sitter veldig godt fast og ikke flasser! Det er større sjangs for at jeg brekker en naturlig negl, enn de som er støpte. Kan jeg da ha støpenegler på jobb!? På forhånd takker jeg for alle svar
Gjest Kaffekrus Skrevet 29. september 2016 #2 Skrevet 29. september 2016 Jeg ville antatt ikke. Lange negler samler jo en hel del bakterier, ikke akkurat hygienisk i en slik jobb.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2016 #3 Skrevet 29. september 2016 Nei. Grunnen til at man innenfor næringsmidler og helse samt enkelte andre yrker ikke skal ha neglelakk, løsnegler og annen neglepynt er at det er grobunn for bakterier. Takler du ikke gå med "bare" negler så må du nesten finne deg et yrke der smitte ikke er et like stort tema som innen helse og mathåndtering. Anonymkode: 37c63...06f 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2016 #4 Skrevet 29. september 2016 Tror ikke det er innafor. Det er jo løsnegler. Men spør sjefen din Anonymkode: 3a37b...eb8
AnonymBruker Skrevet 29. september 2016 #5 Skrevet 29. september 2016 Nei. Lange negler er uhygienisk. Anonymkode: c2bda...659 1
Larry Croft Skrevet 29. september 2016 #6 Skrevet 29. september 2016 Man skal ha så korte negler som mulig. Jeg jobber med mat, og har slått meg til ro med at jeg må ha korte ikke så lekre negler 1
Tivine Skrevet 29. september 2016 Forfatter #7 Skrevet 29. september 2016 Men jeg har selv ganske lange negler og det har ikke vært noe problem? Hva vil da forskjellen være? 🤔
AnonymBruker Skrevet 29. september 2016 #8 Skrevet 29. september 2016 1 minutt siden, Tivine skrev: Men jeg har selv ganske lange negler og det har ikke vært noe problem? Hva vil da forskjellen være? 🤔 Har sjefen din i den nye jobben eller den som ansatte deg, sagt at det ikke er et problem? Anonymkode: 96842...d00 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå