AnonymBruker Skrevet 27. september 2016 #1 Del Skrevet 27. september 2016 Jeg skal i en minnestund. Hva sier man til de pårørende? Hva har man på seg? Anonymkode: 150a1...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lofilteret Skrevet 27. september 2016 #2 Del Skrevet 27. september 2016 Du har på deg noe enkelt men pent og mørkt tøy. Til de pårørende kan du si kondolerer, føler med deg, jeg er lei meg eller noe helt annet som viser at du støtter dem i sorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enhorning Skrevet 27. september 2016 #3 Del Skrevet 27. september 2016 Ta på deg noe svart og enkelt. Ikke for pyntet, men ikke slapt og helt hverdagslig heller. Si at du kondolerer, gi pårørende en klem hvis du står dem nærme nok (eller de tar initiativ til klem). Prøv å la være å le og snakke for høyt. Ikke noe galt i et lite smil, men for mye kan oppfattes som frekt. (Iallfall i mine øyne, da jeg var i begravelse en gang var det noen tenåringsjenter som skrattlo lenge under "lunsjen" etterpå, det syntes jeg var irriterende og upassende.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå