Aamu Skrevet 27. september 2016 #1 Skrevet 27. september 2016 Har bestilt eggerstatning, har ikke fått det enda så vet ikke hva den inneholder. Men er det noen som har prøvd det i kaker osv som egentlig skal ha egg i seg? Hvordan blir det ? Tenkte å prøve det i muffins først.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2016 #2 Skrevet 27. september 2016 Jeg bruker "no-egg" som kjøpes på butikken. Funker i vafler, pannekaker osv. Tror jeg har fått til brownies også. Cupcakes gikk ikke. Man må nok prøve seg frem litt, noen ting er det andre erstatninger som passer bedre til osv. Anonymkode: 51759...12a
Aamu Skrevet 27. september 2016 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker "no-egg" som kjøpes på butikken. Funker i vafler, pannekaker osv. Tror jeg har fått til brownies også. Cupcakes gikk ikke. Man må nok prøve seg frem litt, noen ting er det andre erstatninger som passer bedre til osv. Anonymkode: 51759...12a Jeg vet ikke hva denne het, bestilte i butikk, men ok Hvorfor gikk det ikke i cupcakes? Har du noe som funker i cupcakes? (F.eks bakepulver og eddik?). Synes det virker så synd å måtte kaste masse råvarer fordi erstatningen ikke har fungert. Står kanskje bakpå hva det passer best til Har savnet pannekaker og vafler, så håper jo det passer i det da. Nom nom!
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #4 Skrevet 28. september 2016 16 timer siden, Aamu skrev: Jeg vet ikke hva denne het, bestilte i butikk, men ok Hvorfor gikk det ikke i cupcakes? Har du noe som funker i cupcakes? (F.eks bakepulver og eddik?). Synes det virker så synd å måtte kaste masse råvarer fordi erstatningen ikke har fungert. Står kanskje bakpå hva det passer best til Har savnet pannekaker og vafler, så håper jo det passer i det da. Nom nom! Jeg prøvde meg på en oppskrift og det funket ikke med eggerstatning. Jeg tror eggehviten var essensiell for mer enn bare bindemiddel. Har ikke prøvd flere ganger, så kan jo hende jeg feilet litt i oppskriften (ikke se bort fra det). For meg funker det veldig bra med "no-egg", men savner jo retter med egg i da - der det bidrar med smaken også. Kos deg med vafler Anonymkode: 51759...12a
momo Skrevet 28. september 2016 #5 Skrevet 28. september 2016 Jeg bruker banan istedenfor egg, da kan man kutte ned på sukkeret og. Både i vafler, muffins osv. Spesielt i sjokolade muffins er det godt med banan. De blir bare ikke like luftige, men veldig gode.
Aamu Skrevet 28. september 2016 Forfatter #6 Skrevet 28. september 2016 24 minutter siden, momo skrev: Jeg bruker banan istedenfor egg, da kan man kutte ned på sukkeret og. Både i vafler, muffins osv. Spesielt i sjokolade muffins er det godt med banan. De blir bare ikke like luftige, men veldig gode. Jeg tåler dessverre ikke banan
Aamu Skrevet 28. september 2016 Forfatter #7 Skrevet 28. september 2016 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøvde meg på en oppskrift og det funket ikke med eggerstatning. Jeg tror eggehviten var essensiell for mer enn bare bindemiddel. Har ikke prøvd flere ganger, så kan jo hende jeg feilet litt i oppskriften (ikke se bort fra det). For meg funker det veldig bra med "no-egg", men savner jo retter med egg i da - der det bidrar med smaken også. Kos deg med vafler Anonymkode: 51759...12a Ok, ja, egg er jo bra til veldig mye skal hente den i morra tenker jeg.. så får vi se da.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #8 Skrevet 28. september 2016 2 minutter siden, Aamu skrev: Jeg tåler dessverre ikke banan Jøss, det gjør ikke jeg heller. Er du meg? Anonymkode: 51759...12a
Aamu Skrevet 28. september 2016 Forfatter #9 Skrevet 28. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jøss, det gjør ikke jeg heller. Er du meg? Anonymkode: 51759...12a Hehe Kanskje det har sammenheng med eggallergi.
Aamu Skrevet 29. september 2016 Forfatter #10 Skrevet 29. september 2016 Det er "no egg" jeg har fått, ja! Glutenfri også. Skal prøves i vafler ved første anledning... Du og du, som jeg gleder meg! Vafler med brunost og vafler med bringebærsyltetøy..nomnom
AnonymBruker Skrevet 29. september 2016 #11 Skrevet 29. september 2016 lykke til, og kos deg!! Anonymkode: 51759...12a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå