teraliten Skrevet 19. november 2004 #21 Skrevet 19. november 2004 Den beste var egentlig BB-Thor. 350 000 i tap.
Saeria Skrevet 19. november 2004 #22 Skrevet 19. november 2004 Jeg synes det er veldig trist for de som har vært godtroende, eller kanskje til og med dumme nok til å investere pengene sine i dette. Alikevel må jeg si jeg undrer meg veldig over folk som tydeligvis ikke har fått med seg at når noe høres for godt ut til å være sant, så er det sannsynligvis det. Å få tredoblet de pengene en investerer høres ut til å være alt for godt til å være sant i mine ører. At enkelte til og med låner over evne for å bli med på noe sånt synes jeg er helt utrolig. Men når folk lar seg lure av Nigeriabrev og av "håndtverkere" som skal ha penger for en jobb på forskudd opp til flere ganger før de som punger ut lukter lunta, så er det vel ikke overraskende at folk lar seg rekruttere til pyramidespill som T5PC.
Dru Skrevet 19. november 2004 #23 Skrevet 19. november 2004 Grunnen til at så mage går på er jo at det er nære venner og familie som verver de. De har jo ingen grunn til å ikke stole på disse personene når de sier de har tjent grovt. Problemet er bare at slike pyramider veldig fort når et metningspunkt i så små land som Norge. De som kommer inn helt i bunnen opplever mye større problemer med å verve folk enn de som er noen få hakk over opplevde. Personlig misliker jeg konseptet uansett hvilken form det kommer i. Om det er Tupperware, Herbalife eller t5pc.
Philosophia Skrevet 19. november 2004 #24 Skrevet 19. november 2004 Ingenting er gratis, alt koster penger, ingen gjør deg rik, du må jobbe for det selv. Hvorfor har ikke alle fått med seg dette?
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2004 #25 Skrevet 20. november 2004 Ingenting er gratis' date=' alt koster penger, ingen gjør deg, du må jobbe for det selv. Hvorfor har ikke alle fått med seg dette?[/quote'] De har fått det med seg, men kjærligheten til penger er så stor at den kan skygge for både fornuft og moral. Derfor gambler folk bort milliarder hvert år. Og det er faktisk ikke synd i dem som taper penger på et så åpenbart bondefangeri som f.eks. T5PC. De ble først og fremst lurt av sin egen grådighet.
~Viva~ Skrevet 20. november 2004 #26 Skrevet 20. november 2004 Det som kanskje overrasker meg mest er ikke at folk lar seg lure, men at de investerer langt mer enn hva de har råd til å tape. Det burde ingen gjøre uansett hva slags forretningside de lokkes av.
Gjest Gjesta Skrevet 20. november 2004 #27 Skrevet 20. november 2004 Det som kanskje overrasker meg mest er ikke at folk lar seg lure, men at de investerer langt mer enn hva de har råd til å tape. Det burde ingen gjøre uansett hva slags forretningside de lokkes av. Helt enig!! Jeg har noen kompiser som har vært med på dette greiene, og jeg og flere andre advarte de igjen og igjen,.....Den som ler sist, ler best,....
Icy Skrevet 20. november 2004 #28 Skrevet 20. november 2004 Er 80.000 som har vært med men alle har vel neppe tapt penger? Noen må jo ha tjent penger. Noen som vet hvor stor del som har tjent litt penger i det hele tatt? Er vel bare de siste/nederste leddene som har tapt eller hva?
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #29 Skrevet 22. november 2004 Er 80.000 som har vært med men alle har vel neppe tapt penger? Noen må jo ha tjent penger. Noen som vet hvor stor del som har tjent litt penger i det hele tatt? Er vel bare de siste/nederste leddene som har tapt eller hva? Jeg har tjent penger på T5pc. Gikk inn med ca 11000. (Dvs en Senior Brooker pakke) Jeg kjenner flere av ikke-gründerne som har tjent gode penger. Ikke tjent penger på aksjer, men på provisjoner av kunder. Feks på det tidligere teleselskapet til T5pc. Selv har jeg hatt masse fine opplevelser fra T5pc-tiden. Masse festing og sosiale sammenkomster. Jeg har vært på tur med flere andre T5pc- medlemmer og rett og slett hatt mye gøy! Jeg brukte penger jeg hadde råd til å tape og har brukt MASSE tid til å jobbe med selskapet. Blir utrolig provosert av (i mine øyne) idioter som har gått inn med flere hundre tusen uten å vite hva de har blitt med på. På de møtene jeg har vært har jeg blitt fortalt : " Jobber du 10-15 timer i uka med T5pc i 1-3år kan du opparbeide deg en god gjenntakende inntekt, feks 30-40000 i mnd" Har aldri fått noen garantier om at aksje-pengene mine skal tredobbles..... De pengene jeg har tjent har jeg jobbet for! Slik jeg oppfattet konseptet i begynnelsen var som en forbrukerorganisasjon. Og det var slik det burde vært, men fokus på aksjene ble for stort.... Webshopen, teleselskapet og reiseselskapet fungerte supert og jeg benyttet det flere ganger. Dessverre var det for få av medlemmene som gjorde dette og tror jeg er en av hovedgrunnene til at T5pc gikk i dass.... Nå viser det seg i tillegg at styret/ledelsen har sløst grenseløst med millinonene som medlemmene har betalt til selskapet og at alt ikke har vært slik det burde være.... MEN vil bare påpeke at hverken jeg eller noen andre i mitt nettverk noen gang har fått høre/trodd at vi kan spytte inn penger i selskapet, sitte på ræva og blir rike.... Dette er etter min mening et mediaskapt-bilde som forsterkes av "idioter" som står frem og klager over å ha sløst bort penger nå i etter tid.... Jeg føler meg lurt av ledelsen og styret, men mener konseptet ville fungert med andre personer i disse stillingene. Føler meg heller ikke dum slik mange av dere mener jeg er...
Superlammet Skrevet 23. november 2004 #30 Skrevet 23. november 2004 Vel "Gjest" er vel en av de få "ærlige" ververne da tenker jeg. Om du prater sant eller ikke når det gjelder fokuset på aksjene aner jeg ikke, og for å være helt ærlig så gir jeg beng. Jeg husker bare når jeg ble forsøkt vervet. Da gikk hele fokuset over på aksjene rimlig tidlig, og jeg ble lovet gull og grønne skoger. Jeg sa da at jeg ikke var intr. i pyramidespill hvorpå ververne påstår at dette var slettes ikke et pyramidespill. Dette var for ett års tid siden. Har pratet med de som forsøkte å verve meg i ettertid og spurte om hvorfor de fokuserte så mye på aksjene. Det var det de hadde lært og blitt fortalt at de skulle av de videre opp. Nei, jeg tror neppe de som tjente på T5PC har rent mel i posen.. Hører nå at Jim Wolden er "ettersøkt" av Hells Angels, russisk mafia og a-gjengen nå.. til pass for han spørr du meg, og personlig håper ejg de får tak i både han og resten av toppskiktet. Når rettsinnstansen svikter håper jeg sivil justis virker..
Gjest jellybean Skrevet 23. november 2004 #31 Skrevet 23. november 2004 Er 80.000 som har vært med men alle har vel neppe tapt penger? Noen må jo ha tjent penger. ja ca 5% har tjent penger
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2004 #32 Skrevet 23. november 2004 Holdt på å bli kapret til dette' date=' men så sammenligningen med andre pyramidespill. Sa ifra til de som prøvde å verve meg, men de var overbevist på at dette var lyset og hadde de største planene. Hadde de ikke lovet gull og grønne skoger, samt nok penger til å kjøpe Sverige, hadde jeg kanskje gått 5 på, men når de kjører samme taktikk som med hvert eneste pyramidespill begynner jeg å bli mistenkelig iallefall..[/quote'] Blir du mistenkelig eller kanskje mistenksom...? He he
Superlammet Skrevet 23. november 2004 #33 Skrevet 23. november 2004 Bah, trøtt ok? sovet litt for lite i det siste.. *bælme mer Cola i håp om å våkne* Jeg er ikke skapt for 8-16 jobb as.....
Gjest Frp her ja Skrevet 23. november 2004 #34 Skrevet 23. november 2004 Jeg ble ikke overasket da en av grunderne var en litt kjent FRP-politker ved navn Chim Kjølner. Vedkommende var forøvrig FrpU leder og ble annklaget for voldtekt under Hagens store utrenskninger i Frp for 4 år siden. (omtrent sammtidig med Søviknes-saken) http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/02/14/241765.html Martin Scanke hadde også spyttet i mange penger. Anita Appeltun Sæles sønn forsøkte for få dager siden å verve noen av de som hadde tapt penger til sin egen pyramide. Hun var forøvrig selv involver i noe lignende for en 2-3 år tilbake. det formerlig oser av Frp'ere og kristenfundamentalister her
Gjest gjest1 Skrevet 23. november 2004 #35 Skrevet 23. november 2004 Hadde det vært seriøse mennesker som startet selskapet kunne det meget vel ha gått bra. Disse var useriøse og kjent i bransjen som nettopp det - allikevel var det dessverre også gamle nettverkere som lot seg lure allikevel. Jeg mistet over halve nettverket mitt i et annet selskap fordi de gikk over til T5... synd for dem - greit for meg . Nå kan de sitte der med skjegget fullt av postkasser
Gjest The110percentCommunity Skrevet 23. november 2004 #36 Skrevet 23. november 2004 Det var en diskusjon her inne om pyramideselskapene for noen måneder siden. Da var det en hel bråte folk som forsvarte "nettverkene", og fortalt oss andre dumminger hvor tilbakestående vi var som kritiserte disse oppleggene. Hvor i all verden har det blitt av de debattantene nå?
LilleBille Skrevet 23. november 2004 #37 Skrevet 23. november 2004 11 siktet for grov utroskap eller medvirkning til grov utroskap...
Gjest gjest1 Skrevet 23. november 2004 #38 Skrevet 23. november 2004 Forsvarer nettverksmarkedsføring jeg - så lenge selskapene er seriøse og har seriøse konsepter og håndfaste produkter. Dessverre finnes det mange useriøse aktører også, og en bråte mennesker som starter opp for å tjene noen raske penger på andres bekostning. Uansett er bransjen i vekst, og kommet for å bli. Men her i landet er vi litt redde for at noen skal "tjene penger på oss", ergo blir det også mange rare kommentarer og meninger i hytt og pine fra folk som faktisk ikke har annen kjennskap til bransjen enn det de hører eller leser i avisen fra tid til annen. Det blir som å diskutere matte på et høyt plan med en førsteklassing.
Superlammet Skrevet 23. november 2004 #39 Skrevet 23. november 2004 En av de mest berømte nettverksmarkedsføringfirmaene er Tupperware. Og Tupperware synes ialllefall jeg har enestående produkter. Greit nok, begrenset av hva man trenger i plastikk, men fortsatt! Geniale saker..
Gjest The110percentCommunity Skrevet 23. november 2004 #40 Skrevet 23. november 2004 Forsvarer nettverksmarkedsføring jeg - så lenge selskapene er seriøse og har seriøse konsepter og håndfaste produkter. Dessverre finnes det mange useriøse aktører også, og en bråte mennesker som starter opp for å tjene noen raske penger på andres bekostning. Uansett er bransjen i vekst, og kommet for å bli. Men her i landet er vi litt redde for at noen skal "tjene penger på oss", ergo blir det også mange rare kommentarer og meninger i hytt og pine fra folk som faktisk ikke har annen kjennskap til bransjen enn det de hører eller leser i avisen fra tid til annen. Det blir som å diskutere matte på et høyt plan med en førsteklassing. Vær snill og fortell meg i hvilke nettverkselskaper hvor verdiskapning, og omsetning av produkter, er hovedbasen for nye inntekter? Tupperware??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå