Gjest *Fiona* Skrevet 18. januar 2005 #881 Skrevet 18. januar 2005 Heeeeeeeeeeeeeeei! Skal ikke være lenge borte før dere er helt på jordet altså- Kan da ikke avsløre alt som står i "manneboken" for damene her heller å, unnskyld. Som dere muligens har fått med dere, hvis ikke Loverboy hadde vært så frempå og intens som han har vært, er det jo heller laber sjans for at dette hadde vart til nå... Selvsikre, ikke oppblåste menn, som vet hva de ønsker seg og klarer å vise det, er bra. Hard to get-varianten fra gutters side er RÆVA, og en sikker metode til å få meg til å løpe i motsatt retning. Jeg orker ikke det tullet der. Det er litt ungdomsskole over det. JA TIL SINGELTREFF!!
valentino Skrevet 18. januar 2005 #882 Skrevet 18. januar 2005 Litjmæ: Like ille ja, var innom jobben i dag for å gje ordre Alle menn her: Vise interesse uten å vere masete er ein hit. Vise meir interesse for innhald enn puppar er ein endå større hit. Gje kompliment som er ei blanding av "Eg tykkjer du er ei vakker kvinne" og "Eg set pris på tankane dine og anser deg som intelligent" er kanskje den største hiten av alle!! Trur de klarar dykk eg, men det er kanskje på tide med singel- KG- treff?? Vi er ikke ueninge, men det er litt lite å jobbe med det du kom med nå da. Det er massevis av andre ting også. Kroppsholdning, bevegelser, talemåte, blikk (for all del: kjøp linser hvis du bruker briller), klær, utseende, frisyre, tenner osv.
valentino Skrevet 18. januar 2005 #883 Skrevet 18. januar 2005 Som dere muligens har fått med dere, hvis ikke Loverboy hadde vært så frempå og intens som han har vært, er det jo heller laber sjans for at dette hadde vart til nå... Selvsikre, ikke oppblåste menn, som vet hva de ønsker seg og klarer å vise det, er bra. Hard to get-varianten fra gutters side er RÆVA, og en sikker metode til å få meg til å løpe i motsatt retning. Jeg orker ikke det tullet der. Det er litt ungdomsskole over det. JA TIL SINGELTREFF!! Det er ikke mengingen å være hard-to-get hele tiden. Man må være det fram til et visst punkt, for så gå gi etter litt. Så trekke seg tilbake, og gjøre framstøt igjen. Se på det som å ta to skritt fram, og ett tilbake. Det ene tilbake er hard-to-get skrittet. Nå hun liker det som skjer, ta det fra henne. Det vil få henne til å ønske det mer. Verdien øker, og hun vil strebe etter å få det igjen. Så en mann kan ta initiativ hele veien fra første kontakt til sex samtidig som han er hard-to-get hvis det er det du ønsker å kalle det. Og angående loverboyen din: Er du så tiltrukket av han at du ville gjøre omtrent hva som helst for å tilbringe tid sammen med han nå? Denne loverboyen ble vel ikke intens før ETTER dere hadde sex for første gang sammen? Hva om han hadde vært så intens FØR sex første gang? Hadde det blitt noe på han da? Og er du mer, eller mindre, tiltrukket av han nå enn etter de første gangene dere hadde sex? Altså: den forsterker eller svekker hans intensitet din tiltrekning mot han? Det hadde vært interessant å få helt ærlige svar på disse spørsmålene.
Gjest *Fiona* Skrevet 18. januar 2005 #884 Skrevet 18. januar 2005 Denne loverboyen ble vel ikke intens før ETTER dere hadde sex for første gang sammen? Akkurat i dette tilfellet var han seg selv. Så havnet vi på samme fest og i samme seng. Tilfeldigvis hadde vi det kjempegøy og deilig sammen, i den grad at det var fristende å gjøre det igjen. Prosessen på det tidspunktet var likevdrig, og det jeg ble tiltrukket av var at han var ikke redd for å drite seg ut - han visste hvem han var og hva han ville og var dønn ærlig med det. Ekstremt sjelden, dessverre, og ekstremt tiltrekkende. Hva om han hadde vært så intens FØR sex første gang? Hadde det blitt noe på han da? Ja, hvis han var seg selv så var han jo samme person - og like tiltrekkende uansett taktikk. Eneste forskjellen er; hvis an hadde vært veldig sjenert og ikke tatt NOE initiativ eller gitt respons på mine signaler, så ville det jo heller ikke blitt noe. Og er du mer, eller mindre, tiltrukket av han nå enn etter de første gangene dere hadde sex? Jævlig teit spørsmål. Hadde jeg vært MINDRE tiltrukket av ham hadde jeg vel for søren ikke kastet bort to kalorier på dette... Ting på ta seg OPP, ikke dale NED, i starten av noe... Altså: den forsterker eller svekker hans intensitet din tiltrekning mot han? Hvis jeg forstår det du sier her, så spør du om sexen gjør det mer eller mindre interessant å være sammen med ham? Isåfall er det litt vanskelig å svare for meg akkurat idag. Sexen er kjempedeilig, og veldig typisk for hvordan han er. SLik sett et pluss. På den annen side er det mer og mer viktig for meg hva både han og jeg føler overfor hverandre ellers også, utenfor det seksuelle. Det hadde vært interessant å få helt ærlige svar på disse spørsmålene. Bare hyggelig.
Gjest *Fiona* Skrevet 18. januar 2005 #886 Skrevet 18. januar 2005 Så du innrømmer her at hans intensitet i dette tilfellet ikke har noe med din tiltrekning til han å gjøre. Greit, det er altså andre sider ved han som du tiltrekkes av, og de overskygger masingen hans. Slik du formulerte deg over er det bare å mase, så får en mann sjansen. Vel, masing i seg selv er ikke tiltrekkende, og da må du ikke fremstille det som om menn må gjøre det. Hæ? Nå snur du alt trill rundt her, jeg kjenner ikke igjen det du skriver i det hele tatt. Jeg opplever det ikke som MAS. Hvor kom begrepet MAS inn? Det er mas når en fyr ikke tar signalene dine og bare veiver rundt seg uten å tenke på gjensidighet og toveis kommunikasjon. Han var ikke sånn - han var klar på hva han ville, og sa det. Hva var det som ble litt tåkete for deg her?
valentino Skrevet 18. januar 2005 #887 Skrevet 18. januar 2005 Hæ? Nå snur du alt trill rundt her, jeg kjenner ikke igjen det du skriver i det hele tatt. Jeg opplever det ikke som MAS. Hvor kom begrepet MAS inn? Det er mas når en fyr ikke tar signalene dine og bare veiver rundt seg uten å tenke på gjensidighet og toveis kommunikasjon. Han var ikke sånn - han var klar på hva han ville, og sa det. Hva var det som ble litt tåkete for deg her? Jeg er litt sløv i dag. Tror vi glemmer det ... :-P
Sniken Skrevet 19. januar 2005 #888 Skrevet 19. januar 2005 Eneste forskjellen er; hvis an hadde vært veldig sjenert og ikke tatt NOE initiativ eller gitt respons på mine signaler' date=' så ville det jo heller ikke blitt noe. [/quote'] Her ligger mitt problem. Jeg har hørt mer enn en gang fra jenter, at hadde jeg vist interesse for dem, ja så kunne det ha blitt oss to. Når får jeg høre dette? jo, alltid etter at de har funnet seg en kjæreste. Jeg sitter som oftest igjen med en følelse av at dette er noe jenta sier for å være hyggelig, men hennes venninner igjen kan fortelle meg at det hun sier er sant. Så kommer man da til kjernen av problemet, og det er hvem sin skyld er det at det ikke ble noe mellom oss? Uten tvil min skyld. For til tross for at jeg føler selv at jeg sjekker opp jenta som bare rakkern, så får jeg alltid høre i etterkant at jeg var for lite pågående. Det som for meg er "stor sjekking" fra min side, når altså kanskje ikke engang opp til knærne på hva andre gutter legger i sjekkingen sin. Det positive er jo at til tross for min manglende "pågående sjekking" så finner allikevel jentene ut at jeg er en knakende kar da :-) Men, signalene jeg sender til jentene om min interesse for dem er altså ikke sterke nok til at de oppfatter at jeg anser de for å være en mulig kjæreste kandidat. Og her kommer da det Fi sier inn og spiller en helt avgjørende betydning. Nemlig at når jenta føler at hun ikke får noen respons på sine tilnærmelser, ja da blir det heller ikke noe. For meg som er en sjenert type (sjenert i slike situasjoner), ligger det et kjempeproblem også her. Jeg har ikke selvtillit nok til å se/og oppfatte de signalene jenta sender i min retning. Vel, jeg oppdager de nok, men klarer å overbevise meg selv om at det nok bare er ønsketenkninger fra min side. At det er klart at en så flott jente ikke er interessert i en fyr som meg liksom. Dermed får ikke hun den ønskede responsen på sine tilnærmelser og tror jeg ikke er interessert, eller at jeg spiller "hard to get" også mister hun interessen.
Lestat Skrevet 19. januar 2005 #889 Skrevet 19. januar 2005 Jeg kom på en litt morsom "strategi" som to bekjente av meg prøvde noen ganger ute på byen, med et vist hell faktisk. Dette krever at man klarer å holde konkurranseinstinktet i sjakke på tross av noe promille dog, og at man ikke er redd for eventuelt å bli kastet ut av uteplassen. Bad guy/Good guy scheme: Førstemann oppfører seg svært direkte, helt på grensen til vulgær. Hvis han ikke lykkes med sitt fremstøt så er hans oppgave å bli veldig vulgær og støtende. Grafser og er sikkelig utålelig. Så kommer mann to inn og gir førstemann en real overhøvling angående hans adferd. Rister han opp litt og geleider han ut. Vel tilbake fra å ha "reddet" damen slår han seg ned og spiller på egenskaper som intellekt og humor. Teorien bak er å dekke to forskjellige arketyper samtidlig (hvis ikke den ene ikke virker gjør kanskje den andre det). "Biker'n" - rå, maskulin, bestemt og selvsikker. "God far" - sensitiv, empatisk og forståelsesfull med et vist beskyttelsesinnstinkt. Jeg lo meg skakk første gangen jeg så de to "in action" etter å ha fått forklart opplegget. Personlig har jeg aldri testet denne "strategien" siden jeg synes det hele blir litt falskt. Hvis dette derimot hadde hjulpet Hyggeligfyr til å fremheve sine posetive egenskaper ovenfor damen han snakker om, så kan jeg godt være bad guy og få meg en ørefik jeg (ikke slå så hardt at jeg får varige skader dog).
Gjest Litjmæ Skrevet 19. januar 2005 #890 Skrevet 19. januar 2005 Valentino - jeg tror ærlig talt aldri du kommer til å havne i et godt, ærlig og trygt forhold hvis taktikken din hele tida er "taktikk"... Sorry gutter (og menn), jeg skjønner jo på en måte at det kan virke som at dere trenger strategi og alt sånt ute på "slagfeltet", men cluet er i stedet å bare være deg selv. Er du interessert, så vis det! Det verste du får er et nei... Kommunikasjon og empati er bra egenskaper, så hvis du bare lytter litt til hva jenta sier og hvordan hun sier det og oppfører seg, så kommer du langt. Ikke vær redd for å drite deg ut - som Lestat så fint påpeker for Fiona i dagboken - du lærer av det uansett. Det er da bedre å ha elsket og ha tapt enn aldri å ha elsket i det hele tatt, for å si det med en klisje Og hvis du faktisk vekker interesse ved å bruke en strategi og spille en rolle - skal du fortsette med den hele livet da? Jenta må jo like deg for den du er hvis det skal funke... Og Sniken! Kanskje vi kan hjelpe deg Hva er det du gjør når du oppfatter at du "storsjekker"?
Lestat Skrevet 19. januar 2005 #891 Skrevet 19. januar 2005 cluet er i stedet å bare være deg selv. Er du interessert, så vis det! Det verste du får er et nei... Jeg er helt enig med deg i det jeg Litjmæ. Jeg nevnte bare "strategien" over fordi jeg holdt på å le meg skakk når jeg så den. Og som sagt, har aldri testen den selv, av de grunnene du nevner.
Gjest TomKrus Skrevet 19. januar 2005 #892 Skrevet 19. januar 2005 Jeg er helt enig med deg i det jeg Litjmæ. Jeg nevnte bare "strategien" over fordi jeg holdt på å le meg skakk når jeg så den. Og som sagt, har aldri testen den selv, av de grunnene du nevner. Ikke enig i dere, og strategier er morsomme på byen. Være deg selv? Slutt og tull. Du skal ha en jævlig sprudlende personlighet (eller et killer ytre) for at det skal funke på byen. Hvis du ikke går etter de kjedelige jentene i hjørnet, da. Nei, byen er stedet for strategier, løgner og spill.
Champagne Skrevet 19. januar 2005 #893 Skrevet 19. januar 2005 Jeg er litt enig i at strategi er "lurt" på byen, også for jenter. Jeg har (snart) en høyere og forhåpentlig godt betalt utdannelse/jobb, og mange menn (les: gutter) blir skremt av det. Jeg har hørt at hvis man f.eks. er sykepleier, da blir guttene mer interesserte. Derfor, neste gang dere er på byen og møter en sykepleier, pass opp, da er det kanskje meg!!
Lestat Skrevet 19. januar 2005 #894 Skrevet 19. januar 2005 Jeg er litt enig i at strategi er "lurt" på byen, også for jenter. Jeg har (snart) en høyere og forhåpentlig godt betalt utdannelse/jobb, og mange menn (les: gutter) blir skremt av det. Jeg har hørt at hvis man f.eks. er sykepleier, da blir guttene mer interesserte. Derfor, neste gang dere er på byen og møter en sykepleier, pass opp, da er det kanskje meg!! Og nå var ikke jeg helt enig.... Jeg vet av flere menn som verdsetter karrierekvinner veldig høyt, inklusive meg selv. Hvis man skal snakke arketyper er det "karrierekvinner" og "studinnen" som er klassikerne her i gården. Jeg har en tendens til å legge spesielt merke til sterke kvinner som er seg selv bevisst og representerer en intellektuell utfordring. Det blir selvfølgelig feil å snakke arketyper, men det er definifit ikke noe minus å ha et oppegående hode...
Gjest TomKrus Skrevet 19. januar 2005 #895 Skrevet 19. januar 2005 Og nå var ikke jeg helt enig.... Jeg vet av flere menn som verdsetter karrierekvinner veldig høyt, inklusive meg selv. Hvis man skal snakke arketyper er det "karrierekvinner" og "studinnen" som er klassikerne her i gården. Jeg har en tendens til å legge spesielt merke til sterke kvinner som er seg selv bevisst og representerer en intellektuell utfordring. Det blir selvfølgelig feil å snakke arketyper, men det er definifit ikke noe minus å ha et oppegående hode... Og hva er så galt med å spille sykepleier, da? I beste fall luker man bort idioter som bare ser styrken i personens utdanning, og ikke i personens personlighet. I tillegg drar man de som skremmes av utdanningen, og er man ute for en liten flørt, så er det jo kjekt å ha et størst mulig utvalg å velge i.
Lestat Skrevet 19. januar 2005 #896 Skrevet 19. januar 2005 Ser poenget TomKrus, og selvfølgelig er det lov å spille så mye man gidder ute på byen. Er ikke mye sannhet der uansett, man har tross alt bare noen timer på å "selge" sine egne kvaliteter. Det jeg ikke kjøpte var at menn generelt frykter damer med høyere utdanning. Jeg skal på ingen måte påstå at jeg aldri har pyntet litt på sannheten selv.
Gjest Litjmæ Skrevet 19. januar 2005 #897 Skrevet 19. januar 2005 Det spørs jo litt hva målet er her også da. Er målet å ha det gøy, treffe folk, tulle litt og skaffe seg en god latter ev one night stand, så er det jo bare å gjøre hva du vil. Men hvis du leter etter "noen å dele livet med", ja da har jeg som forklart over ikke noe tro på strategier...
Gjest TomKrus Skrevet 19. januar 2005 #898 Skrevet 19. januar 2005 Jeg skal på ingen måte påstå at jeg aldri har pyntet litt på sannheten selv. Selv synes jeg det er fryktelig kjedelig å prate om hva jeg gjør, så det kan fort skje jeg blir noe annet på fylla, hvis noen absoultt må spørre om det.
Champagne Skrevet 19. januar 2005 #899 Skrevet 19. januar 2005 Jeg er helt enig med Litjmæ, tror ikke jeg kan finne mannen i mitt liv hvis jeg møter han over en løgn.. Selvsagt finnes det gutter som synes det er viktig med intelligente jenter, men jeg har møtt den andre delen også. I tillegg til at jeg ikke akkurat ser så smart ut (jobber med den delen) er det lett å leke litt jomfru i nød når man vil ha oppmerksomhet (og ja, det funker!! Spesielt med datamaskiner!)
Lestat Skrevet 19. januar 2005 #900 Skrevet 19. januar 2005 Joa, har hatt mange yrker jeg også. IT-bransjen har jo ikke alltid vært det beste utgangspunkt (uff, datanerd). Under it-oppturen jobbet jeg stort sett med det jeg faktisk gjør da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå