Gjest *Fiona* Skrevet 22. desember 2004 #622 Skrevet 22. desember 2004 Lestat, jeg mente bare at du høres ut som du vil ha i pose og sekk - et morsomt deilig lekent forhold men helst ikke med noen særlige begrensninger - og ut fra de begrensningene du nevnte falt bare tanken min ned på barn :-) Var ikke meningen å ødelegge altså. Trallalaaa... Loverboy lurer på om jeg tåler ham "på sikt", trallallaaaa... Maaaaaasse hyggelige tanker i hodet idag, IKKE etterfulgt av nevrotisk grubling. Heeeeerlig... julen skal stappes hemningsløst med fantasier. Så får jeg heller falle hardt ned igjen når virkelighetens 2005 kommer :-) skal bare veeeeelte meg i barnslige scenarier av typen hvit hest løpende på stranden, brudesløret som blåser bort over cabrioleten med hermetikkbokser hengende etter... Slappa pappa, jeg tuller. Fantasiene er på et langt mer prosaisk plan. Mer pulings, for eksempel Deilig å være singel asså. Rett og slett herlig å IKKE være kjærester Anbefales på det sterkeste
Lestat Skrevet 22. desember 2004 #623 Skrevet 22. desember 2004 *grumble, grumble* Missunelig jeg, neeeida. Kos deg Angående pose og sekk, Ole Brumm var en klok bjørn...
Gjest *Fiona* Skrevet 22. desember 2004 #624 Skrevet 22. desember 2004 Han er undervurdert som filosof, rett og slett. Jeg mener, hvem summerer det bedre opp? "Ja takk, begge deler!" That's my kind of bear! Såvidt vi vet, lever vi bare en gang. Hallo?? Da er det bare å få med seg det som er, spør du meg
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #625 Skrevet 22. desember 2004 Uff, nå begynner førjulsblusen å ta meg.... Ikke akkurat morsomt å sitte alene i en 3-roms i Oslo når alle du kjenner her er par og er midt i juleinnspurten og opptatt med sitt. Som om det ikke er nok har det tikket inn 6-7 "En riktig god jul ønskes dere" (eller deg og ditt) meldinger. Jeg skjønner godt at folk lager kun en melding og sender til alle men snakk om og gni det inn da, grrr... Sånn, måtte bare få det ut
Lestat Skrevet 22. desember 2004 #626 Skrevet 22. desember 2004 Var meg som ikke hadde logget inn igjen....
Gjest *Fiona* Skrevet 22. desember 2004 #627 Skrevet 22. desember 2004 Kjenner følelsen. Nå har jeg jo et barn, så det forplikter jo litt, men utover det er det litt spesielt å være singel som voksen, på sånne dager. Men det er koselig også da, masse fine filmer osv. Lag deg litt julestemning og nyt freden. Hvem vet hvordan ting er neste år på denne tiden? Singeljuleklem og kos til deg :-)
Robban43 Skrevet 22. desember 2004 #628 Skrevet 22. desember 2004 Ja følelsen av å være alene er noe som mange har opplevd innklusiv meg. Men siden jul skal være en tid hvor vi skal dele glede hadde jeg tenkt å gjøre noe ut over det vanlige istedenfor å sitte for meg sjøl. Har vert i kontakt med Frelsesarmeen og skal være med de på juleaften for oppsøke de som hvirkelig trenger litt oppmuntring på en dag som denne. Er ikke noe spesiellt idealistisk, men synes dette var en grei måte å feire julaften istedenfor i en egen leilighet.
Gjest *Fiona* Skrevet 22. desember 2004 #629 Skrevet 22. desember 2004 Kjenner følelsen. Nå har jeg jo et barn, så det forplikter jo litt, men utover det er det litt spesielt å være singel som voksen, på sånne dager. Men det er koselig også da, masse fine filmer osv. Lag deg litt julestemning og nyt freden. Hvem vet hvordan ting er neste år på denne tiden? Singeljuleklem og kos til deg :-)
Gjest *Fiona* Skrevet 22. desember 2004 #630 Skrevet 22. desember 2004 Aner ikke hvorfor det innlegget kom to ganger. Mystisk. Ja, Frelsesarmeen og Krikens Bymisjon kan jeg også tenke meg å oppøke, for å høre om det er noe som kan gjøres - alle kan bidra med NOE.
Lestat Skrevet 22. desember 2004 #631 Skrevet 22. desember 2004 Jeg drar opp til trøndelag til venner og familie i morgen kveld så er ikke så ille Det var bare et lite stikk av ensomhet som tok meg her i sted etter litt for mange god jul meldinger i flertall. Mulig jeg må moderere utsagnet mitt fra tidligere i dag om at "frihetstrangen min er større enn trygghetskravet"
Gjest *Fiona* Skrevet 22. desember 2004 #632 Skrevet 22. desember 2004 Alt til sin tid... Par i ferier og på helligdager, singel ellers - perfekt! Sitter her og mld med Loverboy. Som er på fest ikveld og sender en blanding av veldig kåte og veldig tåpelige meldinger Spørs om jeg ikke bare sier god natt til ham snart, ellers må jeg i KG terapi igjen i morgen etter å ha hatt en så fin dag idag
Lestat Skrevet 22. desember 2004 #633 Skrevet 22. desember 2004 Jepp, skikkelig lurt. Trekk han opp masse med småkåte meldinger når han er ute på byen et godt stykke unna for så å avslutte litt snurt og gå å legge seg... Nei, da får du heller møte til terapi i morgen gitt
Gjest *Fiona* Skrevet 22. desember 2004 #634 Skrevet 22. desember 2004 Merkelig logikk... gjøre ham helt hinsides kåt før han skal på byen med gutta 40 mil unna....? Hallo? Jeg tror ikke det, nei... Han skrev: "Slapp av du, jeg skal ikke gjøre noe tull. Er ikke typen til det." Han trenger ikke forsikre meg om det. Jeg er jo ikke kjæresten hans heller
Lestat Skrevet 22. desember 2004 #635 Skrevet 22. desember 2004 Merkelig logikk... gjøre ham helt hinsides kåt før han skal på byen med gutta 40 mil unna....? Hallo? Jeg tror ikke det' date=' nei...[/quote'] Woops, glemte jeg å vifte med ironi flagget nå ? *Vifter heftig med ironiflagget* Hører du sier det, og hører du sier han sier det. Nekter å tro at svarene er det samme om en måneds tid....
Lestat Skrevet 23. desember 2004 #637 Skrevet 23. desember 2004 God morgen Fiona Mammas versjon (og jeg har vel delt med dere hvor objektiv hun er når det gjelder meg) er at han er så forelsket selv at han trenger å snu situasjonen litt på hodet. Tror moren din har helt rett jeg selv om hun virket litt "utålmodig" etter noen glass vin på julebordet da . Men men, er vel ikke noe nytt det der med "vennskapelig mas" etter barnebarn. I alle fall ikke her i gården. Jeg er en av tre brødre og ingen av oss har klart å ta "ansvar" for den oppgaven, noe vi får høre ganske ofte faktisk Forelsket, nei, men betatt, jada, det er jeg. Men hva skal han altså frem til? Og her er vi vel ved sakens kjerne egentlig. Misstenker vår kjære Fiona for å ha skjønt at gutten er helt opp til ørene forelsket for lenge siden, og at det egentlig er hun som helst hadde sett at han bare var en elsker. Ser for meg Fiona sittende litt småfrustrert og skremt i godstolen og tenke tanker som: Dette gikk alt for fort... Vil jeg dette ? Hva holder jeg på med ? Vet jeg egentlig hvem han er ? Hva føler jeg egentlig ? Kan han bli en god far ? osv... Og i neste sekund: Hmm, dette er deilig jeg burde kanskje "go with the flow" Spørsmålet er vel hvilken del av Fiona som vinner i løpet av julen, eller hva ?
Sniken Skrevet 23. desember 2004 #638 Skrevet 23. desember 2004 God morgen :-) Vel, han ringte selvsagt i natt. Ikke sånn helt ubrukelig full, bare litt vimsete. "Ville bare si hei jeg!" Jeg har forstått det som at for at en fyr som er på fest skal gidde å ringe en dame når det likevel ikke er mulighet for å få seg noe grunnet avstand - så kan han gjerne tviholde på at han ikke liker meg, men jeg tror ham ikke lenger...God morgen til deg også Fi :-) Klart han er forelsket i deg, det er jo ingen tvil om det. Han oppføerer seg jo på en måte som som viser at du er i tankene hans hele tiden, og ikke kun en han ringer til når han er kåt og vil tømme seg (uff det hørtes fælt ut). Er det rart da??? Jeg sa bare "Hadde du sett det samme som jeg så, hadde du gjort det samme," og spøkte det vekk. Han har spøkt med det en gang før. Det er IKKE morsomt. For hvis det hadde vært sant at jeg var det, og han bare er ute etter sex, hva sier det om ham? Gjetter og håper at jeg overdriver her, men den spøken er ikke morsom for øyeblikket. Forelsket, nei, men betatt, jada, det er jeg. Men hva skal han altså frem til? Mammas versjon (og jeg har vel delt med dere hvor objektiv hun er når det gjelder meg) er at han er så forelsket selv at han trenger å snu situasjonen litt på hodet. Jah, sannsynlig *klapper mamma overbærende på hodet som man gjør med fossiler ikke helt på nett* Tror kanskje mamma har litt rett her, han svermer over av følelser, antakelig mer enn det han selv ønsker. Som sagt tidligere, så reserverer han seg så godt han kan overfor deg Fi, antakelig fordi han selv har problemer med å vite om han har nok å tilby deg. Vi var rinne på det i går også, tvilen fra hans side om du virkelig mener dette seriøst, eller om du bruker han for å få deilig sex. Ja, jeg tror faktisk mer og mer på denne teorien, han har mindreverdighetskomplekser, og er hele tiden ute etter å få bekreftet at du virkelig er interessert i han. Intill han får denne bekreftelsen gir han inntrykk av at "han ikke er så interessert" og at dere ikke "er kjærester", en slags forsvarsmekanisme i tilfelle han blir dumpet. Ser jo at dette irriterer deg til stadighet, så jeg tror en alvorsprat er på sin plass. Dere må rett og slett fortelle hverandre hva dere ønsker videre, definere hva dere er for hverandre pr. i dag, bli enig om hva dere skal si til andre om deres forhold, og ikke minst tror jeg bestemme hvor mye dere skal involvere den andre med tanke på kontakt overfor familie, venner osv.
Sniken Skrevet 23. desember 2004 #640 Skrevet 23. desember 2004 Ojda. Deilig å få litt juling også :-) Hmmm.... Først og fremst; det SISTE jeg er ute etter er en "god far". Han må gjerne være en udugelig pappa, all den tid sønnen min har en meget kompetent papap som for øvrig skal ha ham 50-50 fra nyttår (litt blandede følelser her, så la oss ikke dvele ved det). En eventuell hverdag hvor han har noe med min sønn å gjøre ligger laaaaaaaaaaaaaaangt frem i tid. Ikke minst fordi JEG skal være sikker på hva jeg vil før jeg så mye som tenker på å introdusere noen ny partner.Dette er helt greit Fi.... men dette er ditt syn. Du vet hva det innebærer å være foreldrer, du vet hvordan samarbeidet med barnefaren er, og du vet hva du forventer av en mulig ny partner og hvordan dette kan fungere. Men, jeg føler at du bagataliserer litt hva en mulig ny partner tenker om dette. Hva vet han om hvordan du tenker på dette området? Har du fortalt noe av det du forteller til oss her til han? Det er et punkt, et annet er at selv om barnet har en far og dere har en god løsning om samarbeid osv. så skal faktisk en eventuell ny partner i ditt liv også fungere i en slik situasjon. Mener ikke at han skal inn og overta papparollen, det har han ingen rett til, mener ikke at han skal inn og ha ansvaret for barnet, MEN han må på ett eller annet nivå inn å være en form for ansvarsperson overfor sønnen din på en eller annen måte. Dette gjelder i daglig omsorg og deltakelse i oppdragelse. Han er nødt til å være "litt" mer enn kun en voksen lekekamerat. En slik situasjon vil bety at en partner må tenke seg godt om hva han har å tilby. Denne teorien med at han skal være forelsket i meg har jeg litt problemer med å svelge (oj der fikk jeg lyst til å komme med en grovis siden jeg er litt ensporet for tiden' date=' men jeg skal beherske meg). [/quote'] Vi tåler det nok Har det slått deg at selvsikkerheten han viser kan være en smule selvpålagt? At han kanskje ikke er så selvsikker som han ønsker å gi inntrykk av? Jeg tror flere av oss gutten her inne med hånde på hjerte kan si at det er en del kvinnelige bekjentskaper som har sagt det samme om oss, også skjønner de ikke hvorfor vi er single. Ofte gir de oss en bekrivelse av oss selv som vi ikke helt kjenner oss igjen i, fordi vi selv mener vi er for sjenerte til å fremstå som oss selv på en måte. Greit nok er vi hyggelige, blide personer som en kan stole på, men ofte er vi langt mindre selvsikre enn andre får inntrykk av. Tror du selv innerst inne at han er typen som er selvskapssyk og utnytter muligheten? Du sier jo selv at han er "ganske så populær".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå