Gå til innhold

Fotografering FØR vielsen??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fotografen vår vil gjerne ta bilder før vielsen fordi han har erfart at resultatet alltid blir bedre da. Hovedgrunnen for dette er at det er spenning og forventning i luften, etterpå blir man gjerne litt for avslappet og vil bare ha fotograferingen overstått for å komme seg på festen. I tillegg er make-up og hår perfekt, ingen har tråkket på slepet, ingen har klemt ihjel buketten osv. Vi er veldig i tvil, særlig jeg... Da vet jo min kjære hva som venter når døren i kirken åpner seg. På den ene siden vil jeg at bildene skal bli best mulig, på den andre vil jeg jo ikke at øyeblikket da jeg går opp kirkegulvet skal bli mindre fantastisk! Noen som har erfaring med dette som kan gi noen gode råd og innspill??

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg hadde ikke gått med på det, for første gangen min kjære skal se meg, er når jeg kommer opp kirkegulvet. Greit nok at bildene kanskje blir bedre, men spenningen er jo på en måte borte vekk da, for da har han jo sett deg.

Hva er egentlig viktigst for deg? Bildene? Eller øyeblikket i kirken?

Skrevet
Jeg hadde ikke gått med på det, for første gangen min kjære skal se meg, er når jeg kommer opp kirkegulvet. Greit nok at bildene kanskje blir bedre, men spenningen er jo på en måte borte vekk da, for da har han jo sett deg.

Hva er egentlig viktigst for deg? Bildene? Eller øyeblikket i kirken?

Enig, jeg ville aldri blitt fotografert før.

Skrevet

Enig, jeg ville aldri blitt fotografert før.

ikke jeg heller

Skrevet

Vår fotograf kom med de samme argumentene, men for en somer så overtroisk som meg, så var det uaktuelt. ;)

Skrevet

Jeg har alltid forestilt meg å ta bildene etter vielsen av samme grunn som dere andre sier, MEN siden vielsen måtte utsettes til 16:00 så må vi nok dessverre ta bildene før isteden. Hvis ikke blir middagen litt sein synes vi :-(

Skrevet

Fotografen som skal fotografere meg og min kjære sa det helt motsatte. Hun mente at det var bra å ta bildene samme dagen for da kunne vi få frem den gode stemningen fra bryllupsdagen.

Skrevet

Aldri i verden om jeg ville gått med på fotografering før vielsen. For det første ville jeg alltid tenkt at bildene ikke var tatt av oss som "rette ektefolk" og dessuten er jo litt av sjarmen at man ikke skal se hverandre før man sees i kirken. For meg er det revnende likegyldig om gjestene ikke får middag før halvåtte om kvelden, bildene kommer etter kirkebesøket :wink:

Og jeg tror at glimtet i øynene er annerledes når man faktisk har sagt "ja" og at det da er preget av lykkelig kjærlighet og ikke nervøsitet. Det er iallefall det jeg ser når jeg ser på våre bilder, meg og min forlover tatt på forhånd og meg og min nybakte ektemann etterpå. Ingen tvil om hva som er best........... :)

Skrevet
Fotografen som skal fotografere meg og min kjære sa det helt motsatte. Hun mente at det var bra å ta bildene samme dagen for da kunne vi få frem den gode stemningen fra bryllupsdagen.

tror det uansett var snakk om samme dagen :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal fotograferes før, pga sen vielse.. Jeg tror ikke det vil ødelegge noen ting! Øyeblikket i kirken er så viktig og spesiellt uansett om man har sett hverandre før på dagen eller ikke. -Og jeg vet hva min kjære skal ha på seg, men gleder meg ikke noe mindre fordet.. Jeg gleder meg masse!! :hjerte:

Skrevet

Vi fotograferes før, etter eget valg. Da kan vi være med gjestene og begynne festen..

Gjest Betty Boop
Skrevet

Skal alle få bildene tatt i studio?

Vi skal bestille såkalt reportasje-stil - så fotografen er med hele dagen, fra jeg begynner å pynte meg til vi tar kvelden.

Gjest blyg(ikke logget inn)
Skrevet

Hei, jeg og min mann tok bildene etter vielsen, og takkekortet ble et bilde der vi ser veldig avslappet, lykkelige, forelsket og ikke minst helt naturlige ut. For min del, tror jeg at jeg hadde vært mer anstrengt før vielsen, for da hadde jeg vært veldig nervøs, og når jeg er nervøs, blir jeg ofte litt "stram i maska", den problematikken slapp vi nå.

Vi tok bildene ute, til tross for plaskende regnevær, og tordenskyer.... og bildene har blitt heeelt fantastiske. Fotografen var suuperfornøyd, og alle har kommentert de flotte bildene. Det er veldig spennende med de mørke skyene, den våte bakken, og regndråpene som faller... og midt opp der stod vi, og så mer lykkelige ut enn noen gang.. de bildene beskriver godt følelsene våre der og da.... ikkeno regnevær kunne ødelegge hvordan vi hadde det akkruat da i allefall!! :wink:

blyg

Skrevet

Siden vielsen er kl 15.00 og vi har en times kjøring hver vei til fotografen,så må vi fotograferes før. :(

Men jeg er sikker på at hjertepompa kommer til og slå gått på både meg og samboer når jeg går opp kirke gulvet uansett da ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi tok bildene før vielsen, og angrer ikke et sekund på det selv om vielsen vår ikke var sen.

Vi møttes i en park der fotograferingen skulle skje, jeg og min kjære i vår beste stas, og det var et elektrisk øyeblikk! Satte oss ned og delte følelsene våre før fotograferingen startet.

Vi hadde god tid på bildene, og øyeblikket i kirken ble stort fordi om vi hadde sett hverandre før. Det er mye stort i det å gå opp kirkegulvet ved siden av at din kjære står der!

Gjestene statte stor pris på å ha oss med hele veien etter vielsen, og det ble ingen pause der man venter og venter på brudeparet.

Har mange morsomme bilder etter vielsen også tatt av en dyktig slektning, men da med noe rennende mascara og litt krøllete kjole - har sin sjarm det også : )

Skrevet
Siden vielsen er kl 15.00 og vi har en times kjøring hver vei til fotografen,så må vi fotograferes før. :(

Vi var også i samme situasjon.

Fotograferingen hjalp meg med å ta vekk noe av den nervøsiteten som lå i lufta før vielsen (var ikke så veldig nervøs da men) :wink:

Og for oss var det en stor suksess.

Bildene ble kjempefine, og jeg har aldri tenkt tanke på at vi ikke var "rette ektefolk" på bildene.

Bildene er fra bryllupsdagen, og det er det som teller for oss...

Det var ikke noe mindre "ekstatisk" å gå opp midtgangen selv om vi hadde sett hverandre på forhånd, liksom

(men vi gikk jo opp sammen også da)

Skrevet

Vi skal ha fotografering før vielsen vi, og det har vi valgt helt selv! Vi skal antakeligvis ta bildene der vi skal ha vielsen (vi skal gifte oss borgerlig på et litt utradisjonelt sted) og for oss blir det den riktige måten å gjøre det på. Så får vi bukt med litt av nervøsiteten også. Vår fotograf ble veldig glad da vi sa at vi ville fotograferes først, for det er visstnok ganske så sjelden.

Uansett, når man skal fotograferes er jo en sak man må vurdere selv og avgjørelsen må jo tas på bakgrunn av bl.a hva som er viktig for hver enkelt. For oss er det viktigere å kunne kose oss med gjestene fullt og helt etter vielsen og resten av kvelden, istedet for å bli borte et par timer for å ta bilder. :)

Skrevet

Vi skal fotograferes etter vielsen selv om vi gifte oss litt "sent" kl 1500. Fotografen regnet en time. At gjestene må vente litt syns jeg ikke gjør noen ting. Satser på fint vær, da er det ikke noe problem å slå ihjel ett par timer her i byen ihvertfall :)

Skrevet

ALDRI. Dette høres ut som en fotograf som prøver å få dere til å velge noe som passer fotografen best....

Selv giftet vi oss 15.30 og startet middagen 18.30. Hadde heller ikke vært noe problem å starte middagen 19 eller 19.30 for min del, folk rekker å spise noe i forkant når vielsen begynner så sent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...