AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #1 Skrevet 26. september 2016 Jeg har en god venn. Han er utenlandsk og kommer fra et krigsherjet land. Han har ikke møtt moren sin på 10 år, da hun ville bli igjen i hjemlandet. Hun bor nå i et området hvor det er "fredelig" (etter forholdene slik jeg vet). Jeg vet han savner henne noe voldsomt. Han har vurdert å reise for å besøke henne, men det er vanskelig fordi han da må gjennom områder på veien som ikke er ansett som trygge. Jeg har veldig lyst å overraske han. Han betyr mye for meg og jeg vil gjerne at han skal få se moren sin igjen nå. Hun begynner å bli gammel, så en vet jo ikke hvor lenge hun har igjen. Jeg har en tanke om å kontakte venner av han for å sjekke muligheten for å få henne hit til Norge på et besøk, hvor jeg da betaler for transport og opphold. Jeg vet jo ikke om det lar seg gjøre da det er mye som må ordnes (jeg vet ikke hva hun har i orden fra før av) slik som forsikringer, pass osv. Og det er jo ikke sikkert hun ønsker det heller. Men så er jeg også litt redd for at jeg tråkker han på føttene. Jeg vet jo at han svært gjerne vil møte henne igjen siden det er så lenge siden og det antakelig kommer til å bli flere år til han kan reise til henne/få henne hit. Det er jo ikke sikkert at han liker tanken på å bli overrasket. Hva tror dere? Han har ok økonomi så det er ikke det det står på. Anonymkode: 3efa1...0a2
Caelyn Skrevet 27. september 2016 #2 Skrevet 27. september 2016 Hyggelig tanke, absolutt. Jeg bare lurer på en ting. Om det er vanskelig for vennen din å reise ned til moren sin fordi han må gjennom områder som ikke er trygge, hvordan skal det da være lettere/bedre for moren hans å gjøre det samme? Er det ikke da like, om ikke mer, risikofylt for henne? Du sier også at hun begynner å bli gammel, og bare det i seg selv kan kanskje gjøre planen din noe vanskelig å utføre. Jeg personlig ville ikke ha gjort det du tenker på her 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2016 #3 Skrevet 27. september 2016 6 timer siden, Caelyn skrev: Hyggelig tanke, absolutt. Jeg bare lurer på en ting. Om det er vanskelig for vennen din å reise ned til moren sin fordi han må gjennom områder som ikke er trygge, hvordan skal det da være lettere/bedre for moren hans å gjøre det samme? Er det ikke da like, om ikke mer, risikofylt for henne? Du sier også at hun begynner å bli gammel, og bare det i seg selv kan kanskje gjøre planen din noe vanskelig å utføre. Jeg personlig ville ikke ha gjort det du tenker på her Det er fordi han ikke har statsborgerskap i sitt hjemland noe som i følge han kan skape store problemer når han ankommer landet. Moren er ikke så gammel, men hun er "gammel" i det landet. Gjennomsnitlig levetid er en god del mindre, så jeg går utifra at hun begynner å dra på årene. Det er jo ikke sikkert det er gjennomførbart likevel. Anonymkode: 3efa1...0a2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2016 #4 Skrevet 27. september 2016 Hyggelig tanke, men.. Hvis kameraten din har god økonomi, hvorfor har han ikke gjort det selv tidligere? Turistvisum er ikke heller så lett å få dersom man kommer fra et krigsherjet land. Kanskje går han prøvd før, men fått avslag? Om det var meg, ville jeg snakket med ham om det og luftet stemningen. Anonymkode: 21f5b...27b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå