Gå til innhold

Venninne vil kun være sammen med typen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dette er et kombinert sutreinnlegg og spørsmålsinnlegg.

Venninna mi fikk seg kjæreste i vår. Det er svært mye ved dette forholdet som jeg personlig syns er spesielt, men det får nå være hennes sak. Hun og jeg pleide å møtes flere ganger i uka før, nå har hun aldri tid lenger. Hun vil bare henge med kjæresten. De tre siste gangene hun har sagt "kommer oppom for en kaffe om 10 minutter om det passer?" (noe som ofte var vår måte å møtes på) så har hun glemt å si at han også blir med. Jeg forstår at prioriteringene blir annerledes når man får kjæreste, men jeg føler jeg har mista venninna mi. Har ikke klaget eller sagt noe negativt om han, men det er på ingen måte det samme å ta en venninneprat når han sitter der, om det gir mening?

Kan jeg si noe? Jeg har behov for henne akkurat nå for en prat, men samtidig merker jeg at dette er så fornærmende og har pågått så lenge at jeg ikke vet om jeg gidder.

Vi har vært venner i 30 år.

Anonymkode: 9baf9...0da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke andre venner du kan henge med da?

Anonymkode: 31ff7...49c

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke andre venner du kan henge med da?

Anonymkode: 31ff7...49c

Jo da, men jeg savner henne likevel. Har ingen jeg ser på som så nære venner. Om det er lov å bruke uttrykket bestevenner, selv om jeg er voksen, så er hun det. Vi har kjent hverandre hele livet.

• Liker 1
Skrevet

Du kan så klart fortelle venninnen din at du savner henne :) Fortell henne at du savner å ha alene tid med bare dere to. 

Anonymkode: 8685b...d54

• Liker 4
Skrevet

Ja, du kan absolutt si noe. Si at du har noe du vil ta opp med henne på tomannshånd og spør når det passer å møtes, bare dere to.

Kjærlighet kan gjøre merkelige ting med folk og hun trenger noen som kan riste henne og bringe henne tilbake til virkeligheten. Du gjør henne en tjeneste, for hva skal hun gjøre hvis forholdet tar slutt og hun sitter der uten både kjæreste og venner?

Gjest SuperSonic
Skrevet

Noen er bare slik TS, og det kan være utrolig kjipt. Jeg har også en venninne som er slik og må si spesifikt "jeg vil snakke alene med deg i dag". Da kommer han ikke. Sier jeg "skal vi møtest på cafe/kino/whatever", joda, gjett hvem som er med. De glemmer fort at de hadde venner og et sosialt liv før kjæresten, og hvis forholdet noen gang skal gå over så sitter de igjen med færre venner enn før. 

Skrevet

Kan det være at hun ta venninnepraten sin med en annen venninne enn deg?

Skrevet

Det er klart at du skal forvente at hun prioriterer deg selv om hun har fått kjæreste, og da ikke med kjæresten på slep. Det er viktig at du er tydelig med henne. 

Anonymkode: 78f83...913

Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan så klart fortelle venninnen din at du savner henne :) Fortell henne at du savner å ha alene tid med bare dere to. 

Anonymkode: 8685b...d54

17 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Ja, du kan absolutt si noe. Si at du har noe du vil ta opp med henne på tomannshånd og spør når det passer å møtes, bare dere to.

Kjærlighet kan gjøre merkelige ting med folk og hun trenger noen som kan riste henne og bringe henne tilbake til virkeligheten. Du gjør henne en tjeneste, for hva skal hun gjøre hvis forholdet tar slutt og hun sitter der uten både kjæreste og venner?

7 minutter siden, SuperSonic skrev:

Noen er bare slik TS, og det kan være utrolig kjipt. Jeg har også en venninne som er slik og må si spesifikt "jeg vil snakke alene med deg i dag". Da kommer han ikke. Sier jeg "skal vi møtest på cafe/kino/whatever", joda, gjett hvem som er med. De glemmer fort at de hadde venner og et sosialt liv før kjæresten, og hvis forholdet noen gang skal gå over så sitter de igjen med færre venner enn før. 

Takk for svar! Jeg tenker jeg sier at jeg spesifikt vil møte henne på tomannshånd. Selvsagt tar man imot en ny kjæreste i vennekretsen med åpne armer og inkluderer denne i det sosiale, men jeg mener det må gå an å gjøre noe hver for seg også. En annen ting er at jeg lurer på om han er i overkant kontrollerende og sjalu, og jeg har lyst til å spørre henne hvordan hun har det. Da må vi være på tomannshånd.

4 minutter siden, Summers skrev:

Kan det være at hun ta venninnepraten sin med en annen venninne enn deg?

Nei, jeg er ganske sikker på at det ikke bare er meg som blir nedprioritert av vennene hennes. En illustrasjon på dette, var at hun tidligere sendte snapper fra ulike sosiale situasjoner med ulike mennesker, nå er det kun kjæresten. Hun prater kun om han.

Skrevet

Det er jo ganske naturlig at det blir mye mindre venninne tid når en part får seg kjæreste. Hun har i tillegg sikkert andre venner hun også må sette av tid til, i tillegg til familie. Med skole / jobb og kjæreste møter jeg venner 1 - 2 ganger i uka, mens det tidligere var mye oftere. Føler det er en naturlig del av å vokse opp og få seg kjæreste.

Skrevet
Et øyeblikk siden, kaninen skrev:

Det er jo ganske naturlig at det blir mye mindre venninne tid når en part får seg kjæreste. Hun har i tillegg sikkert andre venner hun også må sette av tid til, i tillegg til familie. Med skole / jobb og kjæreste møter jeg venner 1 - 2 ganger i uka, mens det tidligere var mye oftere. Føler det er en naturlig del av å vokse opp og få seg kjæreste.

Ja, er helt enig i dette! Jeg har jo selv forpliktelser som gjør at jeg ikke kan prioritere venner så ofte som før. Men når alle invitasjoner til å finne på ting avvises for å sitte sammen med kjæresten og vi kun møtes en gang i måneden (med han på slep) mot flere ganger i uka før, så synes jeg det har blitt for sjelden, og jeg savner henne.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er helt enig i dette! Jeg har jo selv forpliktelser som gjør at jeg ikke kan prioritere venner så ofte som før. Men når alle invitasjoner til å finne på ting avvises for å sitte sammen med kjæresten og vi kun møtes en gang i måneden (med han på slep) mot flere ganger i uka før, så synes jeg det har blitt for sjelden, og jeg savner henne.

Ja, det er jeg helt enig i! Var bare litt uklart hvor ofte deres treffes nå. Men dere burde få ha litt venninne tid, uten kjæresten hennes på slep.  Så synes igrunn at du ikke var storforlangende når det er slik det står til. Ta det opp med venninnen din, så har hun mest sannsynligvis forståelse for hvordan du føler det. :essen2:

Skrevet

Har vært i samme situasjon, bare at min venninne var mye mer ekstrem. Hun fikk seg kjæreste sommeren 2015, og meldte seg helt ut av sosiale ting. Jeg studerer fulltid, har ett barn, jobber deltid og har andre venner og familie, men alikevel har jeg tid til å prioritere en venninne en gang i blant. Hun derimot; etter at hun fikk type så har hun altså aldri tid til å treffes, fordi hun skal være med typen. Har sett henne 3 ganger etter at hun fikk type og da var han med alle gangene. I mine øyne er hun nå ikke lenger en venninne, men en bekjent. Greit at man er mye med typen i startfasen, men når man har vært sammen noen måneder bør man kanskje vurdere å pleie nettverket sitt også. Jeg får litt vondt av å tenke på hvordan det blir for henne om det skulle bli slutt med han en dag. Hun kommer ikke til å ha noen venner igjen :/ 

Anonymkode: 0faf6...817

Skrevet

Inviter henne med på SPA, JENTE-fest eller jentefilm på kino. Eller stikk oppom henne når du vet at han er på trening eller noe annet.

Anonymkode: 468b2...2b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...