Gå til innhold

Idolet mitt røyker 24/7 og er langt inne i Narkotikamiljøet...

Spiteful

Anbefalte innlegg

Jeg har i rundt 7 måneder nå vært ganske betatt av en artist. Jeg vil ikke nevne navnet hans her, men jeg kan si han er ganske langt inn i Narkomiljøet. Han røyker weed mye, og mange av sangene hans handler om narkotika. Han har flere ganger tatt bilde og video på snap hvor det er haugevis med grønt og brunt overalt. 

Grunnen til at jeg liker denne artisten så godt er at når jeg var på mitt verste og en kveld rett og slett bare ville gi opp, fant jeg en av sangene hans som er full av følelser, og jeg fikk motivasjon og håp. Han har gode ord å komme med, mange fine grunner til å ikke gi opp og å være positiv og åpen. For ikke å snakke om takknemlig. Han virker som en veldig følsom og hyggelig type, som takker for alt. Han ligger unna all drama, og i motsetning til mange andre kjendiser, så slenger han ikke dritt og lager ikke drama når han har problemer med andre. Han virker overbeskyttende og som om han virkelig er glad i oss fansen. 

Problemet mitt er bare at han røyker så mye. Han sliter visst med angst, og har vist og opplyst flere ganger at han har ''lov'' til å røye. Han har altså dokumentasjon på det, men han røyker også svært mye i forhold til det jeg syns er greit å røyke når man sliter psykisk.

Jeg er i grunn for enkelte stoffer, og mener enkelte stoffer kan være til meg hjelp enn skade, men jeg lurer jo veldig på hva som er oppi hodet mitt, når alle andre i livet mitt er totalt mot sånt? Jeg har aldri røyket gress (?), men har røyket vannpipe flere ganger, og jeg elsker det. Kan ikke nekte for at jeg vil prøve hasj liksom, men jeg er bare 18 og tør ikke i tilfelle det vil ødelegge livet mitt liksom...

Vet egentlig ikke hva jeg ville med dette... Kanskje bare å få det ut? Jeg er glad i denne artisten til tross for all røykinga og all hasjen han samler rundt på, men jeg er jo redd for at han skal forandre seg mye, for i forhold til sanger og videoer av han for 2 år siden, så har han forandret seg en hel del... Jeg vet egentlig bare ikke hva jeg tenker om han og alt dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Cyrus skrev:

Er idolet ditt Afroman?

Nei, han jeg snakker om er 21 år, og ''hvit'' (Beklager at jeg sier det slik, men aner ikke hvordan jeg ellers skal formulere meg). Han holder på med rap musikk, og blir ''mobbet'' fordi han ikke er mørk i huden slik som mange andre rappere. Han blir ''beskyldt'' for å være wannabe, noe jeg syns er trist egentlig. Musikk burde ikke ha noe med hudfarge å gjøre.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chillpill

Jeg tror du kan ha godt av å skille litt mellom artisten og kunsten her. Du trenger jo egentlig ikke tenke så mye på hva denne artisten driver med privat? Det er mange musikere som har slitt med dop opp igjennom tidene, og det betyr hverken at vi bør idealisere dem eller at vi ikke bør høre på musikken deres. Du kan prøve å  høre på musikken og fokusere på hva den gir deg, ikke på personen bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Cyrus skrev:

Driver bieber med rap?

Njoa, det er nok så opplagt ut ifra HI at dette gjelder Bieber. 

Uansett, du er 18 år og jeg personlig syntes du har en litt 14 åring holdning. Du er voksen nok nå til å se at han er en egen person som gjør egne (og noen ganger egoistiske) valg, og det må bare være greit, for det påvirker ikke ditt liv. Om han ønsker å røyke hasj, drikke seg kjempe full eller skyte heroin, så kan ikke du la det påvirke deg. 

Og liksom, du må ikke liksom prøve hasj bare fordi han gjør det liksom. Tror ikke det ødelegger livet ditt å prøve det, men du burde ikke prøve det kun fordi han gjør det. 

Du er litt for gammel for dette.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Cyrus skrev:

Er idolet ditt Afroman?

:fnise:

Forøvrig enig med personen over her, skill mellom artisten og musikken. Bruk musikken til ditt beste, du skal jo (forhåpentligvis) ikke henge med denne personen privat. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for artisten sin del at han forandrer seg. Det er ikke vanlig å bli værende slik man var da man var 19. Jeg kjenner noen få personer som har "stivnet" i den rollen de hadde i tenårene... som mentalt og utseendemessig (klesstil osv.) er helt like i dag som for 20 år siden. De er eller har vært storforbrukere av cannabis og andre narkotiske stoffer.

Hvis man absolutt må bruke narkotika bør man iallfall vente med å begynne til etter at hjernen er ferdig utviklet, dvs. ca. 26 års alder.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mjauritz skrev:

La nå Biebern gjøre som han vil ;) 

Hahah, han jeg snakker om er nok ikke selveste Bieber:fnise: Han er langt ifra som Bieber, og absolutt ikke så frekk som han. Jeg vil selvsagt ikke prøve hasj fordi han gjør det, langt ifra. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve det selv. Og jeg bryr meg ikke om hva han gjør på fritiden sin. Det er musikken jeg bryr meg om, men han virker som en god person som jeg faktisk ser litt opp til (Holdningen hans og måten han er så positiv på)

2 minutter siden, Chillpill skrev:

Jeg tror du kan ha godt av å skille litt mellom artisten og kunsten her. Du trenger jo egentlig ikke tenke så mye på hva denne artisten driver med privat? Det er mange musikere som har slitt med dop opp igjennom tidene, og det betyr hverken at vi bør idealisere dem eller at vi ikke bør høre på musikken deres. Du kan prøve å  høre på musikken og fokusere på hva den gir deg, ikke på personen bak. 

Jeg tenker ikke mye på hva han gjør privat, men altså når han snapper om det, legger ut bilder på insta og det blir mye nevnt i intervjuer hva han driver med er det vanskelig å unngå... Han er jo så og si høy hele tiden, det merker man på måten hans snakker på og oppfører seg på generelt. Han er selvsagt fri til å gjøre hva han vil, men jeg lurer liksom på hvordan hans holdninger påvirker meg, ubevisst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å finne en artist som ikke bruker dop, jeg lar igrunn ikke det komme i veien for om jeg liker dem eller ikke. Jeg blir ikke påvirket av det heller, har aldri vært noe interessert i å ta dop selv, drikker lite også. Og det til tross for at jeg liker Pearl Jam :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Som andre sier, så må du skille mellom artist og musikk. Det er vanskelig å si siden vi ikke vet hvem det er, men sannsynligvis er han ikke alene om å skrive låtene sine, så holdninger som kommer fram i musikken er ikke nødvendigvis representativt for artisten selv. Det er mange artister som lager bra musikk og har et "uskyldig"/sårbart image, men som er assholes IRL. Kan jo bare se på Bieber, som liksom er så ydmyk og elsker fansen når han gjør intervjuer, men oppfører seg som en bortskjemt drittunge ellers. 

Hør og nyt musikken, ikke tenk så mye på artistens privatliv, det er jo uansett ikke noe som angår deg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den CD´n med Eminem du fant er ikke fra i år. Eminem er i dag 44 år og i følge ryktene rusfri. Du kan puste lettet ut. 

:ph34r:

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Unika skrev:

Den CD´n med Eminem du fant er ikke fra i år. Eminem er i dag 44 år og i følge ryktene rusfri. Du kan puste lettet ut. 

:ph34r:

Nå døde jeg litt her :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...