Olava Skrevet 1. oktober 2016 #21 Del Skrevet 1. oktober 2016 4 minutter siden, Raiu skrev: Barna som brukes i bloggene Ville ikke si det rett ut da det ofte ender med å bli moderert bort... Ja de er jeg enig i at man kan boikotte. De som legger ut bilder av barna sine i hytt og vær uten å tenke over hvordan barna vil oppleve det når de blir eldre og skjønner hva det egentlig går ut på å legge ut et bilde av seg på internett. De foreldrene som gjør dette virker som de har null kunnskap om nettvettregler, og det er virkelig trist å se på vegne av barna. Hadde det vært veeeldig sjeldent, som i et gruppebilde, eller fra noe spesielt eller noe i den dur så er jo ikke det så ille, men disse som har en hel blogg med barna som et eget konsept, med bilder og historier fra nesten absolutt alt av barnet hverdag, oppvekst og barndom, det er jo helt utrolig at disse foreldrene tenker at det er helt greit å dele noe så nært for hele verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SelinaKyle Skrevet 1. oktober 2016 #22 Del Skrevet 1. oktober 2016 Er med på å boikotte jeg! Ikke mat-blogger eller inspo-blogger, men sraad, CBE, mammatilmichelle, sophieelise og de i den sjangeren der. Spennende å se om det utgjør en forskjell. Til alle som mener det ikke utgjør en forskjell; prøv å gi det en sjanse da vel? Hvis noen mener det er vanskelig å holde seg unna blogger i en uke, så burde man i hvert fall gi det en sjanse 😋 Dere går ikke glipp av noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
accountdeleted Skrevet 1. oktober 2016 #23 Del Skrevet 1. oktober 2016 Takk for påminnelsen! Jeg er selv skyldig i å kikke innom bloggene som diskuteres, leser ellers aldri blogger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandin Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter #24 Del Skrevet 2. oktober 2016 Tror ganske mange av de største kritikerne av disse bloggerne, er de som har størst problemer med å ikke gå inn og få med seg siste nytt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CherryBlossom90 Skrevet 2. oktober 2016 #25 Del Skrevet 2. oktober 2016 1 time siden, Sandin skrev: Tror ganske mange av de største kritikerne av disse bloggerne, er de som har størst problemer med å ikke gå inn og få med seg siste nytt. Samme tror jeg. Skjønner ikke hvorfor de gidder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 2. oktober 2016 #26 Del Skrevet 2. oktober 2016 På 29.9.2016 den 16.32, Sandin skrev: Vet ikke om rosabloggere er et dekkende begrep lengre, men mener selvsagt ikke matbloggere, hobbybloggere og den slags. Tenker på kommersielle, spekulative blogger som er gjenstand for mange og lange tråder her inne. Blogger som høster mye kritikk altså. For eksempel - Caroline Berg Eriksen - Sophie Elise - Mamma til Michelle - Villa Paprika - Annebrit - Helene Drage - Isabell Jeg kommer til å fortsette å lese noen av disse bloggene gjennom uken, men hver sin lyst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Baremenneske Skrevet 4. oktober 2016 #27 Del Skrevet 4. oktober 2016 Burde ikke skrive noe her...Er boikotting på gang! (men for meg blir det det samme som å fortsette som før...) 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 4. oktober 2016 #28 Del Skrevet 4. oktober 2016 Jeg blir med å boikotter bloggere som eksponerer barna sine voldsomt! Fins en grense.. Barn har rett til privatliv, og rett til å bli hørt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthe75 Skrevet 5. oktober 2016 #29 Del Skrevet 5. oktober 2016 Noen som vet om boikotten har hatt effekt? Jeg har ikke klikket på en eneste blogg i oktober, rett og slett fordi jeg tror kvinneguiden genererer en del unødvendige klikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
accountdeleted Skrevet 5. oktober 2016 #30 Del Skrevet 5. oktober 2016 Det er litt utfordrende dersom det diskuteres innlegg eller bilde fra en av bloggene, men det går utrolig greit. Mulig dette blir en permanent greie... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandin Skrevet 6. oktober 2016 Forfatter #31 Del Skrevet 6. oktober 2016 Ser at bloggerne kommenteres som vanlig, så da er det for få som har boikottet de til at det vil utgjøre noen forskjell. Jaja, da har prosjektet mitt egentlig bare vist at mange folk vil klage, men ikke er villig til å ta egne grep for at det ikke skal være noe å klage på. Og kanskje har en og annen tenkt litt over tidsbruken sin på slike bloggere. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 6. oktober 2016 #32 Del Skrevet 6. oktober 2016 46 minutter siden, Sandin skrev: Ser at bloggerne kommenteres som vanlig, så da er det for få som har boikottet de til at det vil utgjøre noen forskjell. Jaja, da har prosjektet mitt egentlig bare vist at mange folk vil klage, men ikke er villig til å ta egne grep for at det ikke skal være noe å klage på. Og kanskje har en og annen tenkt litt over tidsbruken sin på slike bloggere. Jeg har som tidligere nevnt sjekket opp om det utgjør noen forskjell. Jeg fulgte systematisk blogglisten over tid, samtidig som det var mye skriveri om den aktuelle bloggen. Det viste seg at fokus på den bloggen, samt konstruktiv kritikk førte til at lesertallene gikk nedover. Jeg anser derfor ikke at "ditt forsøk på grep" vil ha noe virkning, når man samtidig opplever kritikkverdige forhold ute i bloggverden. Da er det etter mitt syn bedre å skrive om det, samt oppfordre folk til å være saklige og konstruktive i sin kritkk av bloggere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 6. oktober 2016 #33 Del Skrevet 6. oktober 2016 3 timer siden, Sandin skrev: Ser at bloggerne kommenteres som vanlig, så da er det for få som har boikottet de til at det vil utgjøre noen forskjell. Jaja, da har prosjektet mitt egentlig bare vist at mange folk vil klage, men ikke er villig til å ta egne grep for at det ikke skal være noe å klage på. Og kanskje har en og annen tenkt litt over tidsbruken sin på slike bloggere. Jeg klager ikke og jeg har besøkt disse bloggene fast i denne uken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
måttelagebruker Skrevet 10. oktober 2016 #34 Del Skrevet 10. oktober 2016 På 6.10.2016 den 10.36, Sandin skrev: Ser at bloggerne kommenteres som vanlig, så da er det for få som har boikottet de til at det vil utgjøre noen forskjell. Jaja, da har prosjektet mitt egentlig bare vist at mange folk vil klage, men ikke er villig til å ta egne grep for at det ikke skal være noe å klage på. Og kanskje har en og annen tenkt litt over tidsbruken sin på slike bloggere. Jeg tok oppfordringen din og har holdt meg borte fra blogger i oktober og det var overraskende lett! Nå merker jeg at jeg har kommet ut av "blogg-bobla" og trykker ikke like mye på tlf lenger. Så takk for initiativet! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandin Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter #35 Del Skrevet 11. oktober 2016 21 timer siden, måttelagebruker skrev: Jeg tok oppfordringen din og har holdt meg borte fra blogger i oktober og det var overraskende lett! Nå merker jeg at jeg har kommet ut av "blogg-bobla" og trykker ikke like mye på tlf lenger. Så takk for initiativet! Så bra! Kjenner litt på det samme selv. Har jo faktisk nok drama og irritasjoner i min egen hverdag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PetronellaPetrine Skrevet 12. oktober 2016 #36 Del Skrevet 12. oktober 2016 (endret) Jeg boikotter bloggere og trådene om dem på KG, som selger sine "kjære" for penger, og ellers mobber og henger ut 3. personer! Er nemlig ikke interessert i å støtte galskapen de driver med. At oppmerksomheten enkelte bloggere får her på KG, påvirker statistikken på blogglisten, er det ingen tvil om! (Nei, snakker ikke om de i toppsjiktet!) Oppfordrer andre til å gjøre det samme! Endret 12. oktober 2016 av PetronellaPetrine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 13. oktober 2016 #37 Del Skrevet 13. oktober 2016 På 12.10.2016 den 14.32, PetronellaPetrine skrev: Jeg boikotter bloggere og trådene om dem på KG, som selger sine "kjære" for penger, og ellers mobber og henger ut 3. personer! Er nemlig ikke interessert i å støtte galskapen de driver med. At oppmerksomheten enkelte bloggere får her på KG, påvirker statistikken på blogglisten, er det ingen tvil om! (Nei, snakker ikke om de i toppsjiktet!) Oppfordrer andre til å gjøre det samme! Jeg gjør det ikke. Boikotter kun sraad sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 13. oktober 2016 #38 Del Skrevet 13. oktober 2016 De ligger fortsatt på topp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 13. oktober 2016 #39 Del Skrevet 13. oktober 2016 Da kan vi altså konstatere at tråder på KG ikke bidrar til å drive økt trafikk til blogg? Jeg, og flere med meg hadde satt stor pris på om seriøse debatter rundt troverdighet rundt bloggerne og driften av bloggene hadde medført reduksjon i trafikken fordi leserne her fikk åpnet øynene sine for hva den typiske norske toppsjikt-bloggen egentlig er: Bare nok en markedsplass for annonser som skal få deg og meg til å løpe og kjøpe ting vi egentlig ikke trenger, helt ukritisk. Fordi #insert-name-here-sa-det og fikk oss til å føle oss mindre attraktive, velkledde, og feite uten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandin Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter #40 Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Det var nok ikke særlig mange som faktisk boikottet. Trådene om de gikk jo sin vante gang. Folk vil altså ikke bidra til å fjerne de (inndirekte), men klager over at de eksisterer. Endret 13. oktober 2016 av Sandin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg