Gå til innhold

Singel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fredag: skuffende delt sjetteplass på Quizaften (gubbespørsmål!) av tjue, men koselig kveld med flere halvlitere og hyggelige mennesker.

Lørdag: konsert med påfølgende nachspiel som også var hyggelig. Noen flere halvlitere denne kvelden, men i god form....

... søndag: Så ferdig den glimrende American Grafitti på DVD og gikk raskt videre til den like glimrende American Splendor (helt tilfeldig at to "American"-filmer ble kjøpt samtidig!).

Grei helg, men ser fram til å gå ned i stilling i denne møkkajobben som er like utfordrende som å vurdere om å dorullen skal henge med flippen ut eller inn (den skal forøvrig henge med den inn).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. feb! :)

Tenk å skulle få bruke hodet og utdanningen sin for første gang etter at jeg gikk inn i arbeidslivet etter endt utdanning....!

Gjest Gjesten
Skrevet
Grei helg, men ser fram til å gå ned i stilling i denne møkkajobben som er like utfordrende som å vurdere om å dorullen skal henge med flippen ut eller inn (den skal forøvrig henge med den inn).

Dorullen skal ha flippen ut. Nesten skilsmissegrunn med noko anna altså :roll:

Gjest Litjmæ
Skrevet
Dorullen skal ha flippen ut. Nesten skilsmissegrunn med noko anna altså :roll:

:Nikke:

Skrevet

Og hva er fordelen med dette, lurer jeg på? (La oss ikke gjøre dette til en dorulldiskusjon, men likevel) Vender den innover, er det mye enklere å dra av papiret uten at man får "ufrivillige" pauser fordi papiret løsner. Innovervendt har man full kontroll!

Skrevet
Og hva er fordelen med dette, lurer jeg på?
Fordelen er at det blir slik jentene har bestemt seg for at det SKAL være :wink: Da spiller det INGEN rolle hva som er mest praktisk vettø :ler:
Skrevet
Fordelen er at det blir slik jentene har bestemt seg for at det SKAL være :wink: Da spiller det INGEN rolle hva som er mest praktisk vettø :ler:

Vel, det har jeg skjønt. ;) Og bare for å legge ut en brennhet sak til...Hvorfor er det så galt å la setet (ringen) stå oppe? Er det fordi jentene synes det er slitsomt å ta det ned? Det er jo minst like "slitsomt" å ta det opp for oss gutta? Eller er det estetikk inne i bildet?

Selv foretrekker jeg å sitte hvis jeg ikke har det for travelt - men jeg bare spør. :-)

Skrevet

Akkurat den med dosetet har jeg full forståelse for egentlig. Det er jo begrenset hvor interessant eller delikat det er å se oppi skåla :ler:

Skrevet
Akkurat den med dosetet har jeg full forståelse for egentlig. Det er jo begrenset hvor interessant eller delikat det er å se oppi skåla :ler:

Korr: Det er vel mer på tale om selve ringen, ikke setet i seg sjøl.

Gjest Anonymous
Skrevet
Korr: Det er vel mer på tale om selve ringen' date=' ikke setet i seg sjøl.[/quote']Men vis setet skal være nedi, slik at man slipper å se oppi, hvordan kan ringen da stå oppe? Er ikke den diskusjonen da død om man er enig i at setet skal være nede?
Skrevet

Herregud, skal dette være så vanskelig da?

La oss gjøre det klart:

Ringen er den man sitter på når man skal gjøre det man skal gjøre.

Setet er det man evt. sitter på ellers og da kan man ikke se nedi.

Skal man stå og tisse (som vi gutter har det med å gjøre), så bør verken setet eller ringen være nede, men stå oppe. Da blir det søl.

Altså er spørsmålet om det er så nøye om RINGEN står nede eller oppe. Man vil uansett se ned i dassen.

(denne tråden har forfalt kraftig i det siste - jeg beklager)

Gjest Anonymous
Skrevet
Herregud' date=' skal dette være så vanskelig da?[/quote']

Ja, når du er så jævlig kverulerende så blir det vanskelig.

Altså, vist regelen er at setet ALLTID skal være nede, slik at man ikke får sett ned i dassen, ja så får ikke ringen stått oppe og dermed har man ikke det problemet du skisserer. Du løfter altså oppsetet og ringen når du skal tisse, og når du er ferdig slår du ned setet (da følger ringen automatisk med ned) slik at ingen får sett oppi. Noe du ikke skjønner nå?

slettes ikke rart når du kommer med dusteinnlegg og i tillegg angriper andre for å være idioter.
Skrevet

Vel, "gjest" - det er vel strengt tatt du som kverulerer. Les det opprinnelige spørsmålet litt grundigere.

Og jeg hadde ikke noe problem med deg, jeg referte ikke til deg som grunnen til forfallet i tråden - men at jeg snakker om dolokk.

Gjest *Fiona*
Skrevet

Gjester, for faen, nå har vi akkurat klart å gjenopprette en HYGGELIG tone her, gi FAEN i å ødelegge da!!!

*teller til ti*

*med blomster i stemmen:*

Jeg er enig med gjest; når du legger ned setet må du nødvendigvis legge ned ringen. Legge ned setet gjør man fordi det er hygienisk - bakterier og sånt, vet dere, gutter.

For øvrig burde ethvert skikkelig mannfolk sitte og pisse. Mindre søl, lukt og ÆSJ - men viktigere (for dere, mener jeg, siden ikke hygiene argumentet har særlig tyngde hos dere :roll: ) er at når du sitter, tømmer dere blæra på en annen og bedre måte. Dette gjør faktisk at dere minsker risikoen for problemer som prostatakreft og impotens. Har det fra en androlog (mannelege).

I mitt tilfelle var det som regel jeg som endte opp med drittjobben det er å vaske bad og do da jeg hadde samboere (sic... men det er en annen historie...).

I den forbindelsen innførte jeg en regel - skal du bo sammen med meg, SETTER du deg når du skal tisse... Hvis jeg skal vaske doen, gidder jeg ikke vaske veggene rundt doen HVER GANG (er noen av dere klar over i hvilken omkrets de bittesmå dråpene spruter? Hvis du i tillegg har et lite bad, med for eksempel en hylle med håndklær eller toalettsaker eller blader i nærheten av toalettet - vel, need I say more?? :kvalm: )

Dette bør være basic, men akk...

Flippen skal ut, fordi den er mye lettere å få tak i da, selvfølgelig.. hvordan er det MULIG å ha et problem med å få for mye dopapir, er det ikke bare å være litt roligere i bevegelsene? Eller praktiserer dere røsk og riv-metoden?

Eller rettere sagt, røsk, rulloppigjenoverflødig og riv metoden?

:ler:

Guuuud, for en mandag!! Herlig!

Skrevet

Jaja. Jeg liker i hvertfall å sitte (bortsett fra på offentlige toaletter o.l.). :)

Ellers folkens? Trivelig dag?

Skrevet

:hoho::hoho::hoho:

Her er jeg borte en times tid og finner nesten 2 sider med doprat.

[drodle]

Men for å holde meg til "temaet" :hoho: , så er jeg av den oppfatninging at slike viktigie spørsmål (som f.eks hvor flippen på dorullen skal være) best avgjøres ved hjelp av folkeavstemning. Når vedtaket så er fattet er det meget viktig at dette forankres både nasjonalt og internasjonalt. Jeg ser for meg jevnlig oppfølging via f.eks stortingets spørretime og en EU-standard (som Norge igjen selvfølgelig kan bestride som vanlig). Noe regionale tilpassninger bør det kanskje åpnes for, mitt forslag her er at man ved hjelp av avgifter oppforderer folket til korrekt oppførsel. Hvorvidt flippen skal floppes eller floppen flippes velger jeg å ikke komentere. Dette i ren frykt for tiltagene terrorvirksomhet og nødvendigheten av å opprettholde nøytralitet.....

[/drodle]

Gjest Litjmæ
Skrevet

Ja det ække lett.. Men hvor vanskelig er det egentlig da? :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...