Gjest TomKrus Skrevet 19. januar 2005 #961 Skrevet 19. januar 2005 Da foreslår jeg at dere slutter å interessere dere så mye for hvor interessante dere er selv og i stedet interessere dere over hvor mange interessante mennesker det finnes der ute som sikkert kommer til å interessere dere You made more sense here... Men nei, det er ikke det som er greia. Treffer på for få interessante på byen. Ikke så rart da mange har piggene med seg ut (pluss at man selvfølgelig ikke kommer i prat med alle).
valentino Skrevet 19. januar 2005 #962 Skrevet 19. januar 2005 Ta ein sippekveld med dei store romantiske komediene' date=' ganske ofte det er den gode, gamle kompisen som viser seg å vere mr right veit du.... Damer er romantiske, dei vil ha prinsen på den kvite hesten.... [/quote'] Hva mener du "den gode, gamle kompisen" skal gjøre den tida dama driver å finner ut at den er han hun vil ha? Sitte inne å vente?
valentino Skrevet 19. januar 2005 #963 Skrevet 19. januar 2005 Neida' date=' nå tuller jeg bare, men poenget mitt var at dere må komme med ærlige og oppriktige åpne komplimenter som ikke kan misforstås![/quote'] Du tar så uendelig grundig feil her. Det beste er å si/gjøre noe som kan bety BEGGE deler. Da spekulerer kvinnen på hva det betyr, og med ett har mannen okkupert tankene hennes. Dersom det levnes ingen tvil er det jo ikke noe mer å tenke på. Så hvorfor tenke på han da? Kvinner elsker utfordringer. Det blir ingen utfordring om mannen sier nøyaktig hva han mener om henne. Da legger mannen dessuten all makt i kvinnens hender, og det blir 100 % opp til henne å velge om ting skal gå videre eller ikke. Hvorfor i all verden mener du menn skal sette seg i en slik posisjon?
valentino Skrevet 19. januar 2005 #964 Skrevet 19. januar 2005 Men de kan ikke misforstås Litjmæ... de kan ikke det altså' date=' helt sant... vi viser og sier det vi mener, men kanskje bare ikke alt på engang liksom.... [/quote'] Det fungerer ikke fordi det er essensielt at det som sier ikke kun har en mening, men kan tolkes på BEGGE måter. Så Litjmæ tar feil.
valentino Skrevet 19. januar 2005 #965 Skrevet 19. januar 2005 Og forresten så synes jeg dere alle burde høre litt mer på meg hvis dere ikke vil være singel lenger' date=' jeg er jo nemlig som kjent IKKE det [/quote'] Når ble du kvalifiert til å uttale deg om spillet som foregår FØR noe fysisk seksuelt har skjedd? Det å VÆRE i et forhold er noe ganske annet enn å lete rundt etter en mulig partner. I hvor mange ÅR av ditt liv har du vært Ufrivillig singel etter du var, la oss si, 18 år?
Hu i Svingen Skrevet 19. januar 2005 #966 Skrevet 19. januar 2005 Ærlig talt Valle; hva ER dette evinnelige pratet ditt om makt? Og du høres ganske så bitter ut for en mann som tydeligvis oppnår all den makt han kan ønske seg over enhver kvinne... Ikke for å være meggete altså, men makan til tull mener nå jeg. No pun intended! Det ER faktisk best å være seg selv, i alle fall så lenge man er en hyggelig og omgjengelig person. Hvis man ikke er det så vil man ikke komme særlig langt, selv ikke med tusen triks i ermet. Tja, noe eller noen kan man nok lure til seg, men tviler på at man da oppnår den helt store opplevelsen.
Usikker Skrevet 19. januar 2005 #967 Skrevet 19. januar 2005 Det ER faktisk best å være seg selv' date=' i alle fall så lenge man er en hyggelig og omgjengelig person. Hvis man ikke er det så vil man ikke komme særlig langt, selv ikke med tusen triks i ermet. Tja, noe eller noen kan man nok lure til seg, men tviler på at man da oppnår den helt store opplevelsen.[/quote'] Er helt enig med "Hu i Svingen"
valentino Skrevet 19. januar 2005 #968 Skrevet 19. januar 2005 Ærlig talt Valle; hva ER dette evinnelige pratet ditt om makt? Makt er viktig. La oss si at ei jente forteller meg at hun er forelsket i meg. I den situasjonen har jeg ALL makt til å bestemme om vi skal få videre eller ikke. Hvorfor skal man sette seg i den posisjon av man ikke har NOE innflytelse over hva som skal skje videre?
valentino Skrevet 19. januar 2005 #969 Skrevet 19. januar 2005 Selv er dere ikke dere selv! Når dere skal møte menn så bruker dere sminke, og kler dere i kostbare klær. Sminke er et triks for å tiltrekke seg det motsatte kjønn. Hvorfor ikke komme slik dere går til vanlig? Usminket f.eks. Noen er veldig attraktive og tiltrekkende naturlig uten at de har tenkt over det, og tiltrekker seg folk. Andre er ikke så tiltrekkende i utgangspunktet (og nå tenker jeg ikke på utseendet), og må gjøre noe. Jeg har aldri sagt noe om å være noen annen enn seg selv. Så derfor må man endre sin egen måte å oppføre seg på i alle situasjoner. Mennesker er ikke statiske objeketer som ikke han fobedre seg. Det jeg snakker om er en forbedring mot å kunne tiltrekke seg flere. Hvorfor vil dere at menn skal overlate ALT som har til sjekking over til TILFELDIGHETENER? (Fordi dere selv vil styre på som dere vil?) Kan dere ikke bare innse at det ikke nødvendigvis fungerer for en mann å være seg selv? Hvorfor ikke anbefale dem om å forbedre seg selv mot noe som er mer attraktivt? Og hvorfor løfter dere ikke en finger for å forbedre dere selv? Dere er heller ingen statiske objekter som er uforanderlige.
valentino Skrevet 19. januar 2005 #970 Skrevet 19. januar 2005 hyggelig og omgjengelig person. Hva er det med egenskapene "hyggelig" og "omgjengelig" som for det første UTLØSER seksuell interesse, og for det andre FORSTEREKER denne seksuelle interessen til det punkt at sex er uunngåelig? Svaret er ingen ting. Det er nemlig andre faktorer som spiller inn her. Kroppsspråk, og MÅTEN en mann snakker på har f.eks. mye å si. Det sier dere INGEN ting om. Hvorfor ikke?
Champagne Skrevet 19. januar 2005 #971 Skrevet 19. januar 2005 På fredag skal jeg på byen, og jeg skal prøve en ny strategi jeg aldri har prøvd før.. jeg skal spandere en øl på en gutt jeg synes ser ok ut, og se hvordan han reagerer!! Huff og huff, jeg gruer meg allerede, har aldri gjort noe sånnt før akkurat. Hadde dere gutta likt om ei jente gjorde det??
Gjest Litjmæ Skrevet 19. januar 2005 #972 Skrevet 19. januar 2005 Kroppsspråk' date=' og MÅTEN en mann snakker på har f.eks. mye å si. [/quote'] Dette er det eneste jeg er enig med deg i valentino... Kroppsspråk har mye å si, like mye som ord!
Gjest Litjmæ Skrevet 19. januar 2005 #973 Skrevet 19. januar 2005 Når ble du kvalifiert til å uttale deg om spillet som foregår FØR noe fysisk seksuelt har skjedd? Det å VÆRE i et forhold er noe ganske annet enn å lete rundt etter en mulig partner. I hvor mange ÅR av ditt liv har du vært Ufrivillig singel etter du var, la oss si, 18 år? Det kan jeg godt fortelle - for det er null - men bare sånn for ordens skyld - hvor mange år har du vært kvinne og når ble du kvalifisert for å vite hva kvinner vil ha og hvordan kvinner tenker? Bare spør jeg asså...
Usikker Skrevet 19. januar 2005 #974 Skrevet 19. januar 2005 Selv er dere ikke dere selv! Når dere skal møte menn så bruker dere sminke, og kler dere i kostbare klær. Sminke er et triks for å tiltrekke seg det motsatte kjønn. Hvorfor ikke komme slik dere går til vanlig? Usminket f.eks. Bare så du vet det - jeg eier ikke kostbare klær (du kan bare sjekke skapet mitt) - og jeg sminker meg aldri, ikke en gang når jeg skal på date. Men jeg er ren i tøyet - og antakelig også nydusjet. Jeg er jente - ja, kanskje dame til og med
Gjest *Fiona* Skrevet 19. januar 2005 #975 Skrevet 19. januar 2005 Jeg er glad jeg ikke kjenner så mange typer som Valentino. Den ene eksen min var sånn, han gikk på huet ut ganske fort. Å få følelser til å oversettes til makt er usmakelig. Det siste jeg tenker på hvis en fyr er forelsket i meg, er makten jeg har. Er jeg også forelsket i ham, er jeg lykkelig. Er jeg ikke forelsket i ham blir jeg forferdelig lei meg fordi jeg må såre noen. Det føles sant å si hakket verre enn å bli dumpet. Åja - det er visst det som kalles empati. Noen har det, andre har det ikke. Sett sånt! Jeg er jammen glad jeg ikke er typen til å bli bitter, det skulle tatt seg ut. Men Litjmæ Loverboy hadde ikke taklet et gram mer enn han gjør akkurat nå, fordi han trenger å tro på litt til at han ikke er interessert. Og jeg trenger det også... For nå har jeg skjønt det. Det funker som bare rakkern... Jeg har ikke sett så mye her som stemmer veldig, det jeg synes er mest treffende er kanskje at det er en ting å treffe noen som er interessert, en helt annen ting er det at vedkommende er tilsvarende interessant for meg. Og either way er det en sjans å ta, man har ingen garantier.
valentino Skrevet 19. januar 2005 #976 Skrevet 19. januar 2005 Å få følelser til å oversettes til makt er usmakelig. Jeg har aldri sagt noe om å oversette følelser til makt. Det saken dreier seg om er å INNSE at dersom du får følelser for noen andre, så har den andre makt over DEG. Det er i hovedsak to grunner til at du bør forsøke å holde på deler av denne makten TIDLIG i forholdet (før det eventuelt blir noe seriøst forhold). Det er for det første fordi din fallhøyde blir liten dersom den andre ikke er interessert. For det andre så er makt og status tiltrekkende. En person som gir fra seg all makt, er mindre tiltrekkende enn en som har igjen noe. Det siste jeg tenker på hvis en fyr er forelsket i meg, er makten jeg har. Vel, fra nå av kan du tenke på det. Tenk så mye du har endret Loverboys atferd. Muligheten skyldes din makt over han. Det føles sant å si hakket verre enn å bli dumpet. Krokodilletårene dine kan du ha for deg selv. Mange sliter i lange tider etter å ha blitt dumpet, bare se på forumet her. Det er ingen innlegg (jeg har ikke sett noen i hvertfall) som går på folk som har det jævlig i lange tider fordi de har blitt nødt til å avvise noen. Åja - det er visst det som kalles empati. Noen har det' date=' andre har det ikke. Sett sånt![/quote'] Kom ikke her å antyd at du er mer empatisk enn meg. Det vet du ingen ting om.
valentino Skrevet 19. januar 2005 #977 Skrevet 19. januar 2005 Bare så du vet det - jeg eier ikke kostbare klær (du kan bare sjekke skapet mitt) - og jeg sminker meg aldri, ikke en gang når jeg skal på date. Men jeg er ren i tøyet - og antakelig også nydusjet. Vel nå klarte jo "Hu i Svingen" å lire av seg at det vistnok er best å være seg selv. Så det gjenstår å høre om hun ikke smiker seg, bruker lebestift, eller bruker penere klær enn til daglig når hun er ute etter å tiltrekke seg menn.
Gjest Bellatrix Skrevet 19. januar 2005 #978 Skrevet 19. januar 2005 Bare så du vet det - jeg eier ikke kostbare klær (du kan bare sjekke skapet mitt) - og jeg sminker meg aldri, ikke en gang når jeg skal på date. Men jeg er ren i tøyet - og antakelig også nydusjet. Jeg er jente - ja, kanskje dame til og med Her også. Og jeg fant meg mann uten å late som noen ting. Han var også ærlig fra første stund om hva han følte. Helt perfekt så slapp jeg å lure på hvor jeg hadde han.
Gjest ii Fiona Skrevet 19. januar 2005 #979 Skrevet 19. januar 2005 Kom ikke her å antyd at du er mer empatisk enn meg. Det vet du ingen ting om. Sant å si så trenger jeg ikke si noen ting. Det hender ord taler helt for seg selv.
hyggeligfyr Skrevet 19. januar 2005 #980 Skrevet 19. januar 2005 Ok, onkel hyggeligfyr ber alle om å holde en litt mer positiv og konstruktiv tone og ha færre tolkninger av personligheter og egenskaper til andre på forumet. N'kay? Ok. Ellers nyttig dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå