Gjest TomKrus Skrevet 19. januar 2005 #901 Skrevet 19. januar 2005 Men hvis du leter etter "noen å dele livet med", ja da har jeg som forklart over ikke noe tro på strategier... På byen så hjelper nok strategier bedre enn tilfeldigheter. Du har: "Hvem skal jeg velge å prate med?"-strategien. "Hvor mye innsats skal jeg legge i det?"-strategien "Hva hvis det er venninna som egentlig er den rette?"-strategien. "Først bli venn"-strategien. "Full fres"-strategien... Men så klart, er du jente: "sitte på ræva og vente på at en mann plukke meg opp. Velge den rette"-strategien
Lestat Skrevet 19. januar 2005 #902 Skrevet 19. januar 2005 På byen så hjelper nok strategier bedre enn tilfeldigheter. Du har: "Hvem skal jeg velge å prate med?"-strategien. "Hvor mye innsats skal jeg legge i det?"-strategien "Hva hvis det er venninna som egentlig er den rette?"-strategien. "Først bli venn"-strategien. "Full fres"-strategien... Sverger til "Full fres"-strategien jeg. Da har man i det minste hatt det veldig morsomt selv om man går hjem alene
Gjest GreenSky Skrevet 19. januar 2005 #903 Skrevet 19. januar 2005 Men så klart, er du jente: "sitte på ræva og vente på at en mann plukke meg opp. Velge den rette"-strategien Sukk. :-?
Champagne Skrevet 19. januar 2005 #904 Skrevet 19. januar 2005 De fleste har vel strategier, så lenge det ikke er en løgn man serverer er det vel ok?? Jeg pleier å dra på den "jeg er attraktiv"-strategien, men ikke alltid det virker..
Gjest GreenSky Skrevet 19. januar 2005 #905 Skrevet 19. januar 2005 Sverger til "Full fres"-strategien jeg. Da har man i det minste hatt det veldig morsomt selv om man går hjem alene Det har en, ja.
Gjest GreenSky Skrevet 19. januar 2005 #906 Skrevet 19. januar 2005 Men du kan også risikere å ende opp med en ørefik.
Gjest Litjmæ Skrevet 19. januar 2005 #907 Skrevet 19. januar 2005 Men du kan også risikere å ende opp med en ørefik. Om man på død og liv skal ha en strategi, så hvorfor ikke bare være-meg-selv-strategien og ha det gøy med det?
Gjest TomKrus Skrevet 19. januar 2005 #908 Skrevet 19. januar 2005 Om man på død og liv skal ha en strategi, så hvorfor ikke bare være-meg-selv-strategien og ha det gøy med det? Og det viktigste er ikke å vinne, men å delta?
Gjest GreenSky Skrevet 19. januar 2005 #909 Skrevet 19. januar 2005 Alle spiller da former for spill på byen. I alle fall på den måten at en fremhever de positive sidene, de negative sidene stues langt vekk.
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #910 Skrevet 19. januar 2005 Men så klart, er du jente: "sitte på ræva og vente på at en mann plukke meg opp. Velge den rette"-strategien Noe som funker nokså dårlig, da det stort sett er menn som overser sosiale signaler som kommer bort. Synes det funker best å slenge en liten kommentar til noen som virker hyggelige, og ta det derfra - da kan man velge litt selv, samtidig som mannen gjerne tar henvendelsen som en mulighet til å starte en samtale. Derfra kan man spille hva man vil.
hyggeligfyr Skrevet 19. januar 2005 #911 Skrevet 19. januar 2005 Her ligger mitt problem. Jeg har hørt mer enn en gang fra jenter, at hadde jeg vist interesse for dem, ja så kunne det ha blitt oss to. Når får jeg høre dette? jo, alltid etter at de har funnet seg en kjæreste. Jeg sitter som oftest igjen med en følelse av at dette er noe jenta sier for å være hyggelig, men hennes venninner igjen kan fortelle meg at det hun sier er sant. Så kommer man da til kjernen av problemet, og det er hvem sin skyld er det at det ikke ble noe mellom oss? Uten tvil min skyld. For til tross for at jeg føler selv at jeg sjekker opp jenta som bare rakkern, så får jeg alltid høre i etterkant at jeg var for lite pågående. Det som for meg er "stor sjekking" fra min side, når altså kanskje ikke engang opp til knærne på hva andre gutter legger i sjekkingen sin. Det positive er jo at til tross for min manglende "pågående sjekking" så finner allikevel jentene ut at jeg er en knakende kar da :-) Men, signalene jeg sender til jentene om min interesse for dem er altså ikke sterke nok til at de oppfatter at jeg anser de for å være en mulig kjæreste kandidat. Og her kommer da det Fi sier inn og spiller en helt avgjørende betydning. Nemlig at når jenta føler at hun ikke får noen respons på sine tilnærmelser, ja da blir det heller ikke noe. For meg som er en sjenert type (sjenert i slike situasjoner), ligger det et kjempeproblem også her. Jeg har ikke selvtillit nok til å se/og oppfatte de signalene jenta sender i min retning. Vel, jeg oppdager de nok, men klarer å overbevise meg selv om at det nok bare er ønsketenkninger fra min side. At det er klart at en så flott jente ikke er interessert i en fyr som meg liksom. Dermed får ikke hun den ønskede responsen på sine tilnærmelser og tror jeg ikke er interessert, eller at jeg spiller "hard to get" også mister hun interessen. Du beskriver veldig mye av mine erfaringer og hvordan jeg har det, rett og slett. Er også litt sjenert på dette området, og da ser jeg at det blir sånn - gang på gang.
hyggeligfyr Skrevet 19. januar 2005 #912 Skrevet 19. januar 2005 ...og sterke kvinner med personlighet og utdanning? Ja takk!
Gjest Litjmæ Skrevet 19. januar 2005 #913 Skrevet 19. januar 2005 Hørte en sang på radionen nå som jeg synes passer godt i sammenhengen: "Could have, would have, should have! But I didn´t do that.... Just throw in everything you got - course in love there´s no holding back.... " :-D Om til Tom: Såklart skal man vinne (jeg og mitt konkurranseinstinkt) - men så er det noe som heter fair play også
Gjest TomKrus Skrevet 19. januar 2005 #914 Skrevet 19. januar 2005 Om til Tom: Såklart skal man vinne (jeg og mitt konkurranseinstinkt) - men så er det noe som heter fair play også Jepp. Og dermed bør noen få lov til å stille med handikapp..
Gjest GreenSky Skrevet 19. januar 2005 #915 Skrevet 19. januar 2005 ...og sterke kvinner med personlighet og utdanning? Ja takk! Leste utringning først, i stedet for utdanning...
Gjest Litjmæ Skrevet 19. januar 2005 #916 Skrevet 19. januar 2005 Jepp. Og dermed bør noen få lov til å stille med handikapp.. Hvis du - opsann, de mener jeg såklart, trenger det så... Er jo bare synd på dem hvis det ikke er nok å være seg selv liksom...
hyggeligfyr Skrevet 19. januar 2005 #917 Skrevet 19. januar 2005 Ville bare fortelle alle at jeg fikk jobben jeg var på intervju på! :D Går ned i femti prosent på jobben jeg har nå og blir daglig leder i den andre jobben i femti prosent fra 1. februar.
Gjest *Fiona* Skrevet 19. januar 2005 #918 Skrevet 19. januar 2005 At det er klart at en så flott jente ikke er interessert i en fyr som meg liksom. Dermed får ikke hun den ønskede responsen på sine tilnærmelser og tror jeg ikke er interessert, eller at jeg spiller "hard to get" også mister hun interessen. Ja - bytt ut jente med gutt i dette resonnementet og dere ser hvorfor jeg falt for Loverboy. Han så meg, likte meg, likte meg enda mer, ville ha mer - og hele tiden har han vært ærlig med det. Og TomKrus - "du skal ha en jævlig strålende personlighet for å lykkes på byen" eller hva det var du skrev, sprudlende var det kanskje. Ja...? Jeg ser ikke problemet. Jeg er utadvendt og morsom, og ender gjerne med tre kategorier menn - den ene siklende taperen, han som vet han aldri får deg men snylter på energien du genererer. Eplekjekken, som tror han er Guds gave til kvinnene og mener han har RETT til å få deg og the good guy, som til dels skygges for av de to andre, og som jeg føler det sånn for som Sniken beskrev - jeg er så vant til at Eplekjekken og Taperen henger seg på at jeg ikke har tro på at The Good Guy kan være interessert i lille meg, så jeg fortsette rå være smartpenmorsom og holder Taperen og Eplekjekken på kontrollert avstand på den måten, mens jeg egentlig lengter etter en intelligent Good Guy. Så hvis The Good Guy da er tilbakeholden, skjer det ikke en dritt. Du må SYNES vettu, la jentene oppdage deg. Vi elsker Good Guys. Det er jo de vi vil ha! Og tenk så bra du ser ut UANSETT i lyset av alle de idiotene som finnes der ute, enten det er nerden eller boleklumpen! Du MÅ jo bare vinne på å være deg selv uansett. (jeg trekker nå den slutningen at du ikke er nerd eller boleklump, hahaha).
valentino Skrevet 19. januar 2005 #919 Skrevet 19. januar 2005 Valentino - jeg tror ærlig talt aldri du kommer til å havne i et godt' date=' ærlig og trygt forhold hvis taktikken din hele tida er "taktikk"... [/quote'] Jeg driver ikke med taktikk. Det er bare en væremåte, som jeg ikke kommer til å gå bort i fra. Nå er det slik jeg er naturlig, og jeg er derfor meg selv. Tidligere var jeg ikke sånn, og det ble lite damer. Hvordan mener du at en mann skal vise at han er interessert, og når? Viser du at du er interessert for tidlig, eller på feil måte så blir det ikke mye elsking. Så hvordan mener du dette er relevant i denne sammenhengen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå