Gå til innhold

Tips til fuktighetskrem for tørr hud, fra apotek e.l.? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med tørr hud i ansiktet siden jeg var i starten av 20-årene, er nå 24. Jeg har brukt kokosolje med gode, men ikke fantastiske, resultater. Nå er jeg tom for kokosolje og tenkte jeg skulle prøve noe "sterkere", fra apoteket.

Men så er problemet at jeg aner ikke hvor jeg skal starte. Det er så mange å velge imellom, så mange ulike typer og så mange ulike merker... Og siden jeg aldri har brukt særlig mye fuktighetskrem før, har jeg liksom ingen erfaring eller meninger rundt det. Lurte derfor om noen hadde noen tips eller erfaringer med fuktighetskremer fra apoteket?

Jeg er ikke 100% sikker, og har ikke råd til hudpleier til å hjelpe meg, men er rimelig sikker på at det er tørr hud jeg har, ikke dehydrert hud.

Litt om huden min hvis noen har noen relevante kremer å tipse om, eller har noen smarte tips å komme med:
- Huden min kjennes aldri fet eller oljete ut, men kjennes alltid tørr og stram ut. Spesielt etter en dusj eller vask av ansiktet, selv bare med vann. Jeg bruker aldri såpe i ansiktet pga. den tørre huden.
- Jeg har spesielt slitsomme tørre partier på kinnene, panna og rundt nesa. Dette gjør det svært vanskelig å få til et fint resultat med sminke, selv med fuktighetskrem og/eller primer under. Jeg kan ikke bruke koster eller noe annet enn beauty blender som forsiktig presser sminken på, hvis ikke blir det tørt, flassete, flekkete og stygt.
- I ungdommen slet jeg mye med kviser, og jeg kjøpte en del sterke såper og kremer på apoteket for å prøve å fikse det. Jeg har en sterk mistanke om at det er disse produktene som har skylden for at huden min er sånn idag, da jeg husker huden ble veldig tørr etter bruk og jeg trodde det var et godt tegn.
- Jeg sliter fortsatt litt med kviser på hake- og pannepartiet, men ikke noe jeg ikke klarer å leve med og dekke over med sminke. Så en eventuell krem burde helst ikke tette porene e.l.
- Jeg tror også jeg har en mild form for Rosacea. Ikke noe som plager meg kjempemye heller da det kan dekkes relativt lett med sminke, men kanskje verdt å nevne i tilfelle noen produkter kanskje også hjelper mot det?

Takk til deg som orket å lese igjennom hele. :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt seriøs nå: Prøv Spenol! Den er veldig drøy og gjør huden deilig og myk :)

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Betrakteren skrev:

Jeg er helt seriøs nå: Prøv Spenol! Den er veldig drøy og gjør huden deilig og myk :)

Hm... Jeg har brukt spenol på hendene men aldri på huden i ansiktet. Det tetter ikke porene da?

Skrevet
Et øyeblikk siden, PaperFlower skrev:

Hm... Jeg har brukt spenol på hendene men aldri på huden i ansiktet. Det tetter ikke porene da?

Hmmm ... Det har jeg faktisk ikke tenkt på ... Men har ikke fått kviser eller urenheter så hos meg går iallefall det bra.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Betrakteren skrev:

Hmmm ... Det har jeg faktisk ikke tenkt på ... Men har ikke fått kviser eller urenheter så hos meg går iallefall det bra.

Takk takk, da prøver jeg det. :) 

Er uansett interessert i flere svar hvis noen har noen tips, så kan jeg ha det i bakhodet hvis Spenol ikke fungerer!

• Liker 1
Skrevet

På apoteket synes jeg de litt dyrere merkene Dermalogica og REN er best. Spør om å få vareprøver.

Ellers er A-Derma og La Roche Posay bra.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...