Gå til innhold

Kortisonsprøyte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har fått kortisonsprøyte mot bursitt (slimposebetennelse)? 

Hvordan foregikk dette? Måtte dere holde dere i ro lenge etter sprøyten eller kunne dere trene igjen rett etterpå? Gjør det vondt? Blir man uvell? 

Jeg har tidligere tatt predinisol tabletter og da har jeg blitt totalt hyper og vært lysvåken en hel natt av gangen. Tar et par dager å lande. Gir sprøyte noe av samme effekt? 

Er det andre ting en bør tenke på? Jeg er ikke så gira på denne sprøyte men innser nå at jeg bør gi etter. Har prøvd alt annet først for å slippe med betennelsen gir seg ikke. 

Anonymkode: 7106a...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får kortisonsprøyter i nakkemusklene, i senefestene og i musklene. Det stikker jo når de stter spøryten, men det hjelper godt mot smerte og betennelse. Man får ikke så mye bivirkninger av å,få det i injeksjoner, jeg har ingen. Tabletter virker systemisk og gir mye bivirkninger, særlig på sikt. Ved injeksjoner derimot, slipper man å bekymre seg for det, siden det virker lokalt. 

Anonymkode: 83de3...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Selve stikket er jeg ikke redd. Bare mer bekymra over dagene etter sprøyte. Om man må holde seg i ro og om man blir uvell. Men godt jeg slipper det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Selve stikket er jeg ikke redd. Bare mer bekymra over dagene etter sprøyte. Om man må holde seg i ro og om man blir uvell. Men godt jeg slipper det :) 

Jeg fikk faktisk kortisonsprøyten i forigårs, og jeg er helt uten ettervirkninger :) Kun mindre smerte. Er ikke uvel og må ikke holde meg i ro. Har aldri opplevd bivirninger av behandlingen, fått den mange ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert :) 

Da skal jeg gi etter. Legen har stått klar med sprøyte i flere år, og jeg har holdt igjen og gjort alt jeg kan for å fikse betenneksene på egenhånd (Fysio, ro, salver osv osv) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Supert :) 

Da skal jeg gi etter. Legen har stått klar med sprøyte i flere år, og jeg har holdt igjen og gjort alt jeg kan for å fikse betenneksene på egenhånd (Fysio, ro, salver osv osv) 

Det går sikkert bra. Når andre tiltak ikke har virket etter flere år, så er det sikkert lurt å forsøke noe nytt. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kun fått kortison i ledd, og da får jeg alltid en sprengende følelse resten av dagen og det gjør ganske vondt, men så er det borte igjen dagen etter. Får også alltid beskjed om å avlaste resten av dagen. Ingen bivirkninger slik som av prednisolon :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...