Gå til innhold

The 5 percent community

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vær snill og fortell meg i hvilke nettverkselskaper hvor verdiskapning, og omsetning av produkter, er hovedbasen for nye inntekter?

Tupperware??

:ler:

Tupperware (hva er så morsomt med det?)

Mary Kay

Golden Power

Dildoparty-selskaper

mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verdiskapning? Jeg vil påstå at å bli økonomisk uavhengig er en ganske bra verdiskapning for meg som person og min familie i hvert fall.

Omsetning av produkter.

Natures Own - helsekost, rengjøring, kosmetikk bl.a. Cabouchon - smykker (Vet ikke om de eksisterer her i landet lenger)

LR - kosmetikk, hudpleie osv

ACN - telefoni

NuSkin - kosmetikk, hudpleie, kosthold

EuroSmart - alt av kjente merkevarer.

Det er selvfølgelig mange flere, jeg husker ikke i farta, men de er lagt opp sånn at man hele tiden må være aktiv og bruke produktene selv, ellers tjener man heller ingen penger på sitt nettverk. Dette er for å forhindre at man kan sitte på "toppen" sin og ikke gjøre en dritt og bare håve inn penger.

Produktene i disse vet jeg er gode, så de kan jeg gå god for. At det finnes andre selskaper som kun driver i spill og virtuelle aksjer får være så sin sak - som jeg sa finnes det mer og mindre seriøse aktører, og mange selskaper går dukken innen de to første årene i drift. Overlever de sju år har de en god sjanse til å klare seg.

Som i alle andre bransjer kreves det et par år med hard og seriøs jobbing hvis man vil bli økonomisk uavhengig eller i hvert fall sitte igjen med gode inntekter. Det er forretningsdrift, og det er ikke alle som får det til. Jeg kan si med god samvittighet at de som skjønner hva de har blitt med på (forutsatt at selskapet er seriøst) og gjør den jobben som må til, de vil også tjene penger.

De som påstår at de har blitt lurt, og mener de har tapt penger, enten har hatt useriøs upline eller de har ikke gjort jobben, men sittet på rompa og ventet på å bli rik i en fei. DET er ikke bransjen sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at Eurosmart har dårlige priser og ACN baserer mye på å få folk under seg i pyramiden. Dermed blir fokuset mer på å selge kurs og verve enadre enn å verve folk til telefoni. Det er ihvertfall min erfaring. Jeg var så drittlei av å høre hvor mye jeg kom til å tjene på en lettvint måte at da ververen gikk over til neste trinn på lista; få meg som abonnent var jeg møkkalei. Man må betale for å bli medlem, for kurs osv, penger fyker oppover i systemet før man rekker å tjene inn noe. FBI på NRK har advart mot ACN. Ikke fordi de er like snuskete som T5PC, men fordi de tildekker hva ting koster og det skal mye til før man tjener inn noe som heslt mer enn det man betaler inn i avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Eurosmart dårlige priser? Jeg sparte noen hundrelapper på noen få julegaver i fjor jeg.

Hvem sammenligner du med?

Og selvfølgelig er det nettverket man tjener penger på, men man tjener av omsetningen. Nå har eurosmart også disse aksjene hvis jeg ikke tar helt feil.

Men som sagt, det er en jobb - det finnes ikke noe sånt som en gratis lunsj - man må jobbe for pengene sine. Og er man seriøs sørger man for å hjelpe dem man får med seg. dessverre er det for mannge som nærmest samler underskrifter, og så lar de nye seile sin egen sjø - og disse vil naturlig nok føle seg lurt. Men det er allikevel ikke bransjen som sådan sin skyld. det er enkeltmennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt Valhalla - og det gjør jeg i dag også, til tross for alle nettverksselskapene jeg har vært innom. Men vet du hvorfor det er sånn? Fordi jeg ikke har giddi å gjort jobben ordentlig, jeg er nemlig ganske lat om kveldene når jeg kommer hjem fra jobben :wink:

Men jeg gir ikke bransjen skylda for det - det er kun meg selv det har stått på. Sånn er det bare. Jeg har vært i seriøse selskaper og jeg har hatt gode sponsorer. Jeg har hatt litt uflaks også. Det første selskapet jeg var i gikk konkurs på grunn av egenrådig ledelse (tysk dame med stort kontrollbehov..) men der var jeg godt i gang og begynte faktisk å tjene penger.

Så har jeg vært i Natures Own i et veldig godt team, men var så sliten at jeg maktet ikke gjøre jobben skikkelig. Kom forsåvidt greit i gang der også, men så gjorde selskapet en brøler ved å satse på telefoni i tillegg til produktene vi hadde, med det resultat at fokusen ble delt opp på flere områder. Gikk ikke bra.

I fjor sommer gikk jeg inn i et selskap som var veldig på grensen til det lovlige, og tjente fort penger - men så fikk altså hele nettverket mitt nesten for seg at de skulle over i T5PC... så min inntekt dalte, og de sitter nå med skjeggene sine i all verdens postkasser (og jeg flirer litt ondskapsfullt). Vi visste at minst en av mennene bak T5PC ikke var seriøs, men noen valgte allikevel å stupe inn der for noen raske kroner. Tror de brant seg litt der ja..

Nettverk kommer jeg ikke til å orke mer - fordi jeg vet at jeg ikke gidder å gjøre jobben. Nå holder jeg på litt med direktesalg - litt mer pølsa/pengene og med gode inntektsmuligheter på sikt, og igjen; det er avhengig av at jeg gjør jobben. Så får jeg se hva det blir til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart det er en jobb.

De som jobber seriøst og er aktive betaler skatt, og jobben går ut på å lære opp sine nye og deres nye til de også kan gjøre jobben selv.

Jeg snakker hele tiden om de som er seriøse - ikke om røkla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The110PercentCommunity

Start egen virksomhet, med en god forretningsidè, og lær bransjen. Ha litt penger på kistebunnen til å leve av den første tiden, jobb beinhardt, sent og tidlig og vær markedsorientert. Det er kun slik man kan bygge en formue. Men det tar tid.

Bevar drømmen og visjonene!

Det er den gode gamle oppskriften. Ikke noe annet tøys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 av mine kamerater har tjent hundretusener på 5PCT ogliknende selskaper, muligens millioner, for alt jeg vet, og man kan vel ikke akkurat si at DE har vært dumme? Noen vinner, andre taper. Det er ren gambling, og dette visste de. Men å si at alle som har satset på dette er dumme, det blir feil.

Typisk at alle nå skal sitte og le av de som tapte. Kompisene mine ler nemlig hele veien til banken... Og de er vel akkurat like intelligente som de som tapte tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johannes

Problemet er vel at de pyramide-toppene som har tjent penger på andre som er lurt inn, mens toppene inderlig vet at disse siste vil tape sine penger, totalt mangler ryggrad og moral. En slik svart flekk på samvittigheten kan det ikke være verdt å leve med.

Takke meg heller forretningsfolk som tjener penger på verdiskapning gjennom ærlig forretningsdrift med substans bak, og kjøp/salg av reelle varer/tjenester. Disse har fortjent hver krone de tjener.

Klarer virkelig ikke folk å se den enorme forskjellen på disse to måtene å tilegne seg inntekter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske artig, men også frustrerende å se hvordan Ola Nordmann nå kommer med alle de samme argumentene og motforestillingene som folket i USA kom med for femti år siden da nettverksmarkedsføring var nytt der....

USA har faktisk også klare regler for hva som er lovlige og ikke lovlig når det gjelder bransjen, og er faktisk strengere enn Norge.

For ganske få år siden takket Bill Clinton bransjen for at den skaffet så mange mennesker en inntekt og et nytt liv. 80 % av alle nye millionærer i USA har blitt det på nettverksmarkedsføring, så helt teit er det neppe.

Bransjen er den som vokser hurtigst i verden etter internett i dag, og de seriøse selskapene har reelle og gode produkter og utbetaler provisjon av vareomsetning, ikke av verving av medlemmer/kunder/konsulenter.

Når folk som aldri har vært i bransjen, aldri har sett en markedsplan og faktisk ikke aner hva det dreier seg om, men har fått masse negativ propaganda fra like uvitende journalister, kaller andre for hjernevaskede og lettlurte og uintelligente osv...gjør jeg bare sånn :roll:

T5PC visste mange av oss ikke kom til å fungere, og det samme med Prosper Club, og vi som er seriøse og vil jobbe seriøst, går heller ikke inn i sånne selskaper - de er altfor langt over på pyramidesiden av bransjen.

Når man hører at Gillette, Toyota og Coca Cola også har nettverksmarkedsføring som en del av sitt konsept, forteller i hvert fall det meg at bransjen ikke bare er humbug.

Alle dere som mener at folk er hjernevasket som driver med nettverksmarkedsføring..... :roll:

Fortell Finn Ørjan Sæle at han er hjernevasket, fortell alle de andre som faktisk har klart å gjøre jobben at de er blitt lurt..... Det er MANGE som greier å bygge nettverk og tjene penger på det, men det flere som ikke klarer det, men det må hver enkelt ta på sin egen kappe.

Johannes - som i alle bransjer - du snakker om å starte egen bedrift..... det er ikke hvem som helst som kan klare det heller. Man må ha en gründer i magen og være villig til å stå på i et par år før man kan se gode og stabile inntekter i "vanlig" varehandel også, ikke sant?

Og det med å bli lurt til å tro på raske og store penger; - hva med norsk tipping? Hvor mye spiller dere for i året uten å "vinne" mer enn en femtilapp i ny og ne??

Men det er vel kanskje det som gjør at folk føler seg lurt i nettverksmarkedsføring også? De tror at ved å registrere seg og betale et par tusen kroner, så har de vunnet en million i løpet av et års tid? Sorry, men da har de ikke gjort hjemmeleksa si. Jeg synes overhodet ikke synd på folk som blir med i et nettverksselskap for deretter å ikke løfte en finger for å tjene penger på businessen sin. Det er selvforskyldt.

(Unntak for de som går inn i T5 og Prosper og sånne selskaper som er helt på grensa og som enten går konkurs fordi ledelsen er skurker, eller som blir stengt av Lotteritilsynet - man skal ha litt erfaring fra bransjen for å se dette og unngå disse selskapene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mysan : Jeg blir så glad når jeg endelig ser en som har samme type syn på MLM som meg :-) Synes det du skriver er veldig riktig og godt formulert!

Ble selv agent i Natures own for noen år siden. Solgte noen pgone mobil abonnement og kjøpte masse helseprodukter, men fant fort ut at businessen ikke var noe for meg. Jeg er for lat.... Jeg tror virkelig ikke "mannen i gata" vet hvor mye skikkelige nettverkere egentlig jobber for å tjene penger. Og å jobbe i et nettverksselskap er da en like god jobb som i hvilket slags annet selskap, så sant selskapet er seriøst.

Synes nettverksmarkedsføring er en genial ide, men jeg er dessverre for lat til å bli rik på det.... Selv om jeg VET jeg kunne skaffet meg en god månedslønn om jeg bare hadde villet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Sommerfugl -

jeg er også for lat, og har derfor sluttet. Gidder rett og slett ikke.... og har naturligvis litt "angst" for alle disse "menerne" som tror de vet hva nettverksmarkedsføring er... Det ender jo opp med at du nesten ikke tør å fortelle noen om det... det blir slitsomt..

At de som tjener store penger har jobbet for det, er det ingen tvil om.

Som regel er man jo i en fast jobb når man begynner, og må gjøre nettverksbyggingen på fritiden. Og skal man gjøre det skikkelig bør man ta løpefart og trå til fra dag én.

Klarer du å skaffe to nye personer i løpet av den første uken, så må du jo faktisk hjelpe disse to til å gjøre det samme uken etter. Det blir fort mye å gjøre. På toppen av dagjobben din.

Disse som ikke har vært i bransjen, tror nok at man sitter på rompa, tar noen telefoner, lover litt gull og noen grønne skoger og lurer inn både bestemor og undulaten hennes, og vips er man blitt rik på bestemors sparepenger.... :ler:

Sannheten er jo at de som bare verver folk og ikke lærer dem opp, ganske fort mister inntekten sin igjen. Nettverket deres vil jo ikke vokse.

Enten må de bygge hele nettverket alene, og det vil stoppe seg selv ganske raskt, ellers så må de lære nettverket sitt til å duplisere lærdommen - og det er jo DER jobben ligger. Det er DER omsetningen kommer og inntekten som vedvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål:

Hva ligger i å "verve personer?" Brtyr det at du selger til dem og de til andre igjen? Får du inntjening av hva de selger? Tar da du og de samme pris for de samme produktene, eller er deres produkter dyrere fordi de har flere over seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål:  

Hva ligger i å "verve personer?" Brtyr det at du selger til dem og de til andre igjen? Får du inntjening av hva de selger? Tar da du og de samme pris for de samme produktene, eller er deres produkter dyrere fordi de har flere over seg?

Egentlig bruker man ikke ordet "verve". Det har noe bokklubb over seg. Men rekruttere og sponse er vel det man bruker.

Alle kjøper sine varer direkte fra selskapet og selger til sine kunder. Som regel opptrer man med de samme prisene og disse er fastsatt av selskapet. I noen selskaper kjøper man til rabbatert pris og selger til full pris, slik at man har en fortjeneste på det man selger. I andre selskaper er det ikke om å gjøre og selge, men og skaffe kunder og nye forhandlere som kjøper selv direkte av selskapet. Alle kjøper varene for samme pris.

Selskapet sitter med datasystemet som sørger for at du får provisjon av salget til dem du har under deg i ditt nettverk.

Eks.1.

Du kjøper en sjampo av selskapet som du betaler 100 kroner for.

50 av disse kronene fordeles i provisjoner til de over deg i nettverket som er provisjonsberettiget. Den andre femtilappen går til selskapet til drift og administrasjon og utvikling av nye produkter.

Eks. 2.

Du kjøper en sjampo av selskapet med utsalgspris på 100 kroner, men du kjøper den med 20 % rabatt og betaler 80 kroner for den. Du selger den for 100 og tjener 20 eller du bruker den selv.

Av de 80 du kjøper den for, går f.eks. 40 til provisjoner til de som sitter over deg i x antall ledd, og 40 går til selskapet til drift og administrasjon osv.

Eks.3.

Du sponser en ny forhandler som kjøper en sjampo til 100 kroner fra selskapet. Av dette får du kanskje en provisjon fra selskapet som takk på kr 20. 20 kroner går kanskje til provisjon fordelt på de over deg igjen, og resten går til selskapet til drift og administrasjon.

Variasjonene kan være mange, men sånn er prinsippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mens jeg går på Rema og kjøper en like god schampoo til 35 kroner....

Og noen går til frisør og kjøper for 180.

Tror prisen her uansett var uvesentlig, Mysan brukte den nok som et tenkt eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det er vel forskjeller på pyramidespill og andre nettverk, selv om likhetstrekkene er der.

Når det, som i t5pc, satses mest på salg av fake aksjer og provisjon (penger oppover oppover oppover uten at de går inn i verdiskapning) , samt at man verver alt for mange selgere til produkter som knapt finnes og som det ikke er omsetning for, da skjønner man jo at noe er muffens.

Men at folk "flest" faktisk klarer å tjene penger i seriøse nettverk - det kan hende. Samtidig synes jeg det er veldig suspekt det med vervingen; en ting er når folk "vet hva de gjør" (noe man selvsagt alltid bør...) og skjønner at det kreves en viss aktivitet for å omsette produkter osv. Men vervingen kan ofte være nokså aggresiv, og jeg vet om folk som er blitt vervet/forsøkt vervet som rett og slett ikke har noe i et slikt selskap å gjøre. Disse menneskene blir bare en inntektskilde for de høyere opp i systemet i og med at man betaler ganske bra med provisjon, samtidig som de ikke klarer å tjene inn noe selv (de har feks ikke tenkt over at de ikke kjenner noen andre som vil la seg verve, eller hvordan de skal omsette produktene).

Jeg mener at selskapene har et ansvar for å vurdere behovet for selgere - dvs at de ikke bør verve nye selgere så aggresivt som de gjør. Provisjonsinntektene bør altså ikke være så viktige som det virker som de er - grådigheten etter disse inntektene (og dermed behovet for stadig flere medlemmer/selgere) bør jo ikke være viktigere enn hva man ellers kan tjene på å selge produktene direkte til folk...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...