Gå til innhold

The 5 percent community

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortell Finn Ørjan Sæle at han er hjernevasket, fortell alle de andre som faktisk har klart å gjøre jobben at de er blitt lurt.....

Av alle disse pyramidene-toppene som har vært i media de siste dagene, må ovenstående fyr være den mest usympatiske....makan til slesk fyr, psyko-gliset minner meg om Knutby-pastoren, de kommer jo dessuten begge fra samme ekle kristenmiljø. :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mens jeg går på Rema og kjøper en like god schampoo til 35 kroner....
:ler:

Jeg har også vært i et selskap som produserer produkter og vært med på å utvikle produktene, så jeg vet hva som er i dem. Sjampoen til 35 kroner er bare vann og skummidler. Du kan jo spørre en hvilken som helst frisør også om sjampoen på Rema er like god som de profesjonelle sjampoene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det' date=' som i t5pc, satses mest på salg av fake aksjer og provisjon (penger oppover oppover oppover uten at de går inn i verdiskapning) , samt at man verver alt for mange selgere til produkter som knapt finnes og som det ikke er omsetning for, da skjønner man jo at noe er muffens.[/quote']

Ja det er jo nettopp dette som viser at T5 gikk over fra å være nettverk til å bli mer og mer pyramide. Pyramide med vage produkter var de vel hele tiden, men man vil alltid få sånne selskaper på banen, og noen vil klare å tjene masse penger fort på denne måten, vel vitende om at selskapet kommer til å krasje. Det er ren gambling fra deres side, og man bør ta det for det det er. Vi gambler jo på alle andre områder, så hvorfor ikke gamble i pyramider også, for de som er interessert? En regel i gambling er forøvrig at man ikke satser mer enn man har råd til å tape. Eller hva?

Man vet ikke på forhånd om man kjenner noen andre som vil la seg verve. Man skriver en liste over alle man kan komme på, uten å sortere dem i første omgang. Så ringer man og avtaler møter med dem etter tur. Noen vil falle for muligheten og de fleste vil takke nei. Og det "neiet" må man ikke være redd for å få. Er man redd for at folk skal si nei, må man ikke finne på å gå inn på et sånt konsept. Men det er klart det er lett å la seg overbevise av en som er god til å presentere konseptet. Og faktum er at dersom man følger bruksanvisningen, så vil man få det til. Men altså, mange mennesker er for redde.

Nå er det jo nettopp utsiktene til økonomisk frihet som gjør at folk satser på nettverksmarkedsføring da, og da må jo faktisk provisjonene være så gode som de er. Og selskaper som satser på denne formen for markedsføring har gjerne som intensjon å bli store world wide, ikke bare ta et distrikt her og der. De vil bli størst. Og da trenger man mange forhandlere/kunder. Forhandlerne er jo også kunder av selskapet, ikke sant?

Og som Paul Getty sa en gang i tiden: Jeg vil heller ha 1 % fortjeneste av 100 menneskers arbeid, enn 100 % av mitt eget arbeid. Og sånn fungerer nettverksmarkedsføring. Greit nok at man kanskje har 50% salgsfortjeneste på eget salg, men det er allikevel gruppen du klarer å bygge og holde aktiv som gir deg de store inntektene.

Og med nettverksmarkedsføring som all annen forretningsdrift; det er ikke alle som er skapt for å drive for seg selv. Noen må være gulvfolk også, og jobbe for andre. Trygt og godt på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Og med nettverksmarkedsføring som all annen forretningsdrift; det er ikke alle som er skapt for å drive for seg selv. Noen må være gulvfolk også, og jobbe for andre. Trygt og godt på en måte.

Dette er en av de artige tingene som jeg ofte har blitt fortalt av venner bekjente som driver innenfor denne bransjen - gjerne fortalt med en litt overlegen mine.

Det de glemmer er at de selv egentlig sitter i samme situasjon. Medmindre man sitter på toppen av nettverket går en del av egen inntekt til "kick-ups" til folk høyere i systemet/nettverket.

Akkurat samme system som i et konsern/bedrift etc - desto høyere du sitter - desto mer tjener du.

Så det er en illusjon å tro at man bare jobber for seg selv - man jobber for den som sitter på toppen, uansett nettverk eller ikke.

I de seriøse nettverkene kan det jo sies at du i større grad har mulighet til å påvrke din egen lønn situasjon i større grad enn i en normal lønnsjobb.

Men så mister du også det meste av det som finnes av sosiale og økonomiske ordninger som gjelder for en normal lønnsmottager - forsikringer, pensjonsordninger, arbeidsgiveransvar etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det du omsetter fordeles oppover etter en gitt nøkkel. Men det som omsettes under deg fordeles også oppover etter den samme nøkkelen. Det er fullt mulig å tjene mer enn folk man har over seg i nettverket. Dette virker som om det går de fleste hus forbi.

Det er lettere for de som er først inne selvfølgelig, men det er ikke umulig å bygge nettverk for de som kommer inn etter noen år heller, men de må muligens jobbe litt hardere for det. Ellers har det forferdellig mye med personlighet å gjøre. Personlighet og hjelp fra egen upline. En annen ting er at de fleste/alle nettverksselskaper i dag også går utendlands - på den måten har de som virkelig brenner for det og VIL bli uavhengige, hele verden å ta av.

Og om et selskap har førti tusen medlemmer i NOrge, eller to hundre og førti tusen medlemmer - så er det allikvel noen millioner igjen og prøve seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Ja, det du omsetter fordeles oppover etter en gitt nøkkel. Men det som omsettes under deg fordeles også oppover etter den samme nøkkelen. Det er fullt mulig å tjene mer enn folk man har over seg i nettverket. Dette virker som om det går de fleste hus forbi.

Neida, de fleste har vel fått med seg at jo flere man lurer med, jo mer tjener man. Det samme gjelder de som er lenger nede i pyramiden. Men alle kan ikke tjene mye penger på denne måten, og noen/flertallet havner alltid på bunn, og taper penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tatt det som en selvfølge at disse aksjene det er snakk om i T5PC er "lekeaksjer", på den måten at de ikke børsnoteres. I artikkelen her står det allikevel at den fattige trøsten til aksjonærene kan være skattefradraget. Jeg tviler på at de får noe skattefradrag for disse aksjene. Men vet ikke så mye om sånne ting, det innrømmer jeg.

Aksjekursen var vel ment å stige som følge av en stadig større etterspørsel, som et naturlig resultat av stadig nye medlemmer/"aksjonærer".

Det står jo videre i artikkelen at det kun var grunderne som satt med reelle aksjer, som hadde med verdien i selve selskapet å gjøre.

Men som sagt; jeg har ikke satt meg inn i dette selskapet så jeg aner ikke. Jeg skydde det som pesten fra dag én, for såpass vet jeg om denne bransjen at jeg kan se hva som vil floppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå ser det ut som festen snart er over her til lands. Nytt lovforslag ligger på trappene, og forhåpentligvis dekker den alle disse gråsonene nettverkseskapene har operert i til nå.

Jeg siterer Aftenposten: "Det har skjedd i Asia, Nederland, Øst-Europa, USA og Canada. Større pyramideskandaler har alle steder etterlatt seg ofre med store pengetap. Resultatet er blitt et nærmest totalforbud på alt som minner om pyramidespill."

Kulturdepartementet har snudd, og vil komme med en ny lov mot sommeren.

http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/...ticle922160.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de seriøse selskapene har ventet på en ordentlig lovgivning lenge faktisk.

Leste senest i går at at Eurosmart er i ferd med å endre sitt konsept for å unngå og bli sammenlignet med selskaper som T5PC andre som driver i gråsonen.

Ellers kan jeg ikke helt få meg til å synes så veldig veldig synd på de som ble "lurt" til å kjøpe store mengder av disse "aksjene" i T5. Selv utenfor børs vil aksjeverdien være avhengig av etterspørselen, og ingen kan spå.

Folk for ta ansvar for seg selv, mener jeg - og har de ikke to tusen kroner å tape, eller fem tusen, eller femti tusen, så får de la være å satse dem. Enkel tankegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Og de seriøse selskapene har ventet på en ordentlig lovgivning lenge faktisk.

Leste senest i går at at Eurosmart er i ferd med å endre sitt konsept for å unngå og bli sammenlignet med selskaper som T5PC andre som driver i gråsonen.

Mon tro hvorfor..

(kanskje fordi de selv var i denne grå-sorte sonen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Uansett nettverksbygging, pyramide, whatever. Det hele går jo bl.a å verve et antall medlemmer. Kan du, Mysan, fotelle en enkel sjel som ikke kan noe om økonomi, hvordan et ubegrenset antall mennesker har mulighet til å tjene penger på å selge et produkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde også disse "aksjene" som en del av startpakken, men går bort i fra det. Ellers har faktisk lottertilsynet allerede sett på Eurosmart og ikke funnet noe galt i driften deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...