Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er mye bedre en å havne i en diskusjon med enkelte kvinner.  Menn er mye roligere. Skjelden de tyr til person angrep. De  menn jeg har diskutert med holder seg til sak.

Kvinner har en lei evne til å ødelegge diskusjoner med person angrep. Blir ufin mot debattanter, når de påstår ting uten at det stemmer med fakta. Nekter å gi seg, selv om fakta om noe annet legges frem. Er kvinner dårlige tapere i diskusjonsforum?

Diskutere person i stedet for sak. 

Hvorfor tåler ikke enkelte  kvinner en spøk?

Endret av CKT
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje fordi kvinner står overfor slike stereotypiske oppfatninger?

• Liker 25
Skrevet
3 minutter siden, stan skrev:

Kanskje fordi kvinner står overfor slike stereotypiske oppfatninger?

Skal ikke begi meg ut på hvorfor enkelte kvinner, er umulig og diskutere med, bommer på sak, og angriper person.  

For forske litt på det. heldigvis finnes det unntak. :)

Skrevet
51 minutter siden, CKT skrev:

Er mye bedre en å havne i en diskusjon med enkelte kvinner.  Menn er mye roligere. Skjelden de tyr til person angrep. De  menn jeg har diskutert med holder seg til sak.

Kvinner har en lei evne til å ødelegge diskusjoner med person angrep. Blir ufin mot debattanter, når de påstår ting uten at det stemmer med fakta. Nekter og gi seg, selv om fakta om noe annet legges frem. Er kvinner dårlige tapere i diskusjonsforum?

Jeg synes du beskriver mange menn og kvinner i innlegget ditt jeg.

Min erfaring er at de kvinnene jeg diskuterer med er mer lødhøre for argumenter, mens mennene jeg diskuterer med vil ha rett for enhver pris (mannlig stolthet).
Det er sikkert slik på grunn av individene jeg diskuterer med, ikke på grunn av kjønnet på individene.

Anonymkode: fd5b5...c65

• Liker 16
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at de kvinnene jeg diskuterer med er mer lødhøre for argumenter, mens mennene jeg diskuterer med vil ha rett for enhver pris (mannlig stolthet).
Det er sikkert slik på grunn av individene jeg diskuterer med, ikke på grunn av kjønnet på individene.

Da har vi 2 ulike erfaringer :) 

Ja, det er flere menn, og kvinner, jeg snakker om, ikke 1 av hvert kjønn.

Skrevet

Jeg har ikke lagt merke til at kvinner oftere tyr til personangrep og sliter med å holde seg til sak. Jeg har ikke fasiten jeg altså, men jeg synes ofte det er mindre sånt når jeg diskuterer med kvinner. I tillegg er de mindre bombastiske og mer interessert i å faktisk lytte til motpartens argumenter enn mange menn.  

Skrevet

Nå omgås jeg en del politikere, og der er kvinnene flinke til å argumentere, og ingen tyr til personangrep. Noen menn, skal ha rett for enhver pris, og gjentar seg selv litt ofte.

Anonymkode: df3f3...1f9

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, CKT skrev:

Da har vi 2 ulike erfaringer :) 

Ja, det er flere menn, og kvinner, jeg snakker om, ikke 1 av hvert kjønn.

Jeg skjønte at du snakket om flere individer, men jeg mente å si at både kvinner og menn kan være skråsikre, både kvinner og menn kan være saklige,  og både kvinner og menn kan ty til personangrep.

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, antbug skrev:

Jeg har ikke lagt merke til at kvinner oftere tyr til personangrep og sliter med å holde seg til sak. Jeg har ikke fasiten jeg altså, men jeg synes ofte det er mindre sånt når jeg diskuterer med kvinner. I tillegg er de mindre bombastiske og mer interessert i å faktisk lytte til motpartens argumenter enn mange menn.  

Godt vi har ulike oppfatninger av ting.  

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå omgås jeg en del politikere, og der er kvinnene flinke til å argumentere, og ingen tyr til personangrep. Noen menn, skal ha rett for enhver pris, og gjentar seg selv litt ofte.

Anonymkode: df3f3...1f9

Og jeg omgåes, mannen og kvinnen i "gata". Er man politiker, så bør man holde seg til sak. det er jo kommuner,fylker og Norge som land, politikerne, skal gjøre det best for.  

Jeg oppfatter at mange  kvinner ikke klarer å glemme. De  tar opp igjen gammel "rot-fyll", istedet for og se på fremtiden.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønte at du snakket om flere individer, men jeg mente å si at både kvinner og menn kan være skråsikre, både kvinner og menn kan være saklige,  og både kvinner og menn kan ty til personangrep.

Har ikke opplevd at menn , ha tydd til personangrep, i de diskusjonene jeg har vært med om. De holder seg til sak. Mens enkelte kvinner, kan gå så langt at de sier mye rart, om deg . Istedet for og ta tak i det man begynte og snakke om.  Har opplevd dette både på nett og irl.  

Skrevet
10 minutter siden, CKT skrev:

Jeg oppfatter at mange  kvinner ikke klarer å glemme. De  tar opp igjen gammel "rot-fyll", istedet for og se på fremtiden.

Igjen handler det om individuelle forskjeller.

Min erfaringe er at den som brøler høyest (mann eller kvinner som krever å bli hørt) er den som gjør seg ferdig med ting, mens den kvinnen eller mannen som blir overkjørt ikke får sagt det hen vil, og derfor ikke blir ferdig med saken like raskt som den andre.

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen handler det om individuelle forskjeller.

Min erfaringe er at den som brøler høyest (mann eller kvinner som krever å bli hørt) er den som gjør seg ferdig med ting, mens den kvinnen eller mannen som blir overkjørt ikke får sagt det hen vil, og derfor ikke blir ferdig med saken like raskt som den andre.

Ja som du sier, vi har ulike erfaringer. Opplever ikke at menn, bruker dette pressmidlet.

Tror menn rett og slett tenker mye enklere en mange kvinne gjør. 

Endret av CKT
Skrevet

Vel, muntlig er det et fett hvem jeg snakker med - så lenge de har noe vettugt å bidra med. Desverre er det mange som bedriver hersketeknikker (uavhengig av kjønn), jeg er dog ikke konfliktsky og tar en støyt eller ti. 

Skriftlig foretrekker jeg å diskutere med en som kan formulere seg skriftlig, både i forhold til rettskrivning og korrekt bruk av fremmedord. Så uavhengig av kjønn der og. Feil bruk av feks tegnsetting gjør meg oppgitt. Sikkert OCD. 

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at kvinner (ofte) har følelsesbaserte standpunkter , ikke spesielt opptatt av konsekvensene. Desverre er ofte  ting som nyheter eller politikk kjedelig slik at endel mangler kunnskap om bakgrunnen for politiske beslutninger.

https://www.nrk.no/valg2013/kvinner-vet-minst-om-politikk-1.11149703

I undersøkelsen oppgir bare 1 av 5 kvinner at de vet hva handlingsregelen er. Derimot kan 77,5 prosent svare på hva ekskjæresten til Tone Damli Aaberge heter.

– Det er symptomatisk at kjønnsforskjellene viser seg i spørsmål om økonomi, handlingsregelen, arbeidsledighet, og utenrikspolitikk. På spørsmål om familie, livsstil og kultur er kvinner langt framme,

Norske kvinner gjør det bra internasjonalt sett, men norske menn gjør det aller, aller best.

Anonymkode: 9f977...d72

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at kvinner (ofte) har følelsesbaserte standpunkter , ikke spesielt opptatt av konsekvensene. Desverre er ofte  ting som nyheter eller politikk kjedelig slik at endel mangler kunnskap om bakgrunnen for politiske beslutninger.

https://www.nrk.no/valg2013/kvinner-vet-minst-om-politikk-1.11149703

I undersøkelsen oppgir bare 1 av 5 kvinner at de vet hva handlingsregelen er. Derimot kan 77,5 prosent svare på hva ekskjæresten til Tone Damli Aaberge heter.

– Det er symptomatisk at kjønnsforskjellene viser seg i spørsmål om økonomi, handlingsregelen, arbeidsledighet, og utenrikspolitikk. På spørsmål om familie, livsstil og kultur er kvinner langt framme,

Norske kvinner gjør det bra internasjonalt sett, men norske menn gjør det aller, aller best.

Anonymkode: 9f977...d72

Se der ja. 😊 Bekreftet min antagelse. Så er ikke jeg så opptatt av å diskutere hjem, trening og mat.

Selv er jeg  langt fra ekspert. Det er spennende. Det som skjer utenfor ytterdøra mi. 😎

Skrevet
1 time siden, CKT skrev:

Kvinner har en lei evne til å ødelegge diskusjoner med person angrep. Blir ufin mot debattanter, når de påstår ting uten at det stemmer med fakta. Nekter å gi seg, selv om fakta om noe annet legges frem. Er kvinner dårlige tapere i diskusjonsforum?

Vel, men så ha deg avgårde til et manneforum da.  

Skrevet
24 minutter siden, canacas skrev:

Vel, muntlig er det et fett hvem jeg snakker med - så lenge de har noe vettugt å bidra med. Desverre er det mange som bedriver hersketeknikker (uavhengig av kjønn), jeg er dog ikke konfliktsky og tar en støyt eller ti. 

Skriftlig foretrekker jeg å diskutere med en som kan formulere seg skriftlig, både i forhold til rettskrivning og korrekt bruk av fremmedord. Så uavhengig av kjønn der og. Feil bruk av feks tegnsetting gjør meg oppgitt. Sikkert OCD. 

Vær bedrevitere og egoist. Der er min grense for diskusjon. Temaet bør diskuteres. 

Skrevet
2 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, men så ha deg avgårde til et manneforum da.  

Såså. Ro ned egoet ditt.😂😂😂

Skrevet
2 minutter siden, CKT skrev:

Vær bedrevitere og egoist. Der er min grense for diskusjon. Temaet bør diskuteres. 

Det er ofte svært vanskelig å forstå hva du mener. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...