Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en ufrIvillig rasta floke i bakhodet. Er det mulig å redde håret, eller må jeg klippe. Prøvd hårkur, men er olje verdt et forsøk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tøymykner er faktisk veldig effektivt mot floker. Om det er vanskelig å komme til, kan du bruke en sprayflaske, eller så kan du blande tøymykner med litt balsam slik at du enkelt kan påføre med hendene. Ha i litt vann om det er en kraftig konsentrert type. Fukt og masser floken grundig, slik at den er helt gjennomvåt. La det deretter virke en stund - minst 30 minutter.

Håret har sikkert rukket å tørke litt innen den tid, så fukt det skikkelig igjen før du begynner å kjemme forsiktig fra tuppen av floken. Her må du prøve deg frem for å se hva som fungerer best. Jeg synes fintannet kam fungerer bedre enn grovtannet til slike floker - kanskje tangle teezer er verdt et forsøk om du har en. Har du en venn som gidder å hjelpe deg vil det ta mindre tid, siden du ikke selv kan se hva du driver med.

Du må regne med å miste/knekke noen hårstrå som følge av kjemmingen (det kan også være snakk om hår som du har røytet naturlig om floken har vært der lenge), men om du er nøye med å ikke dra i hårrøttene og tar deg god tid, vil det nok gå helt fint. Er du er redd for allergiske reaksjoner, kan du påføre litt tøymykner bak øret og vente 24 timer (eller 48 timer om du vil gjøre det helt etter boka, men det blir liksom litt i overkant for tøymykner, synes jeg :P )

Endret av Antlers
Gjest lizard queen
Skrevet

Hvis alternativet er å klippe bort hele skiten vil jeg absolutt si at olje er verdt et forsøk ja :P 

Har i hvert fall aldri hatt en floke som ikke enorme mengder olje og balsam og masse pirking ikke kunne løse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...