Gå til innhold

23 (jente) og aldri hatt kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker at jeg blir skamfull om man kommer inn på dette temaet, de fleste har hatt flere kjærester når de er såpass gamle. Jeg får en del oppmerksomhet fra menn (mest innvandrere), blir sjekket opp på gaten men er ikke særlig på byen da jeg har et svakt sosialt nettverk. Kan vel også nevne at jeg er høy, blond og går på et "prestisje"studie så det er ikke noe "galt" med meg men jeg er kanskje litt kresen. De færreste av venninnene mine sine kjærester ville jeg vært interessert i (utseende, personlighet og kombinasjon av disse tiltrekker meg sjelden), så det er ikke slik at jeg er misunnelig på venninnene mine i praksis, mer konseptet, det å være forelsket, noen å være fortrolig med osv. 

Hva bør jeg gjøre? Har ikke brukt nettdating enda men man finner kanskje et større utvalg der enn å håpe på å treffe noen på byen eller i dagliglivet?

Er litt fortvilet over dette :(

Anonymkode: 7cc1d...338

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du har ingen grunn til å være skamfull, ikke så uvanlig å ikke ha hatt forhold når man bare er 23.  Ikke så rart at du ikke har hatt kjæreste heller om du ikke har brukt nettdating/tinder samtidig som du har et svakt sosialt nettverk.

Om det ikke er for høy kvinneandel på studiet, kan det kanskje være aktuelt å lete etter noen der også? Er vel en del studentfester og slikt.

Endret av Summers
  • Liker 2
Skrevet

Først og fremst, 23 år er da ingen alder. Du har haugevis av tid til å bli bedre kjent med romantikk og skape nære relasjoner. 

Det å få kjærester handler etter min mening mye om erfaring. Teknikker, måter å kommunisere på, se potensiale og skape langvarig kontakt, osv. Å bare skulle engasjere seg i en fremmed person kan virke litt merkelig når man har vært singel hele livet. Man ser ofte ikke potensialet som ligger der, men fokuserer heller mye mer på det åpenbare og overfladiske. Det blir litt som å prøve å se en perle på utsiden av et skjell. De typisk seriemonogame har typisk et veldig åpent sinn med lite nøyaktige formeninger om hvordan ting skulle være. Det blir kanskje den andre ekstreme enden av din situasjon TS. 

Jeg tror det er lurt å bare starte forsiktig i den ene enden. Fiks deg tinder, gå ut på en kaffedate. Ta det rolig og forsiktig, bruk tid på å bli kjent med en person. La det gå litt i museskritt i startfasen. Det ordner seg til slutt. Med mindre du ikke har tenner, veier 150 kilo og har stålånde ut av denne verden er det bare snakk om trening.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merker at jeg blir skamfull om man kommer inn på dette temaet, de fleste har hatt flere kjærester når de er såpass gamle. Jeg får en del oppmerksomhet fra menn (mest innvandrere), blir sjekket opp på gaten men er ikke særlig på byen da jeg har et svakt sosialt nettverk. Kan vel også nevne at jeg er høy, blond og går på et "prestisje"studie så det er ikke noe "galt" med meg men jeg er kanskje litt kresen. De færreste av venninnene mine sine kjærester ville jeg vært interessert i (utseende, personlighet og kombinasjon av disse tiltrekker meg sjelden), så det er ikke slik at jeg er misunnelig på venninnene mine i praksis, mer konseptet, det å være forelsket, noen å være fortrolig med osv. 

Hva bør jeg gjøre? Har ikke brukt nettdating enda men man finner kanskje et større utvalg der enn å håpe på å treffe noen på byen eller i dagliglivet?

Hvis du noengang skulle bestemme deg for å prøve på nettdating, så være obs på at flesteparten der er useriøse. Og også blant de som er seriøse, kommer ikke til å være 'seriøs' før de føler at de har funnet 'den rette' (hvis du skjønner). Så med andre ord, selv om en mann en kjempehyggelig, viser interesse og virker genuine og alt det der, så kan det likevel hende at han ikke kommer til å ta akkurat DEG på en seriøs måte hvis han ikke finner deg 'interessant nok' til å starte et forhold med (if that makes sense..?) :) Ellers lykke til! 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt spesielt at ei jente på 23 aldri har hatt kjæreste ja. Det er ganske mye lettere for kvinnefolk enn det er for menn når det gjelder det der. En og annen av alle de som sjekker deg opp må vel være verdt et forsøk å ta steget videre med? 

Anonymkode: 53768...73d

Gjest Lovecraft
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du virkelig hadde hatt lyst så hadde du nok funnet en på byen innvandrer eller ei, men igjen så kommer vi tilbake til dine preferanser. Nettdating er definitivt et valg, tjenestene derimot varierer i stor grad. Tinder, Møteplassen, Sukker.no osv, det er mange å velge mellom så prøv deg litt fram og se om du finner en som passer.

Endret av Lovecraft
Skrevet

Hvis man virkelig vil ha en kjæreste, så kan man ikke være altfor kresen. Du må legge vekt på de viktigste tingene, og ikke om håret har riktig farge og om han kjører bmw eller mercedes liksom. Utseende er selvfølgelig det første man ser på, men ikke fokuser for mye på det. Har han fine øyne? check. Fint smil? check. Bra utstråling? Nei? Hopp videre. 

Nytter heller ikke være fordomsfull, så trur den eneste måten du kanskje kan finne en du tiltrekkes av, som tiltrekkes av deg - er å endre dine preferanser litt. Tenk deg om, hva er egentlig viktig i et forhold for deg?  :) 

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke det er så uvanlig altså. Prøv nettdating da og se. Det kan vel også være litt fint å bare gå på noen dates og få litt trening i det også?

• 2 uker senere...
Skrevet

Vil menn reagere negativt?

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil menn reagere negativt?

De vil stusse i hvert fall.

Anonymkode: b2c5f...8e4

Skrevet
På 29.9.2016 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Det er litt spesielt at du er jente og har dette problemet ? det er mye flere enslige yngre menn enn kvinner i Norge også.  

Det er jo helt opp til mannen å ta initativ også så jeg tenker at du må være veldig kresen ? 

Skrevet

Nei, det er ikke uvanlig at kvinner på 23 år ikke har hatt kjæreste før. De som synes dette er uvanlig bør vel utvide horisonten sin litt. 

Anonymkode: 5736e...6c9

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke uvanlig at kvinner på 23 år ikke har hatt kjæreste før. De som synes dette er uvanlig bør vel utvide horisonten sin litt. 

Anonymkode: 5736e...6c9

Sikker? Hva er grunnen til at andre ikke har hatt?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 22 år og aldri hatt kjæreste. Tror jeg er bare veldig selektiv. Og ja, jeg tenker at jeg ikke vil være kjæreste med hvem som helst, bare for å være sammen med noen. Jeg vil heller være singel til jeg møter en som jeg liker veldig godt, og at han blir da min første og eneste :)

• Liker 3
Gjest Jacklost
Skrevet

Jeg er snart 25 nå og jeg har eller aldri hatt kjæreste så jeg vet hvordan du føler deg

Skrevet

Det er ikke uvanlig å ikke ha hatt kjæreste når man er 23 :) Men om du nå har et ønske om å få kjæreste, kan du jo prøve å se på andre mennesker på en litt annen måte. Altså bare se menneskene rundt deg litt bedre og vær åpen, bli med på forskjellige aktiviteter/dra ut der du møter folk. Jeg synes i hvert fall det virker bedre å falle for noen man møter naturlig framfor datingsapper osv.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke opplevd at menn reagerer negativt på det.

Jeg er 27 og har aldri hatt kjæreste. Får ofte spørsmålet hvorfor det og da svarer jeg "har aldri møtt noen jeg har følt for å gå all in med, når jeg først skal gjøre det vil jeg at det skal vare evig. Ikke fordi det høres bra ut med kjæreste der og da😝" 

ikke stress med det, den tid den sorg😂

Endret av breiflabb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...