AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #1 Skrevet 28. september 2016 Har truffet en ufør mann. Mulig dette er postet på feil sted...men, men.. - bra utdannet innen ingeniøryrket (faktisk 3 fordypninger, samt fag innen grundervirksomhet, markedsføring etc som "ikke" har med yrket å gjøre. - Holder seg i form, ut i fra de nye forutsetningene. Men har mått rekalibrert livsstil og aktivitet til det nye. Dvs endel han må unngå mhp skaden. For eksempel armhevinger, stress osv (det er ikke psykisk). - Ordnet økonomi og kan få seg bolig gjeldfritt, endog denne er på 70 kvm. Begrensningene er jo økonomien dvs hva du ser er hva du får - og selv er han skeptisk til forhold nettopp pga av økonomibiten. Er vel tradisjonell når det gjelder dette og føler vel at å få årsinntekt nesten halvert setter sine begrensninger. Han sier også at økonomi er viktigere for kvinner enn de selv innrømmer - blir det litt stramt så ryker forholdet på sikt. Han har allrid vært monogam, hatt et seriøst forhold som varte 10 år. Å være seriøs ligger i ryggraden dvs blir det forhold så er det alvorlig. Men han vil ikke binde seg mhp økonomisk avhengighet av andre, dvs mhp bolig osv, det igjen basert på tidligere forhold. Han har nok brent seg fælt følelsesmessig ved å ha vært en givende og god mann - og når det kom til stykket så var det ikke gjensidig. Mhp godhet så fortrengte han egne sexuelle behov mhp eks i flere år for eksempel. Hva tenker dere hvordan overbevise han? Ville dere hatt en ufør mann? Han er så ærlig på ring og tang og livserfaringer osv, og egne betrakninger mhp det. Anonymkode: 6ab51...0aa
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #2 Skrevet 28. september 2016 Hadde ikke vært så begeistra for en mann som allerede hadde bestemt seg for hvordan jeg ville håndtere, tenke og føle om situasjonen før vi i det hele tatt var blitt sammen. Han har brent seg i et tidligere forhold = alle kvinner er slik. Nei takk Anonymkode: c3dac...d8c 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #3 Skrevet 28. september 2016 Det hadde kommet helt an på årsaken til uførheten. Men det hadde ikke vært avgjørende om det neste annet var på plass. Men det jeg ville reagert mer på var en mistillit til andre mennesker. Selv om man har blitt sviktet tidligere (mange har jo opplevd det), så vet de fleste intelligente mennesker at ikke alle er sånn likevel. Men at man ikke har felles økonomi og bolig o.l. før man har et stabilt forhold, det skjønner jeg godt. Det kan ta lang tid før man er der. Anonymkode: 508d3...2ce
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #4 Skrevet 28. september 2016 At han er ufør hadde jeg ikke sett på som noe problem. At han har bestemt hva som er viktig for meg hadde jeg vært skeptisk til. Siden han må overbevises om at noen ønsker å gå videre med han tror jeg det ville blitt et veldig slitsomt forhold. Orker ikke folk som ikke stoler på at jeg klarer å ta egne beslutninger. Anonymkode: c07d5...dfe 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #5 Skrevet 28. september 2016 Finn deg heller en ekte mann. Anonymkode: 48265...1d0
SlemUlv Skrevet 28. september 2016 #6 Skrevet 28. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke vært så begeistra for en mann som allerede hadde bestemt seg for hvordan jeg ville håndtere, tenke og føle om situasjonen før vi i det hele tatt var blitt sammen. Han har brent seg i et tidligere forhold = alle kvinner er slik. Nei takk Anonymkode: c3dac...d8c Enig med dette.. At han er ufør har ingenting å si. Jeg er selv uføre da.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 #7 Skrevet 30. september 2016 Ja jeg kunne hatt en ufør mann om sykdommen ikke var for belastende for han eller meg. Jeg tolker at han mener at han ikke vil kjøpe eller eie noe sammen, og helst ikke bo eller leie sammen heller. Sistnevnte går jo allikevel an uten å binde økonomien til noen andres men ser at det for noen kan oppleves forvirrende i oversikt og regnskap og at man helst vil unngå det, for hva med den dagen det blir slutt og man heller ikke leier sammen lenger, upraktisk forhold til bytte bolig, tillegge nye vaner for strammere budsjett igjen osv. Han kan helt fint være i et seriøst forhold selvom han ikke vil eie eller bo med noen men spørsmålet er jo om du selv ser på et slikt forhold som seriøst nok for deg! Spesielt om du har tanker om familie på sikt eller det å skape en hverdag og drøm sammen.. Anonymkode: 040d6...3fe
Gjest Sjørøveren Skrevet 30. september 2016 #8 Skrevet 30. september 2016 Jeg er ufør og har aldri hatt problem med å trekke til meg damer av den grunn akkurat Det er ikke jobb eller ikke jobb de fleste damer tenner på, og forelsker seg i. Det er hvem vi er og hvordan vi ser ut.
Gjest Bossa Nova Skrevet 30. september 2016 #9 Skrevet 30. september 2016 På 28.9.2016 den 12.51, AnonymBruker skrev: Men han vil ikke binde seg mhp økonomisk avhengighet av andre, dvs mhp bolig osv, det igjen basert på tidligere forhold Høres ut som en fin fyr, og ellers oppegående, ut fra det lille du har beskrevet om han. Men, han sier at han ikke vil binde seg? Til økonomi, til et forhold, hva mener han? Er det "jeg vil ikke binde meg" (+ ubetydelige unnskyldninger) som er det essensielle, så må du ta hatten og gå.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 #10 Skrevet 30. september 2016 Hvordan overbevise ham - vel, det kan være en hard nøtt. Du må vise at du mener alvor, men hvordan du kan vise det er ikke lett å si. Det er frykten for at du skal stikke etter at du har sugd bankkontoen hans tom som er som er problemet her? Sitat Han sier også at økonomi er viktigere for kvinner enn de selv innrømmer - blir det litt stramt så ryker forholdet på sikt. Denne er frekk og generaliserende. Selv hadde jeg ikke giddet å bruke mye tid på en mann som forteller meg hvordan reaksjonsmønsteret mitt er, kun basert på mitt kjønn. Hadde mannen jeg elsker fortalt meg noe sånt, ville jeg vist ham hvordan jeg lever i dagliglivet. Jeg trives med å handle ting billig på finn, liker å dypdykke i tilbudskurven når jeg kommer over en, og bruker opp matrestene i kjøleskapet. Og sånn trives jeg. Resirkulering, gjenbruk, loppemarked, gjør et røverkjøp for en slikk og ingenting. Muligens hadde jeg kunnet klart å vise ham at jeg ikke bryr meg om pengene, og at jeg fortsatt ville vært hos ham dersom økonomien skrantet. Men Bossa Nova har også et meget viktig poeng her, synes jeg. Anonymkode: 85311...5b3 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 #11 Skrevet 30. september 2016 1 time siden, Bossa Nova skrev: Høres ut som en fin fyr, og ellers oppegående, ut fra det lille du har beskrevet om han. Men, han sier at han ikke vil binde seg? Til økonomi, til et forhold, hva mener han? Er det "jeg vil ikke binde meg" (+ ubetydelige unnskyldninger) som er det essensielle, så må du ta hatten og gå. Statistisk ender mer enn 50% av giftemål med skilsmisse, hva med samboerskap? Sånn sett så er det noe reelt han beskriver her. Det han sikkert prøver å uttrykke er at han ikke vil skape en fremtidig risiko for deg eller han selv. Det i form av at man ikke kommer inn på boligmarkedet igjen for eksempel. En løsning er at dere beholder vær deres bolig, og leier ut den ene for eksempel. Skulle det gå skeis så har man fortsatt bosted. Har den ene ikke bolig fra før, er det ikke så mye annet å snakke om enn å dele fellesutgifter osv. Er man voksen så eier man det man har, tilogmed hvis man gifter seg så skriver mann en ekteskapsavtale. Gift eller ikke så er det viktig at hver part er økonomisk selvstendige. Som ufør har han sikkert lavere lønn en deg, så ekstra viktig for han å være sikker mhp fremtiden. Anonymkode: 6ab51...0aa
AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 #12 Skrevet 30. september 2016 2 timer siden, Sjørøveren skrev: Jeg er ufør og har aldri hatt problem med å trekke til meg damer av den grunn akkurat Det er ikke jobb eller ikke jobb de fleste damer tenner på, og forelsker seg i. Det er hvem vi er og hvordan vi ser ut. Det er jo bra Anonymkode: 6ab51...0aa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå