Gjest Litjmæ Skrevet 20. januar 2005 #981 Skrevet 20. januar 2005 Hehe, jammen godt vi har hyggeligfyr her til å roe de stridende parter ned. :evil: Men jeg tenkte bare å stille deg et spørsmål jeg da valentino? Har du hatt noe suksess med taktikken/strategien din? Dvs har du dame? Hvorfor/hvorfor ikke?
Gjest TomKrus Skrevet 20. januar 2005 #982 Skrevet 20. januar 2005 Det kan jeg godt fortelle - for det er null - men bare sånn for ordens skyld - hvor mange år har du vært kvinne og når ble du kvalifisert for å vite hva kvinner vil ha og hvordan kvinner tenker? Bare spør jeg asså... "Hvordan kan du uttale deg om hasjrøyking, du som ikke har røyket hasj? Bare spør jeg, asså..."
Gjest *Fiona* Skrevet 20. januar 2005 #983 Skrevet 20. januar 2005 Herregud. Dette var en jævla hyggelig tråd en gang, og nå er det bare gulp. Enig, hva med å fokusere på de positive tingene? Og hyggeligfyr, jeg sier det jeg mener når folk slenger dritt i min retning, så kan du synes hva du vil om det. Jeg synes innleggene hans taler for seg selv, hvorfor skal jeg late som noe annet? Vi er da ikke på Sørlandet heller, hvor folk slikker hverandre oppetter ryggen uansett hva som skjer :evil: Noen må liksom alltid inn å ødelegge :-( Flere av damene her har faktisk vært inne på noe. Og jeg synes det er ganske vittig å observere hvem som er mest bitre her - til å være en gjeng "tøffe" gutter som allernådigst beveger seg inn på et kvinneforum med den innstillingen at det er bare sutring over mannfolk her - vel, ta en lang hard look at yourself - resten er selvforklarende spør du meg... Det er sikkert en grunn til at vi etterlyser menn som er seg selv... Og når det åpenbart er SÅ vanskelig å forstå, er det ikke rart folk er single heller. (Lestat, hvor er du??? Eller er du bare mer fornuftig enn meg og har meldt deg ut av hele tråden??)
Gjest TomKrus Skrevet 20. januar 2005 #984 Skrevet 20. januar 2005 Herregud. Dette var en jævla hyggelig tråd en gang' date=' og nå er det bare gulp.[/quote'] hoho Alltid fornøyelig å lese dine utbrudd Virker som du liker å bli ryggslikket mer enn du likker å ryggslikke
Gjest Litjmæ Skrevet 20. januar 2005 #985 Skrevet 20. januar 2005 Tom - ingen grunn til å spore av mer enn nødvendig her, jeg har lagt inn et innlegg på det andre forumet... For ordens skyld kan jeg påpeke at det er forskjell på generell debatt og å hevde at man vet hva andre tenker.
hyggeligfyr Skrevet 20. januar 2005 #986 Skrevet 20. januar 2005 Tom - ingen grunn til å spore av mer enn nødvendig her, jeg har lagt inn et innlegg på det andre forumet... For ordens skyld kan jeg påpeke at det er forskjell på generell debatt og å hevde at man vet hva andre tenker. Det er jo dette jeg prøver å påpeke da - og jeg snakker ikke om ryggslikking og å bare godta hva andre sier. Faen heller! Dette går ikke på noen spesielt, og om man føler seg truffet, så føler man seg truffet. En hyggelig tone får man ved å holde seg nøktern og konstruktiv i sine tilbakemeldinger. Men nå skal ikke jeg påberope meg å kunne klare det altså....
Sniken Skrevet 20. januar 2005 #987 Skrevet 20. januar 2005 Her har temperaturen steget noen hakk ja.... kanskje ikke så rart vi er single noen av oss, når vi ser hvor bastante, selvopptatte og ufyselige drittsekker vi kan være But still, let's hope there i is hope for everyone :-)
Gjest TomKrus Skrevet 20. januar 2005 #988 Skrevet 20. januar 2005 Tom - ingen grunn til å spore av mer enn nødvendig her, jeg har lagt inn et innlegg på det andre forumet... For ordens skyld kan jeg påpeke at det er forskjell på generell debatt og å hevde at man vet hva andre tenker. Ingen som vel har hevdet det. Mye har kommet fram om hva menn og kvinner tenker. Ikke hva individer tenker.
Gjest Litjmæ Skrevet 20. januar 2005 #989 Skrevet 20. januar 2005 Hvor har jeg sagt individer da? Jeg skrev andre. Kvinner er "andre" for deg som mann. Hvis du er mann da (Og det var ikke deg jeg siktet til i diskusjonen heller). Og Sniken... Jeg kan ikke nekte for at jeg tenkte det samme som deg..........
Gjest TomKrus Skrevet 20. januar 2005 #990 Skrevet 20. januar 2005 Hvor har jeg sagt individer da? Jeg skrev andre. Kvinner er "andre" for deg som mann. Hvis du er mann da (Og det var ikke deg jeg siktet til i diskusjonen heller). Vil nå si du da var frekkere da du mente du visste mer om kvinnen bare fordi du er en kvinne selv (slik jeg forsto det så insunierte du det iallfall, ved å spør om hvor lenge han hadde vært en kvinne). Å være en kvinne betyr ikke nødvendigvis å innha en dyp psykologisk og biologisk viten om sitt eget kjønn. Det finnes over 3 000 000 000 av dere (2 999 999 999 av disse bør være andre for deg). Man kan ha det, men det er ikke gitt. Min erfaring er at menn og kvinner der ute er veldig flinke til å generalisere ut fra sine egne erfaringer, og tro resten av verden er slik som de oppfatter og føler den. Nå sier jeg ikke at Valen er en ekspert på dette, men innimellom noe av bitterheten, og useriøsiteten, så ser jeg at han er har lest mer om emnet nå enn før, og har tilegnet seg litt mer innsikt på generell basis. Generell basis, så dermed vil alltids noen føle at de ikke hører hjemme i beskrivelsen, men det betyr likevel ikke at dette kan stemme for mange andre.
Gjest ii Fiona Skrevet 20. januar 2005 #991 Skrevet 20. januar 2005 Apropos ryggslikking - jeg sa ikke et ord om hvorvidt man må være enig med meg eller ikke, jeg sa at drittkasting gadd jeg ikke ta imot. Hva var det som ble for vanskelig for deg med det, Tom?????
Gjest TomKrus Skrevet 20. januar 2005 #992 Skrevet 20. januar 2005 Apropos ryggslikking - jeg sa ikke et ord om hvorvidt man må være enig med meg eller ikke, jeg sa at drittkasting gadd jeg ikke ta imot. Hva var det som ble for vanskelig for deg med det, Tom????? Bare en generell betraktning. Synes piggene dine fort dukker fram (med resulterende useriøse forsøk på stikk) hvis andre har en annen mening enn deg ( i saker hvor du er sterkt følelsesmessig engasjert, vel å merke).
Gjest Litjmæ Skrevet 20. januar 2005 #993 Skrevet 20. januar 2005 Før det blir enda mer brunt på veggene her inne så kan jeg passe på å si at jeg er enig med deg Tom i at man kan ikke "inneha en dyp psykologisk og biologisk viten" om sitt egen kjønn... For å si det på en annen måte så blir det alltid feil å generalisere, det går ikke an å dra alle over en kam og si "alle kvinner gjør/tenker" eller alle menn for den saks skyld. Men jeg tror likevel at jeg som jente vet mer om hvordan jenter generelt tenker enn om hvordan f.eks. menn tenker. Så kan det finnes individer som er kvinner som jeg ikke vet noe om og det kan også finnes menn jeg vet det meste om. Så var liksom det teoretiske på plass........
Gjest TomKrus Skrevet 20. januar 2005 #994 Skrevet 20. januar 2005 Før det blir enda mer brunt på veggene her inne så kan jeg passe på å si at jeg er enig med deg Tom i at man kan ikke "inneha en dyp psykologisk og biologisk viten" om sitt egen kjønn... For å si det på en annen måte så blir det alltid feil å generalisere' date=' det går ikke an å dra alle over en kam og si "alle kvinner gjør/tenker" eller alle menn for den saks skyld. Men jeg tror likevel at jeg som jente vet mer om hvordan jenter generelt tenker enn om hvordan f.eks. menn tenker. Så kan det finnes individer som er kvinner som jeg ikke vet noe om og det kan også finnes menn jeg vet det meste om. Så var liksom det teoretiske på plass........[/quote'] Greit nok. Du vet nok hva du og dere ønsker. Noen kvinner søker en armkrok, selvsikker mann, høy, mørk...osv osv. Det valen formidler (ikke alltid like vellykket, og litt for skråsikkert i et ullent vitenskaplig område), er vel forsøket på forstå den bakenforliggende psykologien for slike behov. Som "text book"-eksempelet over så er det trygghet personen søker. Hvorfor trygghet? Er man en skikkelig player (det er tross alt player-teknikker det er snakk om. Lite annet funker like bra på byen) så søker man å finne årsaken til dette behovet også( Litt vill kanskje? Mulig hun savnet en farsfigur i barndommen. Litt mer dominans vil hjelpe. Det savner hun. Hun hadde kanskje en tilstedeværende far i barndommen hun så opp til? Kanskje hun søker noen som ligner sin far? Sorry mac, blir lite på deg i dag, men ligner du på ham, så har du kanskje funnet kvinnen i ditt liv). Et behov, kan ha to vidt forskjellige årsaker. Et veldig banalt eksempel, men mennesker er fortsatt dyr, og vår adferd kan til en hvis grad forutsees. Iallfall statistisk. Så hvis valen og andre gutter der ute først og fremst ønsker å få seg noe, vil valens strategier funke bra så sant man lærer seg dem ordentlig. Kvinner kan gjerne si at du skal være deg selv (bare du ikke er nerd eller boler, og har en killer pitchline hvor du selger deg selv på to minutter) men du klarer å få draget på flere hvis du følger visse strategier. Eller du kan satse på å utvide bekjentskapskretsen din og treffe nye jenter på fester, og la det hele gå litt enklere. Jeg går for det siste. Det første kun for å ha litt uskyldig moro.
Gjest *Fiona* Skrevet 20. januar 2005 #995 Skrevet 20. januar 2005 Bare en generell betraktning. Synes piggene dine fort dukker fram (med resulterende useriøse forsøk på stikk) hvis andre har en annen mening enn deg ( i saker hvor du er sterkt følelsesmessig engasjert, vel å merke). "useriøse forsøk på stikk" - for et ynkelig forsøk på god retorikk. Du kan synes hva du vil om pigger eller ikke - fakta gjenstår, Valentino slang dritt direkte til meg og det reagerte jeg på. Etter tre forklaringer på det innlegget har du fortsatt tungt for det? Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg, vi kommuniserer visst på ulik frekvens. Glad jeg ikke vanligvis har det problemet IRL. Også glad RL ikke representeres i nevneverdig grad av enkelte her inne. Eller kanskje jeg ikke har oppdaget det, iallfall synes jeg de fleste oppegående fyrer, i hvert fall i min måleverdi oppegående, har mer empati, innsikt, modenhet og ikke minst SELVIRONI enn det som til tider demonstreres her. Jeg synes jo det er merkelig, en tråd kan gå helt fint for seg helt til enkelte dukker opp, og så blir det stort sett høggeri for resten. Kos dere videre, jeg kommer kanskje innom når tråden er på rett spor igjen. (For the record, "pigger", som jeg antar er en "useriøs" omskriving for å ha andre meninger enn DEG, Tom, er faktisk oftest en reaksjon på form mer enn innhold. "Enighet" har aldri vært et kriterium for hvilket humør jeg er i - faktisk anser jeg alle som kan lære meg noe som det mest stimulerende. De som ikke har noe å bidra med derimot, er ikke FULLT så stimulerende )
Gjest TomKrus Skrevet 20. januar 2005 #996 Skrevet 20. januar 2005 For the record' date=' "pigger", som jeg antar er en "useriøs" omskriving for å ha andre meninger enn DEG, Tom, er faktisk oftest en reaksjon på form mer enn innhold. "Enighet" har aldri vært et kriterium for hvilket humør jeg er i - faktisk anser jeg alle som kan lære meg noe som det mest stimulerende. De som ikke har noe å bidra med derimot, er ikke FULLT så stimulerende [/quote'] Jeg liker meninger, og jeg liker at folk klarer å presentere dem på en ryddig måte uten å komme med alt for mange personkarakterestikker av de andre debatantene. Kommer noen med lavmåle ballespark, så blir det ikke noe bedre at man selv kommer med tilsvarende mynt. Siden jeg diskuterer det meste, og dermed treffer på litt flere debatanter enn bare deg, så burde vel jeg komme med slike useriøsiteter til alle jeg diskuterer med (gidder jo ikke diskutere med noen som har samme mening som meg). Det gjør jeg ikke. Og ja, denne tråden/dagboken var sikkert koselig og hyggelig for de fire som skrev i den før. Akk at noen kan bruke tittelen til å diskutere andre sider ved singellivet. Og Fi, jeg har lite problemer med å følge deg, eller forstå deg, selv om du har ønsker om å insinuere annet. Du er ikke særlig mer komplisert enn andre. Og så et eksempel på dine stikk bare fra siste innlegg: "Også glad RL ikke representeres i nevneverdig grad av enkelte her inne. Eller kanskje jeg ikke har oppdaget det, iallfall synes jeg de fleste oppegående fyrer, i hvert fall i min måleverdi oppegående, har mer empati, innsikt, modenhet og ikke minst SELVIRONI enn det som til tider demonstreres her." Eller er dette bare en "mening"? Imponerende at du kan dra slike slutninger ut fra noen innlegg. Jeg lurer på hvordan du hadde karakterisert meg hvis jeg var deg og du var meg..
Gjest *Fiona* Skrevet 20. januar 2005 #997 Skrevet 20. januar 2005 Fire stykker i denne tråden...? OK. Du er aldri spydig eller på noen måte noe annet enn sympatisk, forståelsesfull og saklig? OK. Jeg sa ikke JEG var spesielt komplisert... Hvis du ikke forstår hva jeg mente, kan jeg egentlig bare rest my case. Jeg er ikke interessert i en flere siders krangel i en tråd som opprinnelig var hyggelig for langt flere enn meg. Ha en hyggelig kveld du også.
Gjest TomKrus Skrevet 21. januar 2005 #998 Skrevet 21. januar 2005 Du er aldri spydig eller på noen måte noe annet enn sympatisk, forståelsesfull og saklig? OK. Jepp. Jeg er aldri spydig, sarkastisk eller ironisk. Å være ironisk eller spydig med en humoristisk/sarkastisk undertone er noe annet enn å slenge dritt og komme med enkle karakteristikker av andre. Og ja, ligningen om bjelken og flisen er fortsatt min favoritt.
Gjest *Fiona* Skrevet 21. januar 2005 #999 Skrevet 21. januar 2005 Det tror jeg på. Synd du ikke klarer å snu ting rundt.
Gjest Gjesten Skrevet 21. januar 2005 #1000 Skrevet 21. januar 2005 Okay, no skal eg kvinne meg opp og la vere å stikke av uten å ha sagt noko. 1. Er det mulig å ha ein hyggeleg tone her? Det hhar vi hatt gjennom over 60 sider, kvifor endre det? 2. TomKrus: Sorry, men vi var ganske mange som hadde glede av denne tråden, kvifor må du fortsette med personangrep og ubehagelege innlegg når vi tydelegvis ikkje set pris på det? Singelforumet hadde vore ganske kjedeleg uten denne tråden som praktisk talt har vore den einaste i aktivitet i periodar. Og vi som har vore her har blitt "kjende" med kvarandre og har ein god tone. Kan du enten delta i tråden slik den ein gong var, med litt humor, varme og småprat eller vennligst flytte deg til ein annan stad, eventuelt lage ein anti singeltråden tråd? Mange takk for at de høyrde på meg, no skal eg snike meg ut att. og så reknar eg med at nokon andre skriv litt i mitt forsvar når eg blir utsatt for sarkasmar og spydigheter snart
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå