Gå til innhold

Øyenbryn - nybegynner trenger tips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ganske stygge bryn nå på grunn av at jeg nappet dem for mye før. Øyenbrynene mine er både ujevne og for korte på grunn av at de mangler endel hår. Jeg har brukt castor oil på dem og ser at de vokser ut,men det tar veldig lang tid. Napper dem ikke annet enn litt under brynet.

Må tegne opp og fylle i brynene,men synes ikke at jeg er så veldig flink til det. Lurer på om det finnes noen gode trinn for trinn beskrivelser eller videoer jeg kan se på for å lære meg det? Jeg vil helst at brynene skal se naturlige ut og ikke store og mørke som er så populært for tiden.

Jeg er generelt dårlig på sminke så trenger virkelig å få se hvordan det gjøres og gjerne hvilke produkt man bruker. Lurer også på om jeg bruker for mørk farge. Jeg har brune øyne og har farget håret i en mellombrun farge. Sikkert litt vanskelig å svare på uten bilde,men er det noen "regler" på det? :)

Anonymkode: ddb86...d54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut youtube-videoer. Pixiwoo har en del :) Bruk den fargen du liker selv best og som du føler deg komfortabel med, men som en generell regel burde man ikke bruke en med mye rødt i om man ikke har gyllent eller kobber i håret, det kan fort se veldig falskt ut om du f.eks har kald brun hårfarge

• Liker 1
Skrevet

Bruk penger på forming av bryn en gang, etter dette er det enklere for deg å vedlikeholde en fin form på øyenbrynene!

Dette har jeg gjort selv, og går nå nesten aldri å former brynene mine hos "profesjonell" mer.
I det jeg har fått vokset brynene, passer jeg på i tiden etterpå å nappe vekk utvekstene etter hvert som di kommer og dermed holder brynene mine seg i en fin form!
Så absolutt verdt de kronene jeg har brukt på forming av bryn når jeg klarer å holde dem slik i lang lang tid etterpå.

Anonymkode: 4c4ce...01d

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bruk penger på forming av bryn en gang, etter dette er det enklere for deg å vedlikeholde en fin form på øyenbrynene!

Dette har jeg gjort selv, og går nå nesten aldri å former brynene mine hos "profesjonell" mer.
I det jeg har fått vokset brynene, passer jeg på i tiden etterpå å nappe vekk utvekstene etter hvert som di kommer og dermed holder brynene mine seg i en fin form!
Så absolutt verdt de kronene jeg har brukt på forming av bryn når jeg klarer å holde dem slik i lang lang tid etterpå.

Anonymkode: 4c4ce...01d

Hva kostet det å gjøre det?☺️

Anonymkode: 2a966...cf5

Skrevet
På 28.9.2016 den 19.18, AnonymBruker skrev:

Jeg har ganske stygge bryn nå på grunn av at jeg nappet dem for mye før. Øyenbrynene mine er både ujevne og for korte på grunn av at de mangler endel hår. Jeg har brukt castor oil på dem og ser at de vokser ut,men det tar veldig lang tid. Napper dem ikke annet enn litt under brynet.

Må tegne opp og fylle i brynene,men synes ikke at jeg er så veldig flink til det. Lurer på om det finnes noen gode trinn for trinn beskrivelser eller videoer jeg kan se på for å lære meg det? Jeg vil helst at brynene skal se naturlige ut og ikke store og mørke som er så populært for tiden.

Jeg er generelt dårlig på sminke så trenger virkelig å få se hvordan det gjøres og gjerne hvilke produkt man bruker. Lurer også på om jeg bruker for mørk farge. Jeg har brune øyne og har farget håret i en mellombrun farge. Sikkert litt vanskelig å svare på uten bilde,men er det noen "regler" på det? :)

Anonymkode: ddb86...d54

Jeg kom til å kjøpe for mørk farge sist, så det er lurt å bruke en litt lys en. Gråbrun har funka bra for meg, 

jeg tegner bare forsiktig med små strøk av gangen og begynner mot nesen og jobber meg langs den naturlige formen til brynet (har fra før nappet vekk småhår under øyebrynet). 

Jeg har ikke så lange uregjerlige bryn, så bryngele er unødvendig for meg.

Anonymkode: 809cc...8f9

Skrevet

Kjøp en farget pomade til brynene, jeg synes det enklest å legge ift blyant.

Du burde også gå å få nappet de profesjonelt og så vedlikeholde de selv :) 

Anonymkode: 46a99...ead

Skrevet
På 4.10.2016 den 13.00, AnonymBruker skrev:

Hva kostet det å gjøre det?☺️

Anonymkode: 2a966...cf5

Det varierer, men jeg betalte ca 450 forrige gang. Det var forming inkl. farge. 

Men det er som AB...01d sier, etter du har gjort det der er det bare å vedlikeholde og ta nye hår etterhvert som de kommer. Så det er egentlig bra anvendte penger når det er så lett å gjøre det selv etterpå. Ang. farge så kan du diskutere dette med eksperten du oppsøker. Mulig hun også kan anbefale farge/brynssminke med en passende farge til deg så du lett kan gjør det også selv. 

Eneste anbefalingen jeg har er å ikke oppsøke profesjonell de siste 2-3 dagene før en større begivenhet. Om du har sensitiv hud kan du lett være rød og litt hoven der hun har brukt voks/nappet brynene. Og det sitter gjerne litt ekstra farge i huden under brynene, som går ut ganske raskt. Så selv om de ser mørke ut med engang du kommer ut derfra så er ikke det det endelige resultatet. :)

Skrevet

Jeg bruker Elf eyebrow kit. Jeg har brukt ash før, når jeg stripet håret, og bruker light nå. Jeg bruker bare pomade-delen og legger på med en skrå børste, tegner korte strøk i hårretningen. Jeg synes det ser veldig bra ut, og det blir absolutt ikke disse ekstreme øyenbrynene som er moderne.

http://www.vita.no/exclusive/merker/elf/oyne/oyenbryn

Jeg foretrekker en lang børste, men der går an å bruke den som følger med.

Skrevet

Jeg tegner fine, små linjer som ser ut som hår i hårretningen. Bruker en lys brun penn fra Isadora, er selv gylden mellomblond. Men ofte ser ikke rødlige farger noe flatterende ut. Gå heller for lys brun. Gjerne to ulike nyanser, der man tegner opp med den lyse først og legger den mørke i underkant og ytterkant, og litt på topp. Det blir mer naturlig. Mennjeg holder meg til en nyanse, da jeg heller veksler mellom sterke og dvake streker. Det gir også nyanseendringer. 

Man bør følge brynenes og ansiktsstrukturens naturlige form, men forskjønne den mest mulig. Er man flink til å tegne og male,mså har man en fordel. 

Jeg liker ikke øyebrynssett pga den flate penselen. Det blir ofte for hardt. Men skal eksperimentere med en smalere pensel og se om jeg får et bra resultat av det. Har et sett fra kicks, husker ikke navnet. Her er det også viktig å ikke velge for mørk farge, dersom mannikke selv er mørk. Det blir for hardt.

Anonymkode: 84387...ee8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...