Gjest tulleper Skrevet 18. november 2004 #1 Del Skrevet 18. november 2004 Kjøpte meg ny pc på elkjøp i mai i år. Etter noen dager ble skjermen svart og den måtte inn til reperasjon. Det tok tid å utbedre feilen og først etter 2 mnd fikk jeg pengene igjen. Jeg var da så dum at jeg kjøpte en ny pc hos elkjøp og etter 1 mnd var det også en feil på denne. Det jeg ønsker er å få pengene igjen, slik at jeg kan kjøpe en maskin et annet sted. Har tidligere hørt noen nevne at dersom produktet ikke er ordet innen 3 uker, så kan en kreve pengene igjen. Er det noen som vet om dette kan stemme. Maskinen min har nå vært inne i snart 4 uker............... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 18. november 2004 #2 Del Skrevet 18. november 2004 Har ikke el-kjøp åpent kjøp i 30 dager? Skjønt dersom den har vært inne til reperasjon i 4 uker, så er det kanskje litt sent å tenke på det. Det stemmer at de har tre forsøk på å utbedre feilen, men i følge forbrukerkjøpsloven skal de låne deg tilsvarende vare dersom det tar mer enn en uke å utbedre feilen (eller husker jeg feil nå? sjekk lovdata.no for sikkerhetsskyld) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 18. november 2004 #3 Del Skrevet 18. november 2004 Elkjøp har åpent kjøp i 30 dager, men når sånne produkter blir levert inn med feil kan det være at de vil sjekke de først før å være sikker på at det er garantifeil og ikke selvforskyldt ( virus, vannskade osv.. utrolig hva som kan komme inn faktisk). Jobbet med det før. Dersom et produkt blir levert inn og skla være borte lengre enn 7 dager har du krav på låneprodukt. Har du ikke fått det kan du nok dra til butikken i morra og snakke med de. Stå på ditt og få pengene igjen pga lang tid på service. Så sant det viser seg at det ikke er selvforskyldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 19. november 2004 #4 Del Skrevet 19. november 2004 http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html Fra §27 vil det være aktuell informasjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå