Gjest Litjmæ Skrevet 19. januar 2005 #941 Skrevet 19. januar 2005 Hyggeligfyr - Nei, jeg tror ikke dama ville fått stallsjokk! "sånn helt plutselig"? Nei, men du kan jo ikke holde inne med det for lenge da, du må jo nesten ut med et kompliment eller to allerede første gang - eller hvertfall andre gang dere treffes (men fortsatt - ikke den første setningen du sier)! Berøringa kan jo ev vente hvis det ikke "passer seg sånn", men du må jo kommunisere at det er noe ved henne du liker! Det blir nok betydelig større utfordring hvis du først skal bli venner over en lang periode og deretter gjøre det til noe mer. Da har jo dama vent seg til at du er "ufarlig"...
valentino Skrevet 19. januar 2005 #942 Skrevet 19. januar 2005 Uff då karar' date=' eg tvilar ikkje på at de har rett alle saman!! Men det blir jo det same den andre veien og, kor lenge har ikkje damene her inne vore single? Eg trur hovudproblemet for alle på vår alder er at vi har blitt såra fleire gonger, og er livredde for å gje av oss sjølve att. Og dermed er det ingen som satsar...[/quote'] Vel, single og single. Dere har jo til stadighet sex. Det er forskjell på å være singel med og uten sex (og jeg mener ikke sex med seg selv nå). Og du skriver jo at problemet er at dere ikke tør gi av dere selv. Problemet er ikke at mulighetene mangler. En ganske stor forskjell.
Gjest Gjesten Skrevet 19. januar 2005 #943 Skrevet 19. januar 2005 Nå synes jeg du er i overkant sur, Fiona. Du må ikke ta det så fordømt personlig! Synes Valentino er inne på mye viktig jeg, uten at jeg er enig i alt. Litjmæ: Når skal dette foregå? Sånn helt plutselig etter at dere har blitt venner/kjente, så skal man sitte og stryke på og gi komplimenter? Dama vil jo få stallsjokk! Les ein legeroman, stjerneroman osv. Ta ein sippekveld med dei store romantiske komediene, ganske ofte det er den gode, gamle kompisen som viser seg å vere mr right veit du.... Damer er romantiske, dei vil ha prinsen på den kvite hesten....
Gjest Litjmæ Skrevet 19. januar 2005 #945 Skrevet 19. januar 2005 For å forklare det på en annen måte da, som dere kanskje kjenner igjen... Jenter kan ikke lese tanker. Jenter er derimot VELDIG flinke til å overtolke og analysere små ting. Hvis han IKKE sier at han liker meg, da liker han meg ikke, hvis han ikke ringer eller lar være å svare på sms/msn, da liker han meg HVERTFALL ikke og skulle det være sånn at han kommer med en vag kommentar som det ikke er hundre prosent sikkert at er et kompliment, ja da betyr det også at han ikke liker meg.... Og hvis han ikke liker meg, da burde ikke jeg like han heller og derfor burde jeg dumpe han før han får sjansen ingen som kjenner seg igjen regner jeg med
hyggeligfyr Skrevet 19. januar 2005 #946 Skrevet 19. januar 2005 For å forklare det på en annen måte da, som dere kanskje kjenner igjen... Jenter kan ikke lese tanker. Jenter er derimot VELDIG flinke til å overtolke og analysere små ting. Hvis han IKKE sier at han liker meg, da liker han meg ikke, hvis han ikke ringer eller lar være å svare på sms/msn, da liker han meg HVERTFALL ikke og skulle det være sånn at han kommer med en vag kommentar som det ikke er hundre prosent sikkert at er et kompliment, ja da betyr det også at han ikke liker meg.... Og hvis han ikke liker meg, da burde ikke jeg like han heller og derfor burde jeg dumpe han før han får sjansen ingen som kjenner seg igjen regner jeg med ¨ Noe jeg har hatt mistanke om lenge ja... veldig vanskelig å gjøre de riktige tingene da...
Gjest Litjmæ Skrevet 19. januar 2005 #947 Skrevet 19. januar 2005 :o Det var da ingen som sa at det skulle være lett? Neida, nå tuller jeg bare, men poenget mitt var at dere må komme med ærlige og oppriktige åpne komplimenter som ikke kan misforstås! Jeg legger forresten til her - ikke kun rett etter sex hvis dere nå har kommet dit hen! Og vær litt mer rett fram med at dere faktisk LIKER jenta. Tenk hvor Loverboy kunne vært med Fi om han hadde gjort det Han hadde hvertfall kanskje sluppet alle spekulasjonene hennes og alle gangene hun har tenkt at det beste hadde bare vært å dumpe han og finne på noe annet...
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #948 Skrevet 19. januar 2005 Det lyser jo gjennom her at du taktikken din er å vente på at noen tar initiativ! Og det funker jo for kvinner. Men funker det for menn? Neppe, og derfor er de rådene kvinner kommer med stort sett på på trynet. Du motsier deg selv, Valentino - det der med å ikke være på sjekkern/ikke ta masse konkret initiativ funker til en viss grad for begge kjønn, fordi det stort sett ER mer attraktivt å signalisere at man ikke er desperat på sjekkern. Da jeg møtte kjæresten min på en fest tok egentlig "ingen" av oss initiativ utover at vi kom i prat - om en bagatell, likte å være i nærheten av hverandre og i fellesskap kom fram til at vi skulle bli med hverandre hjem - helt uten dramatikk og spill. Hadde han virkelig lagt seg etter meg etter alle kunstens teite regler eller spilt mandolin, liksom, hadde jeg trolig mistet interessen, hadde JEG vært überkåt (evt ikke klart å skjule dette) hadde han vel om ikke annet fått kalde føtter etter hvert. Men man må nok til en viss grad være litt utadvent, eller anstrenge seg for å være det, når man møter nye folk. Og hvis DET er et spill eller å ta sjekke-initiativ, så javel.
Sniken Skrevet 19. januar 2005 #949 Skrevet 19. januar 2005 Jenter kan ikke lese tanker. Jenter er derimot VELDIG flinke til å overtolke og analysere små ting. Hvis han IKKE sier at han liker meg' date=' da liker han meg ikke, hvis han ikke ringer eller lar være å svare på sms/msn, da liker han meg HVERTFALL ikke og skulle det være sånn at han kommer med en vag kommentar som det ikke er hundre prosent sikkert at er et kompliment, ja da betyr det også at han ikke liker meg.... Og hvis han ikke liker meg, da burde ikke jeg like han heller og derfor burde jeg dumpe han før han får sjansen [/quote'] Akkurat ja, og dermed så vil jo vi som er en smule trege med avtrekkeren være sjanseløse :-( og når vi er trege på avtrekkeren, avviser dere oss for at vi ikke skal få muligheten til å dumpe dere, og dermed går dere glipp av "the good guys", og så forblir alle single.... sittende på KG og furte Er det ikke morsomt når alt blir komplisert da dere? Men de kan ikke misforstås Litjmæ... de kan ikke det altså, helt sant... vi viser og sier det vi mener, men kanskje bare ikke alt på engang liksom.... og i mellomtiden har en av badguys gutta vært frempå og krevd en masse mer oppmerksomhet og vi er med ett skjøvet ut på siden.... så langt ut på flanken at neste gang vi får en anledning, ja da er vi blitt støttekontakten som jenta griner salte tårer over hvor dust gutter er at etter at badguy'en har dumpet henne og funnet en annen Nei jeg gir opp jeg... har vel smått innsett at jeg nok passer best som singel.... med mindre det er er letter å sjekke opp gutter da.... i homseverdnen liksom
Gjest TomKrus Skrevet 19. januar 2005 #950 Skrevet 19. januar 2005 Det som er viktig er tydeligvis at du har en kort salgspitch i starten. Hvis ikke vil du bli sett på som uinteressant. Damer kjøper shampooer med kroppens egne lykkemolekyler, og de kjøper kjappe kommentarer på byen
Gjest Litjmæ Skrevet 19. januar 2005 #951 Skrevet 19. januar 2005 Men de kan ikke misforstås Litjmæ... de kan ikke det altså' date=' helt sant... [/quote'] kremt... hører du dette Fi? Nei, men det er nok bare å være enda mer tydelig da, hvertfall hvis dere ikke får noen respons! Og forresten så synes jeg dere alle burde høre litt mer på meg hvis dere ikke vil være singel lenger, jeg er jo nemlig som kjent IKKE det
Gjest Litjmæ Skrevet 19. januar 2005 #952 Skrevet 19. januar 2005 Kjappe kommentarer? Tja... hvorfor ikke... Humor er bra. Personlig liker jeg ikke menn som er for opptatt av å hevde seg selv - type forteller vitser hele tida og må være midtpunkt til en hver tid, men foretrekker heller han som setter seg ned og prater med meg, er interessert og sjarmerende - øyenkontakt er bra - litt romantisk etter hvert og tja.. nå er det kanskje nok beskrivelser av rosa skyer og min skjønne sambo
Gjest TomKrus Skrevet 19. januar 2005 #953 Skrevet 19. januar 2005 Og forresten så synes jeg dere alle burde høre litt mer på meg hvis dere ikke vil være singel lenger, jeg er jo nemlig som kjent IKKE det Man må ikke være singel. Problemet er ikke at man ikke finner noen som er interessert. Problemet er å finne noen som interesserer (og den da også er interessert).
hyggeligfyr Skrevet 19. januar 2005 #954 Skrevet 19. januar 2005 Jepp. Finne noen som interesserer deg og som interesserer seg for deg. Ikke så lett. Ånei? Sier du det? (Hyggeligfyr oppdaget akkurat hvor opplagt det egentlig er)
Gjest Gjesten Skrevet 19. januar 2005 #955 Skrevet 19. januar 2005 Man må ikke være singel. Problemet er ikke at man ikke finner noen som er interessert. Problemet er å finne noen som interesserer (og den da også er interessert). :enig_animasjon: Og som interesserer fort nok, slik at eg ikkje har gått... Ikkje lett dette nei, trur nok eg bør møte nokon på nett først, for då får dei tid til å vise humor og dybde før eg avskriv dei...
Sniken Skrevet 19. januar 2005 #956 Skrevet 19. januar 2005 forutsetningen for å forstå... er jo at man VIL forstå da signalene da.... Amen!
Gjest Litjmæ Skrevet 19. januar 2005 #957 Skrevet 19. januar 2005 Man må ikke være singel. Problemet er ikke at man ikke finner noen som er interessert. Problemet er å finne noen som interesserer (og den da også er interessert). Problemet er kanskje at du er alt for interessant selv for å finne noen som interesserer deg slik at du kan bli interessert i den interessante? *pust*
hyggeligfyr Skrevet 19. januar 2005 #958 Skrevet 19. januar 2005 Problemet er kanskje at du er alt for interessant selv for å finne noen som interesserer deg slik at du kan bli interessert i den interessante? *pust* Der er nok problemet ja. For oss alle her.
Gjest Litjmæ Skrevet 19. januar 2005 #959 Skrevet 19. januar 2005 forutsetningen for å forstå... er jo at man VIL forstå da signalene da.... JAPP, sånn er det faktisk
Gjest Litjmæ Skrevet 19. januar 2005 #960 Skrevet 19. januar 2005 Der er nok problemet ja. For oss alle her. Da foreslår jeg at dere slutter å interessere dere så mye for hvor interessante dere er selv og i stedet interessere dere over hvor mange interessante mennesker det finnes der ute som sikkert kommer til å interessere dere
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå