Gå til innhold

Hvor lenge hadde dere barneselskap med familien?

Hvor lenge hadde/har dere barneselskap med familien?  

1. 1. Hvor lenge hadde/har dere barneselskap med familien?

• Aldri
      0
    • Til barnet var/er 0-2 år
      0
    • Til barnet var/er 3-5 år
      0
    • Til barnet var/er 6-8 år
      0
    • Til barnet var/er 9-11 år
      0
    • Til barnet var/er 12-14 år
      1
    • Til barnet var/er 15-18 år
      1
    • Alltid
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstemann blir 7 år. Fram til nå har han årlig hatt selskap for familien, for venner ( av vår familie!) og et for bhg/skole. Det er 3 selskap. Så er lillebror kommet til denne verden og han må også få selskap! :-) Da er vi oppe i 6 selskap bare for barna.... :o :o

Vurderer å kutte ned på noe, men det er jaggu ikke lett å velge... :roll::wink:

Familieselskapet er for besteforeldre, tanter og onkler og fettere og kusiner. En gylden anledning for alle til å møtes! :)

(...men etterhvert begynner familien å telle noen også... ;) ;) )

Vennefesten er for barn av våre venner og er en gylden anledning for oss vennene til å møtes alle på en gang!!

Skolen er vel den som er viktigst for lillegutt selv, om jeg skal tippe... ;):)

Så om jeg skal droppe en fest må det vel bli den med vennene våre, men hvor lenge holder man på med familiefesten?! Til barnet er hvor mange år?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er "vennene våre?"

Er det voksne venner av dere hadde jeg ikke vært i tvil om at dette ville ryke. Familie er viktigst, siden kommer barnas venner/skolekamerater. Vi har også tre selskaper, ett for familien, ett for klassekompiser og ett for "alle ungene i gata" fordi jeg syns det er positivt å bli godt kjent på tvers av alder når det gjelder de nærmeste naboene. Men våre voksenvenner har vi aldri hatt noe selskap for, med mindre deres barn er kompiser med våre barn, og at barna blir invitert....

Hos oss feires det bursdag for / med familie uansett hvor gammel du er :)

Skrevet

Hos oss har alle familieselskap når de har bursdag, enten de blir 4, 13, 24 eller 43 år.

Skrevet
Hvem er "vennene våre?"

Er det voksne venner av dere hadde jeg ikke vært i tvil om at dette ville ryke. Familie er viktigst, siden kommer barnas venner/skolekamerater. Vi har også tre selskaper, ett for familien, ett for klassekompiser og ett for "alle ungene i gata" fordi jeg syns det er positivt å bli godt kjent på tvers av alder når det gjelder de nærmeste naboene.  Men våre voksenvenner har vi aldri hatt noe selskap for, med mindre deres barn er kompiser med våre barn, og at barna blir invitert....

Hos oss feires det bursdag for / med familie uansett hvor gammel du er :)

"Våre venner" er venner som har barn på samme alder som våre barn og som vi er jevnlig sammen med! Nei, de er kun invitert pga. barna sine denne gangen... ;) ;)

(...det er vel ingen som inviterer til bursdagsselskap for barnet sitt med voksne venner uten egne barn...?? :o )

Skrevet

Familieselskap har vi alltid. Uansett alder. Nå er vi en utrolig sammensveisa gjeng da. Ca 20 stykker, vi treffes ofte utenom også så det er litt sånn at de som kommer de kommer, de som ikke kan kommer heller neste gang og ingen er sure for det.

Skolen hadde jeg på bursdag til det året jeg fylte 10. Det var en "regel" vi alle hadde og da måtte vi be alle jentene i klassen :) Etter det var det heller et par tre gode venner og finne på noe. Ser det er sånn o dag også der jeg bor. Broren min fyller 12 år 1.des (jeg er 25) og da skal han ha med to kamerater på kino og ut å spise pizza.

Når det gjelder venners barn bursdag så har jeg aldri hatt det. Hørtes litt merkelig ut. Har barnet ditt kontakt med alle disse barna sånn i hverdagen da? Utenom når dere treffes. De jeg hadde kontakt med sånn utenom klassen kom sammen med klassen, enkelt og greit. Sånn ble det gjort hos de fleste.

Skrevet

Familieselskap er, som mange har nevnt her, uansett alder syns jeg.

Venner har vi aldri invitert, hverken med eller uten barn.

Når det gjelder skole/barnehage så har vi pleid å invitere de som datteren min selv vil invitere. Å invitere f eks alle jentene er for meg helt utelukket da hun kommer til å begynne på en skole med flere klasser på samme alderstrinn... og oppimot 15 jenter i hverklasse. Hva om noen av de hun har hatt mest kontakt med fra barnehagen går i paralellklassen da? Skal man invitere alle jentene fra klassen + de fra paralellklassen som hun leker mest med?

For meg blir det litt drøyt... vi har ikke all verdens plass hjemme, så hun får heller invitere de hun er mest sammen med... og da kan man godt blande litt om det er fra skolen eller om det er unger hun har mye kontakt med utenom.

Som f eks kusina hennes som er ett år yngre, bor i en annen bydel men allikevel så møtes de veldig ofte, og ett par jenter i nabolaget som går i klassen over, men som hun leker mye med nesten hver eneste dag. For meg blir det mer riktig å invitere dem enn å invitere samtlige jenter i klassen og da kanskje noen hun aldri leker med til vanlig. :wink:

(kommer selvfølgelig helt ann på hvor store klasser det er på skolen ungene går på... datteren min begynner på en av Oslos største barneskoler)

Skrevet

Jeg er oppvokst med at det skal være ett voksenbesøk og ett barnebesøk.

Barnabesøket besto av de barna jeg hadde lyst til å invitere. Det betydde i praksis de jeg var mest med i barnehagen/på skolen, og de andre vennene jeg hadde utenom.

Da jeg ble større tror jeg det var noen år med alle jentene i klassen og noen klassefester, men så gikk det tilbake til å være alle jeg kjente godt (og slik er det jo ennå forsåvidt.... :ler: )

Jeg har aldri kjent noen som har mer enn to besøk tror jeg. Barnebesøkene kan da godt slåes sammen? (Pølsefest i skogen, minimalt med anstrengelser og ikke noe rot i huset... :sjarmor: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...