Gå til innhold

Pengene tilbake hos elkjøp

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest tulleper

Kjøpte meg ny pc på elkjøp i mai i år. Etter noen dager ble skjermen svart og den måtte inn til reperasjon. Det tok tid å utbedre feilen og først etter 2 mnd fikk jeg pengene igjen.

Jeg var da så dum at jeg kjøpte en ny pc hos elkjøp og etter 1 mnd var det også en feil på denne. Det jeg ønsker er å få pengene igjen, slik at jeg kan kjøpe en maskin et annet sted. Har tidligere hørt noen nevne at dersom produktet ikke er ordet innen 3 uker, så kan en kreve pengene igjen. Er det noen som vet om dette kan stemme. Maskinen min har nå vært inne i snart 4 uker...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke el-kjøp åpent kjøp i 30 dager? Skjønt dersom den har vært inne til reperasjon i 4 uker, så er det kanskje litt sent å tenke på det. Det stemmer at de har tre forsøk på å utbedre feilen, men i følge forbrukerkjøpsloven skal de låne deg tilsvarende vare dersom det tar mer enn en uke å utbedre feilen (eller husker jeg feil nå? sjekk lovdata.no for sikkerhetsskyld)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elkjøp har åpent kjøp i 30 dager, men når sånne produkter blir levert inn med feil kan det være at de vil sjekke de først før å være sikker på at det er garantifeil og ikke selvforskyldt ( virus, vannskade osv.. utrolig hva som kan komme inn faktisk). Jobbet med det før.

Dersom et produkt blir levert inn og skla være borte lengre enn 7 dager har du krav på låneprodukt. Har du ikke fått det kan du nok dra til butikken i morra og snakke med de. Stå på ditt og få pengene igjen pga lang tid på service. Så sant det viser seg at det ikke er selvforskyldt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...