Gå til innhold

Operert katt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

i går opererte hun katten min på seks PR bort en kul fra magen, men vetrinær sa ikke noe spesielt om at hun ikke kunne være ute. så midt på natten ble hun helt gæren fordi hun ville ut, jeg slapp henne ut ettersom at jeg åpnet vinduet så hun kunne komme inn når hun ville. Å nå er det morgning å hun enda ute. Var dette her så lurt med tanke på sy hun ikke hadde krage å hun ble operert for under 24 timer siden?

Anonymkode: d5cc5...ba8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måtte veterinæren sy etter inngrepet?

Skrevet
1 time siden, Tvist skrev:

Måtte veterinæren sy etter inngrepet?

Ja

Skrevet (endret)

Da var det nok ikke et sjakktrekk å slippe henne ut.

Vet det er vanskelig, men prøv å holde henne inne til såret er grodd skikkelig, kanskje en ukes tid. Dårlig at dyrlegen ikke informerte om det. Grunnen til at hun skal holdes inne er at såret kan gå opp igjen om hun skraper seg litt eller dyrlegen har sydd dårlig, og da må hun til dyrlege raskt. I tillegg kan det lett bli betent om hun går ute.

Dette er mine tanker, men jeg er ingen dyrlege og min erfaring er hovedsaklig basert på sår etter kastrerinsinngrep på hokatter. Så ingen garanti, du kan jo høre med dyrlegen. Satser på at hun kommer hjem snart.

Får hun forresten smertestillende? Det kan gjøre dem trøtte/sløve og om de får det skal de i alle fall ikke ut.

Endret av Tvist

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...