Ylajali Skrevet 18. november 2004 #1 Skrevet 18. november 2004 Vi har tenkt til å melde oss på et eller annet, men vet ikke hva. Et eller annet hun kan få brynt seg litt på. Noe som er gøy..! Forslag til hva, og hvor de har flinke instruktører i Oslo? (Ikke noe som har med klikkertrening å gjøre)
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2004 #2 Skrevet 18. november 2004 Sporing! Utroooolig morsomt, og ikke minst god hjernetrim!
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2004 #3 Skrevet 18. november 2004 Agility? Synes det ser ut til at det er en sport som de fleste hunder elsker Hilsen Ella
Ylajali Skrevet 18. november 2004 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2004 Ja begge de tingene høres og ser veldig gøy ut. Men egner en amstaff seg til agility? (Jeg aner ikke, synes det hadde vært veldig gøy å prøvd)
Ella Skrevet 18. november 2004 #5 Skrevet 18. november 2004 Ja, en amstaff kan drive agility. De ulike hindere tilpasses hundens størrelse. Spor er også noe som en amstaff kan bryne hjernen med. De fleste hunder sporer jo helt naturlig, så det ligger nok i din hund også Jeg synes det er ekstra kjekt når jeg ser amstaffereiere drive aktivt med hundesport. Da slår de virkelig et slag for å gjøre amstaffens ufortjente rykte til skam Hilsen Ella
Ylajali Skrevet 18. november 2004 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2004 Tusen takk for svar! Jeg tror kanskje vi går for agility jeg da, det ser jo utvilsomt veldig gøy ut! Er jo ikke noe i veien for å ta et helgekurs i sporing i løpet av vinteren heller. Men jeg tar fortsatt gjerne imot tips om gode hundeskoler i Oslo! Ella: Det virker som om amstaffeiere har gått litt i skjul. Jeg treffer utrolig mange hunder i løpet av en tur i parken, men en amstaff ser jeg bare en gang i jubelåret. Og desverre for min hund som elsker å leke med sin egen rase så er de få jeg møter som oftest svært reserverte og lite snakkesalige. Noe jeg til en viss grad kan forstå, men om man selv er imøtekommende og klarer å bite i seg noen fordommer fra andre så er det jo utrolig mye hyggelige hundefolk ut å går. De trenger som regel bare en forsikring om at hunden er ok og er stort sett veldig interesserte i å høre om rasen. Jeg får utelukkende skryt av hunden min når de har fått hilst på henne og sett henne leke med sin egen. Jeg nekter å gjemme meg, det går utover min glede over det å ha hund, og hundens sosialisering med andre hunder. Forresten har jeg sett henne i full lek med en chihuahua på 2,5 kilo flere ganger og det funker skikkelig bra! Hun skjønner når hun skal være forsiktig.
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2004 #7 Skrevet 18. november 2004 Så kjekt å høre om amstaffen din! Kjenner en amstaffeier, og dennes hund er bare DEN koseklumpen Går godt i lag med andre hyggelige hunder, selvfølgelig. En amstaff er jo faktisk en hund! Ikke en tikkende bombe.... Dersom du kan stille hunden din ut, så er jo dette også en måte å treffe andre amstaffeiere på. Og hundenorge får se "snille" amstaffer i denne settingen også. Dersom min hund hadde "lekt" med din, så hadde nok din vært den mest sympatiske, for å si det sånn. Min hund vil helst bare være tante Sofie og sette andre hunder pent på plass Nei, vis dere fram som et av mange gode eksempler på rasen Hilsen Ella
Ella Skrevet 18. november 2004 #8 Skrevet 18. november 2004 Og til ditt spørsmål ang. kurs i Oslo: Jeg kan ikke svare deg av egen erfaring (selv om jeg studerte to år her), men dersom du går inn på www.canis.no så ser du linken "Oppslagsverk". Under denne kan du gå til linkene "Hundeskoler" og "Hundeklubber". Der finner du i hvertfall ut hvor og når det holdes diverse kurs i Oslo-området. Hilsen Ella
Gjest Revenka Skrevet 18. november 2004 #9 Skrevet 18. november 2004 Jeg anbefaler brukshundklubber, de har som oftest et godt og variert tilbud av kurs som passer alle, samt at de har godkjente instruktører (ikke svadafolk som "kan" hund.. hehe.. trampe på tær! ).
Gjest Eir Skrevet 19. november 2004 #10 Skrevet 19. november 2004 Det virker som om amstaffeiere har gått litt i skjul. Jeg treffer utrolig mange hunder i løpet av en tur i parken, men en amstaff ser jeg bare en gang i jubelåret. Og desverre for min hund som elsker å leke med sin egen rase så er de få jeg møter som oftest svært reserverte og lite snakkesalige. Har også lagt merke til dette faktisk. Da jeg fikk hunden min møtte jeg veldig mange amstaffer i parken, og hade en del faste "lekekamerater" til tispa mi. Nå vet jeg at noen av dem har flyttet, men jeg synes vi møter færre tilfeldige amstaffer også, nå utover høsten. Det kan kanskje være forbudet som har gjort folk så defensive, men det synes jeg isåfall er veldig trist. Jeg er iallfall like pratsom som før når jeg møter andre hundeeiere, uansett hvilken rase de har. Så synes jeg også det er litt trist med amstaff-eiere som aldri tør å slippe hunden sin sammen med andres, når de tydelig har ett godt kroppsspråk og masse lekelyst. Det er jo når man nekter en hund sosialisering at den kan bli skarp mot andre hunder, uansett rase. Hunden min går heldigvis godt overens med de aller fleste hunder, men det er tydelig litt ekstra stas å leke med andre amstaffer. Og tilbake til tema, det er mange amstaffer som gjør det bra på agility, og vi kommer til å trene det med vår også. Spor har vi også lyst til å prøve, siden hun allerede har vist naturlig talent for dette lenge. Trekking blir også aktuelt, når hun har rundet to år, for at hun virkelig skal få brukt seg selv mye.
Ylajali Skrevet 19. november 2004 Forfatter #11 Skrevet 19. november 2004 Ella: Tusen takk igjen for god hjelp! Jeg skal ringe litt rundt på de jeg fant og sjekke opp tilbudene. Hadde veldig lyst til å stille henne ut på Hamar i helga, men desverre så har jeg hjemmeeksamen. Og det er alltid godt å få bekreftet at ikke alle tror at amstaff = bølle! Eir: Ja det er synd at det skal være sånn. Det er jo så flotte hunder! Trekking er forresten også en veldig god ide!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå