Gå til innhold

Svangerskapsdagboka mi

*tine*

Anbefalte innlegg

Hei vennen... ser du "svever" for tiden!! Det fortjener du!!! :wink: Du merker nok ikke så mye til frøet på en stund, men du vil merke mange forandringer i kroppen din etterhvert!! Nesten, som om kroppen er litt på "utlån".....

Jeg ønsker deg i allefall et deilig og ukomplisert svangerskap, slik at du kan nyte hver dag som går!!!!

Ha en fin dag *tine*!!!!

:):):):):):):):):):)

stoooooooooor kos fra shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei shy-vennen :vinke:

Tusen takk for koselig hilsen som alltid :klem:

Jeg svever på en lykkelig sky om dagen ja :ler: Det er helt fantastisk å være gravid, men utrolig vanskelig å holde tett :ler: Har bestemt oss for å fortelle det til nærmeste familie i påska..JEG GLEDER MEG :hoppe:

I dag bare måtte jeg innom en barneklær-butikk på tur hjem da.. :oops: Bare for å se...fant en liten body i str.56...det er så lite og nusselig :hjerter: Kan ikke tro at det skal passe til et lite menneske :) Kjøpte ikke noe altså, bare snuste litt :wink: Skal prøve å holde ut litt til, men blir nok kjøpt noe om ikke altfor lenge kjenner jeg meg selv rett :ler: *håpløs*

Nei, nå skal jeg lage litt middag til mannen kommer hjem :)

Ha en fin dag alle som titter innom :wink:

tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UÆÆÆÆÆ!!! Jeg vil hjem!!!!

Det er uutholdelig å være på jobb om dagen :evil: Er virkelig klar for påskeferie NÅ!!!!! Bare 6 arbeidsdager igjen, men det er så lenge!!!! Spesielt når man allerede har gått inn i feriemodus :wink: Timene snegler seg avgårde..Hvordan skal jeg holde ut???

Glad jeg har muligheten til å surfe litt her jeg 8) Da går tiden litt fortere iallefall :wink:

tine

6+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Hehe...tror ikke du er alene om å føle det slik nei! Jeg kunne gjort omtrent hva som helst for å få noen feriedager nå!! Men får jo noen fridager i helga da.. (langhelg) så det blir Trondheimstur på meg! :hoppe:

Tenk i morgen er du 7 uker på vei!!

Det går fort i uketellinga di siden du testet så seint! :tommelsmil:

Ha en flott tirsdagskveld!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+0 i dag !!!

Ja, det går vel egentlig ganske fort Madden, selv om det ikke føles sånn :-? Kan gjerne gå enda fortere for meg :ler:

Bare 5 arbeidsdager igjen etter denne da, så har jeg nesten 2 uker ferie :) Skal nok holde ut :)

Hørtes herlig ut med en Trondheimstur, Madden! Skulle gjerne hatt en selv jeg - bare elsker den byen :hjerte:

Får se om vi får til en tur til sommeren. Stikker innom deg for å ønske deg god tur før helgen :wink:

Ha en fin dag alle som er innom :)

tine

7+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker

Lengde: 9-14 mm

OM BARNET

Embryoet er i begynnelsen av denne uken fem uker gammelt. Det er like stort som en liten bønne og har nå en liten åpning hvor munnen formes, og to små nesebor. Hodet og hjertet er store i forhold til kroppen. Hjernen består av et tynt cellelag som omgir de såkalte hjernehulrom, som kan ses som store svarte hull på ultralyd. Vi skiller mellom endhjernen (den egentlige storhjernen, som foreløpig er den minst utviklede delen av hjernen), mellomhjernen, midthjernen og den bakerste del av hjernen som gir opphav til blant annet lillehjernen.

Hjertet slår mellom 130 og 160 slag i minuttet. I hjertet dannes viktige deler av skilleveggen og hjerteklaffer. Arm- og bein-knopper vokser og ser ut som små padleårer. Nå er ikke embryoet flatt lenger. Det er helt innelukket i fostervannssekken og er dekket av et tynt hudlag.

:hjerter:

tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Potter

Gratulerer med 7 uker!

Dette går jo fort fremover! :tommelsmil:

Håper du får en fin dag,tine :)

Stor :klem: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Mrs.Potter :)

Tusen takk for gratulasjon :klem2:

Som sagt så synes jeg tiden går fryktelig sakte nå, men det er vel fordi jeg gleder meg sånn til å spre det glade budskap i påska :ler: Har jo ikke visst det selv i mer enn ei uke da, men er ikke veldig god til å holde slike ting hemmelig :wink: I går måtte jeg virkelig ut og ro da jeg snakket med søstra mi på msn...huff...det var ikke noe gøy! Men, jeg har så lyst til å fortelle det face-to-face, så da må vi vente til påska 8)

I dag har jeg lyst til å begynne pakkinga jeg :oops: Litt tidlig kanskje, men huskelista er klar - så det er bare å fylle sekken :wink: Skal iallefall finne fram litt :sjenert:

Og nå er jeg fryktelig sulten...IGJEN!!! Kunne spist hele tiden jeg er jeg sikker på :ler:

I går spiste jeg tre knekkebrød da jeg kom hjem, og ikke lenge etter en stor talerken med spaghetti og kjøttdeig.. Skulle tro jeg var mett da, men nei da ....like sulten. Fortsatte med et digert glass med melk og en banan, fortsatt like sulten, men der sa jeg stopp! Da fikk jeg bare være sulten :ler: Håpløs :ler:

I kveld skal vi spise på restaurant, så da satser jeg på en diger porsjon som holder til i morgen tidlig :wink:

Ha en fin kveld :)

sulten-tine

7+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

:ler: Må le litt av den spisinga di :tunge1:

Skjønner at tiden går tregt når når har såå lyst til å fortelle ja.

Synes bare det er så rart at du er 7 uker på vei allerede.Men så testet du jo sent også da,så det er jo derfor jeg synes det har gått så fort.

Håper du har kost deg på resturant i kveld,og spist masse! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.. fint at du er sulten... bare spis.. men pass på at det er sunne ting du spiser... i allefall innimellom... :wink:

Jeg var på tidlig UL i uke 12, av ren nyskjerrighet. Vi var på Oslo Akkutten, og der var de veldig hyggelige, og det kostet 660,- litt billigere enn på Volvat og Majorstua klinikken.

Vi synes det var morsomt å se at det var en liten velutviklet baby der når vi rundet uke 12, for da var faren for abort mindre, og det var litt morsomt å se at det faktisk var noe der...

Takker for kos melding i baby boka mi!!

ha en fin fin dag!

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sinna: Hadde akkurat skrevet det lange innlegget, og så ble det borte :evil: Åh!!! Så IRRITERENDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Prøver igjen...

Hei shy :vinke::ler:

Takk for koselig hilsen :klem:

Jeg spiser stort sett sundt tror jeg... Prøver å holde meg til de faste måltidene, og så spiser jeg masse frukt og drikker mye vann i mellom. Det må vel være bra?? :wink:

Føler allerede at buksene begynner å stramme litt :o Jeg er veldig oppblåst, har mye luft i magen :roll: Og det må ut innimellom :sjenert:

Synes det er ubehagelig at det strammer sånn jeg.. er redd for å skade frøet, men det er kanskje litt tidlig å kjøpe seg mammaklær nå??? Litt individuelt kanskje? Skal iallefall investere i noen gode BH`er snart :) Stort og tungt :sjenert:

Har kjempelyst på tidlig ul jeg også shy :Nikke:

Kanskje legen vil det også, ettersom vi var midt i utredningen da vi ble gravide ?? Selv om jeg ikke spiste pergo den pp jeg ble gravid, gjorde jeg det pp før...muligheter for to??? Jeg skal iallefall spørre! Det skader ikke :wink:

Bare en liten uke til legebesøk nå :) Jeg gleder meg :)

tine

7+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg fikk tidlig ul. siden jeg hadde gått på pergo, nå hadde jeg knasket pergo uavbrutt i 4mnd, men kan jo hende at de vil ta en liten sjekk for sikkerhets skyld siden pergoen fremdeles kan ha virkning måneden etter ;)

Hvis ikke så går det jo an å ta en ul på privat initiativ også! Helt fantastisk å se en pitteliten klump med en bankende hjerte :hjerter:

Kjenner meg veldig igjen i spisingen/sulten din, men jeg har måttet ty til mat som mellom måltider.. frukt har bare tirret magen :tunge1: Men spiser mye frukt og drikker masse vann også altså!

Og jeg har problemer med flere av mine vanlige bukser.... Tror nok ikke at det bare er graviditetens feil :oops: Men har fremdeles et par olabukser som var litt store før, passer perfekt nå! Fikk beskjed av legen om å ikke tenke på vektoppgangen, han mente at jeg kom til å legge på meg litt ekstra og fort i begynnelsen siden jeg ikke hadde så mye å gå på fra før av. Men anbefalte meg jo å spise sundt :wink:

Oj.. dette ble da veldig langt og rotete :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er ubehagelig at det strammer sånn jeg.. er redd for å skade frøet' date=' men det er kanskje litt tidlig å kjøpe seg mammaklær nå??? Litt individuelt kanskje?[/quote']

Magen min er så oppblåst og det var så ubehagelig at jeg gikk og kjøpte meg to par mamma-strømpebukser.

Det var kjempedeilig, for jeg ble litt uggen av at det strammet sånn over magen. Så jeg bryr meg ikke om at det kanskje er litt tidlig! Det er nok ikke skadelig for frøet, det ligger veldig godt beskyttet, men hvis det er ubehagelig for deg er det bare å gjøre noe med det!

Jeg fikk UL hos min gynekolog da jeg var 7+0.

Jeg hadde vært der til utredning, og hadde time i den forbindelse da jeg ble gravid. Da jeg ringte for å avbestille spurte hun om jeg ikke ville gjøre om timen til en tidlig UL i stedet. For henne, som bruker UL hele tiden, var det visst nesten utenkelig å ikke ta UL tidlig.

Håper legen din sier det samme!

Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk :vinke:

Bizzy - dette var ikke rotete i det heletatt :) Setter stor pris på at du deler dine erfaringer med meg :klem: Du er jo ikke så langt foran meg, så det meste er friskt i minne :)

Håper jeg også får tidlig ul, det hadde vært stor stas :hjerter: Er jo bare sååå nysgjerrig på hva som skjer der inne da :ler: Hadde sikkert hjulpet om jeg fikk tatt en liten titt :sjarmor:

Slim - så koselig at du følger med :klem:

Cielo - godt å høre at det er flere med oppblåst mage her :ler: Regner med at jeg investerer i noen litt mer romslige bukser ganske snart ja :Nikke: Heller tidlig med mammaklær enn å plages i trange klær!

Jeg ringte forresten til sykehuset for å varsle at vi hadde lyktes midt i utredningen, og de sa at det var opp til fastlegen min om jeg skulle få tidlig ul eller ikke... :-?

Så da får jeg bare godsnakke med henne da, og håpe på det beste :)

Får ta det som det kommer.

I kveld har jeg vært utrolig sløv :oops: Ble litt uvel i bilen på tur hjem fra jobb, så da la jeg meg litt på sofaen, og her er jeg jammen fremdeles :sjenert:

Huff, ikke bra! Skjerpings i morgen!!!

Ha en fin kveld!

:klem: tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mrs. Potter

Håper du får tidlig ul da! Det må være fantastisk og få se hva som skjer inni magen din :)

Håper du får ei herlig,gravid helg tine!

:klem2: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen... ønsker deg først og fremst en suuper helg.... håper ikke du begynner å bli dårlig da, men at du bare var litt sliten i går!!! :enig_animasjon:

Dersom legen ikke gir deg tidlig UL, kan du jo ta en privat en... jeg ble mye roligere og avslappet til hele graviditeten, etter at jeg fikk se at alt var bra...

Fordelen med å vente til uke 12, er at da kan man faktisk se om fosteret er friskt, med tanke på downs-syndrom bl.a. Vi fikk bekreftet at alt var bra, og det var deilig.... da er det jo en hel liten baby der inne, ikke bare en "klump" med hjerte... :wink:

Ha en fin dag vennen!!

kos :klem: shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du *tine*, er det ikke på tide å skifte navn på dagboka, a'? :tunge1:

Ønsker deg, frøet og mannen en riktig så fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...