AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #1 Skrevet 28. september 2016 Hei. Har laktoseintoleranse og funnet ut at begge angrepillene jeg kjenner til inneholder laktose, er det noen som vet om en angrepille uten laktose? Tørr ikke å stole på at EllaOne fungerer da jeg blei veldig dårlig, fikk veldig problemer med magen etter å ha tatt den. Vært gravid på p-pillen for et par år siden så er litt nervøs Anonymkode: 79ece...e2f
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #2 Skrevet 28. september 2016 Hvorfor må du ta angrepiller hvis du bruker prevensjon? Jeg anbefaler spiral eller noe annet hvis du ikke klarer å ta p-pillene slik du skal. Anonymkode: ea30b...0f9
PapegøyenKa Skrevet 28. september 2016 #3 Skrevet 28. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må du ta angrepiller hvis du bruker prevensjon? Jeg anbefaler spiral eller noe annet hvis du ikke klarer å ta p-pillene slik du skal. Anonymkode: ea30b...0f9 Fordi jeg ikke går på prevensjon enda annet enn kondom, skal starte med p-ring ved neste menstrasjon. P-pillene inneholder laktose så derfor jeg blei gravid på dem for et par år siden. Vil gjerne ha svar på om det finnes angrepille som er uten laktose
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #4 Skrevet 28. september 2016 4 minutter siden, PapegøyenKa skrev: Fordi jeg ikke går på prevensjon enda annet enn kondom, skal starte med p-ring ved neste menstrasjon. P-pillene inneholder laktose så derfor jeg blei gravid på dem for et par år siden. Vil gjerne ha svar på om det finnes angrepille som er uten laktose Jeg anbefaler deg spiral, kondom har dårlig sikkerhet i praksis på grunn av brukerfeil. Anonymkode: ea30b...0f9 1
PapegøyenKa Skrevet 28. september 2016 #5 Skrevet 28. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg anbefaler deg spiral, kondom har dårlig sikkerhet i praksis på grunn av brukerfeil. Anonymkode: ea30b...0f9 Kommer ikke til å sette inn spiral da p-ring fungerer supert og lett å bruke. Aldri hatt problemer med den, som sagt skal jeg starte med p-ring ved neste menstrasjon. Annen prevensjon enn angrepille uten laktose hjelper meg ikke akkurat de neste 12t
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #6 Skrevet 28. september 2016 Jeg ville heller tatt angrepillen for så å bli dårlig i magen enn å ta sjansen på å bli gravid jeg da. Anonymkode: dced5...880 2
PapegøyenKa Skrevet 28. september 2016 #7 Skrevet 28. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville heller tatt angrepillen for så å bli dårlig i magen enn å ta sjansen på å bli gravid jeg da. Anonymkode: dced5...880 Men om man blir dårlig og får diare hjelper dessverre angrepillen ikke så mye. Har tatt EllaOne, men ble som sagt ganske dårlig. Så enten får jeg bare krysse fingrene eller finne en angrepille uten laktose så jeg er sikker på at den fungerer...
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #8 Skrevet 28. september 2016 Et øyeblikk siden, PapegøyenKa skrev: Men om man blir dårlig og får diare hjelper dessverre angrepillen ikke så mye. Har tatt EllaOne, men ble som sagt ganske dårlig. Så enten får jeg bare krysse fingrene eller finne en angrepille uten laktose så jeg er sikker på at den fungerer... Det skal kraftig diare til for å miste effekten. Du vil uansett få litt effekt. Men hvis du vil ta sjansen på å bli gravid så er jo det ditt valg Anonymkode: dced5...880
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #9 Skrevet 28. september 2016 Ot, men du må jo ha skikkelig intoleranse om du reagerer på det lille i piller Anonymkode: 29dbf...640 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #10 Skrevet 28. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ot, men du må jo ha skikkelig intoleranse om du reagerer på det lille i piller Anonymkode: 29dbf...640 Det er jo også bare å ta sånne tabletter man kjøper på apoteket mot laktoseintoleranse før man tar angrepillen... Men vil man ikke så vil man ikke. Anonymkode: dced5...880
PapegøyenKa Skrevet 28. september 2016 #11 Skrevet 28. september 2016 Har tatt angrepillen, men leser nå på google at det ikke finnes noen angrepille uten laktose så da får man stole på at den fungerer selv med kroppen sin reaksjon. Ikke så mye mer man får gjort før menstruasjonen. Tenkte faktisk ikke på at mageregulerende tablett kunne vært smart, etterpåklok der og driti litt på leggen skal jeg innrømme der. Første gang jeg har måttet bruke angrepillen, og det er definitivt den siste. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo også bare å ta sånne tabletter man kjøper på apoteket mot laktoseintoleranse før man tar angrepillen... Men vil man ikke så vil man ikke. Anonymkode: dced5...880
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #12 Skrevet 28. september 2016 39 minutter siden, PapegøyenKa skrev: Har tatt angrepillen, men leser nå på google at det ikke finnes noen angrepille uten laktose så da får man stole på at den fungerer selv med kroppen sin reaksjon. Ikke så mye mer man får gjort før menstruasjonen. Tenkte faktisk ikke på at mageregulerende tablett kunne vært smart, etterpåklok der og driti litt på leggen skal jeg innrømme der. Første gang jeg har måttet bruke angrepillen, og det er definitivt den siste. Nå er du enten upresis eller tar feil. Mageregulerende er ting som probiotika. Det ab snakker om er laktase. Anonymkode: 29dbf...640
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå