AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #1 Skrevet 28. september 2016 Jeg skal selge et tv. Er en som skal komme å kjøpe det. Men jeg har et problem: Jeg har ikke brukt tv på mange år. Kanalene får jeg ikke inn via utleier fordi boksen hans virker ikke. Derfor kan jeg ikke teste om tv virker med tanke på om det tar inn kanaler. Jeg regner med at det gjør det om senderboksen hadde funket. Derimot så virker dvdspilleren når den kobles til. Hvordan ville dere gjort det? Ville dere bedd kjøper betale inn på konto når han har funnet ut at han får inn kanaler og det funker? Er det grei deal? Anonymkode: 63d78...c3c
MajorasMaske Skrevet 28. september 2016 #2 Skrevet 28. september 2016 Jeg ville solgt den som den var uten overhode noen som helst former for garanti. Kjøper ville få lov til å utføre tester på tvn hos meg, men ikke ta den med seg før den var solgt. 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #3 Skrevet 28. september 2016 47 minutter siden, MajorasMaske skrev: Jeg ville solgt den som den var uten overhode noen som helst former for garanti. Kjøper ville få lov til å utføre tester på tvn hos meg, men ikke ta den med seg før den var solgt. Det som er synd er at vedkommende ikke får sjans å teste ut om kanalene funker. Og jeg kan ikke teste det ut jeg heller siden jeg ikke får inn kanaler i leiligheten. Men jeg vet at dvd spilleren virker når den kobles til, så mest sannsynlig vil nok kanalene virke og. Det er derfor jeg vurderer om jeg skulle si at han kunne ta det med hjem, og teste, og betale på bankkonto dersom han får inn kanalene. Jeg vet ikke hva jeg bør gjøre i en slik situasjon. Føler meg litt idiot som selger et tv jeg ikke vet funker når det gjelder å få inn kanaler, men jeg tror det skal funke. Anonymkode: 63d78...c3c
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #4 Skrevet 28. september 2016 Jeg skal selge DEN tv`n heter det. Anonymkode: 6c471...5d1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #5 Skrevet 28. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som er synd er at vedkommende ikke får sjans å teste ut om kanalene funker. Og jeg kan ikke teste det ut jeg heller siden jeg ikke får inn kanaler i leiligheten. Men jeg vet at dvd spilleren virker når den kobles til, så mest sannsynlig vil nok kanalene virke og. Det er derfor jeg vurderer om jeg skulle si at han kunne ta det med hjem, og teste, og betale på bankkonto dersom han får inn kanalene. Jeg vet ikke hva jeg bør gjøre i en slik situasjon. Føler meg litt idiot som selger et tv jeg ikke vet funker når det gjelder å få inn kanaler, men jeg tror det skal funke. Anonymkode: 63d78...c3c Du kan godt gjøre det hvis du ikke har noe imot å gi bort tv-en gratis. Si at du selger den som den er, og si at DVD innangen virker, mest sannsynlig virker resten av tv-en også. Anonymkode: 2ef8c...331 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #6 Skrevet 28. september 2016 En tv.. ikke et. Du kan si et fjernsyn, men ikke et tv. Anonymkode: a032e...5ae 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #7 Skrevet 28. september 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan godt gjøre det hvis du ikke har noe imot å gi bort tv-en gratis. Si at du selger den som den er, og si at DVD innangen virker, mest sannsynlig virker resten av tv-en også. Anonymkode: 2ef8c...331 Jeg får si det som det er. Jeg vet at dvdinngangen virker. Men at jeg ikke har fått testet om kanalene funker. Jeg er ikke redd for å gi det bort gratis heller for jeg vil bare ha det ut, men det er jo godt å tjene litt penger på det. To alternativer er: 1. Gi han kontonummeret mitt, og be han sitte pengene inn der når han har fått sett at han får inn kanalene. ( heller ta en sjanse på at han er ærlig og rederlig) 2. Ta imot pengene der og da, og håpe at det går bra. Anonymkode: 63d78...c3c
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #8 Skrevet 28. september 2016 Du legger frem saken som den er, så velger han å kjøpe den eller ikke. IKKE send ham med tven før du har fått betalt. Skulle den ikke virke, får du enten aldri høre noe fra vedkommende igjen eller så vil vedkommende klage. Da kan du selvfølgelig gi ham pengene igjen om du vil, men så lenge du selger tven som den er, uten garantier og du har vært ærlig, har hn ingen rett på pengene tilbake. Det er stor sannsynlighet for at kanalene kommer inn, jeg har aldri opplevd at det ikke skjer med mindre det er noe galt med kanalboksen. Det viktige her er jo at skjerm og lyd virker som det skal, det er der feilene stort sett ligger. Og det virker hos deg, mtp at du har testet den fra en dvd-spiller. Anonymkode: 7ff96...cad
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #9 Skrevet 28. september 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som er synd er at vedkommende ikke får sjans å teste ut om kanalene funker. Og jeg kan ikke teste det ut jeg heller siden jeg ikke får inn kanaler i leiligheten. Men jeg vet at dvd spilleren virker når den kobles til, så mest sannsynlig vil nok kanalene virke og. Det er derfor jeg vurderer om jeg skulle si at han kunne ta det med hjem, og teste, og betale på bankkonto dersom han får inn kanalene. Jeg vet ikke hva jeg bør gjøre i en slik situasjon. Føler meg litt idiot som selger et tv jeg ikke vet funker når det gjelder å få inn kanaler, men jeg tror det skal funke. Anonymkode: 63d78...c3c Hvis du gjør det tror jeg ikke du får de pengene, for å si det sånn. Anonymkode: 3dad9...82a
Million Skrevet 28. september 2016 #10 Skrevet 28. september 2016 Jeg ville aldri gitt fra meg varen før betaling hadde skjedd. Du får heller si til han at hvis det er noe galt, får han komme tilbake med tv'en og så vil han få pengene tilbake. IKKE gi han tv'en uten betaling, det kan du svi deg på... 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #11 Skrevet 28. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du legger frem saken som den er, så velger han å kjøpe den eller ikke. IKKE send ham med tven før du har fått betalt. Skulle den ikke virke, får du enten aldri høre noe fra vedkommende igjen eller så vil vedkommende klage. Da kan du selvfølgelig gi ham pengene igjen om du vil, men så lenge du selger tven som den er, uten garantier og du har vært ærlig, har hn ingen rett på pengene tilbake. Det er stor sannsynlighet for at kanalene kommer inn, jeg har aldri opplevd at det ikke skjer med mindre det er noe galt med kanalboksen. Det viktige her er jo at skjerm og lyd virker som det skal, det er der feilene stort sett ligger. Og det virker hos deg, mtp at du har testet den fra en dvd-spiller. Anonymkode: 7ff96...cad Jeg har testetn den fra en dvd spiller, og skjerm og lyd virker. Det står på skjermen i det jeg forsøker å koble det til en kanalboks som utleier hadde som har vært veldig ustabil at kanalsignalene er dårlige. Og jeg får ikke inn noen kanaler. Så det er nok signalene fra boksen ja. Da tar jeg betaling der og da, også får jeg si at jeg ikke har testet om kanalene funker fordi jeg ikke har tilgang på kanaler akkurat nå, men at dvdtilgangen virker og jeg regner med at kanalene også virker. Får si det når han henter den. Da har jeg iallefall mitt på det rene. Anonymkode: 63d78...c3c
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #12 Skrevet 28. september 2016 1 minutt siden, Million skrev: Jeg ville aldri gitt fra meg varen før betaling hadde skjedd. Du får heller si til han at hvis det er noe galt, får han komme tilbake med tv'en og så vil han få pengene tilbake. IKKE gi han tv'en uten betaling, det kan du svi deg på... Da gjør jeg som du sier. Jeg tar imot betaling der og da, og så får han heller komme tilbake om det er noe galt. Anonymkode: 63d78...c3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå