Gjest Popelka ulogget Skrevet 18. november 2004 #1 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg skjoenner ikke helt hvorfor jeg foeler meg saa sliten om dagen, naa som jeg ikke har jobbet paa noen uker og faar all den hvile jeg trenger. Mosjonerer moderat, spiser sunt og faar som sagt nok soevn. Likevel er jeg stuptroett etter 8 timers soevn, og sover gjerne en time eller to ekstra. Er kald og gaar og smaafryser, og foeler meg ikke spesielt positiv heller. Det er for tiden usikkerhet knyttet til om jeg faar en fast stilling, og jeg maa gjennom tre intervjuer til foer jeg vet det sikkert. I mellomtiden proever jeg aa nyte aa ha fri, men det er ikke saa lett naar jeg foeler meg saa uopplagt! Er minst like sliten som mannen min, og han staar opp lenge foer meg og jobber 10 timers-dager. Den eneste grunnenn til at jeg er saa trett som jeg kommer paa er at jeg begynte med p-pillen for tre uker siden. Kan det ha noen slik effekt? Hilsen en frustrert Popelka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 18. november 2004 #2 Del Skrevet 18. november 2004 Pleier å stå i pakningsvedlegget i såfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 18. november 2004 #3 Del Skrevet 18. november 2004 Uff, hypokonder som jeg er til tider er jeg litt bekymret for hva det kan vaere. Har jo ikke overskudd til noe...skal lese pakningsvedlegget naar jeg kommer hjem, slutter med pillene hvis det er det som foraarsaker den daarlige formen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 18. november 2004 #4 Del Skrevet 18. november 2004 Og er det ikke det så få skjekket stoffskiftet og slikt. Kan gi slike syptomer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 18. november 2004 #5 Del Skrevet 18. november 2004 Nå er det jo gjerne slik at man blir trøtt og slapp i forbindelse med den kalde årstiden. Vi er mye innendørs, og får ikke så mye dagslys som ellers i året. Jeg er også veldig slapp for tida, og normalt sett er jeg helt motsatt, såpass at jeg er blitt testet for forhøyet stoffskifte. At man føler seg slapp og sliten i en periode, er nok noe man må leve med, men hvis det varer i lengre tid, for eksempel hvis du fortsatt er slapp etter en måned, er det kanskje en idé å få sjekket blodprosent/jernlagre og vitamin B12. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 18. november 2004 #6 Del Skrevet 18. november 2004 ja bor du i norge eller et annet sted? siden du tydeligvis skriver uten norsk tastatur for bor du her i nord kan det hende at du reagerer på mørketiden. kjøp en sånn lysterapi-lampe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 19. november 2004 #7 Del Skrevet 19. november 2004 Man kan bli riktig så slapp av å ha fri! Og av å sove mye. Hvis du i tillegg bekymrer deg for jobbsituasjonen synes jeg det høres normalt ut. Sjekk blodverdiene hos legen uansett, kanskje du mangler noe? Men jo, man kan vel også bli litt slapp og uvel i starten på pillen, og det bør vel i så fall gå over etter en måneds tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2004 #8 Del Skrevet 19. november 2004 Kan du være gravid? Da føler mann seg slik som du beskriver... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2004 #9 Del Skrevet 19. november 2004 hvorfor blir man alltid bedt å sjekke stoffskiftet av folk her inne? vet dere egentlig hvor sjeldent det er det som er årsaken til plagene? Enig med ethereal jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 19. november 2004 #10 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg har opplevd å bli slik i perioder hvor jeg har mye fri.. I tilegg da til at det er mørkt eller grått og trist vær. Men hovedsaklig for meg, blir jeg slik nettopp fordi jeg ikke MÅ stå opp og gå på jobb eller skole... Ikke særlig logisk egentlig, siden man da få mer søvn og tid til seg selv..men det er slik jeg har opplevd det ihvertfall! Jernmangel kan jo også være en årsak til slappehet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 19. november 2004 #11 Del Skrevet 19. november 2004 hvorfor blir man alltid bedt å sjekke stoffskiftet av folk her inne? vet dere egentlig hvor sjeldent det er det som er årsaken til plagene? Enig med ethereal jeg. Vedig ofte faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 19. november 2004 #12 Del Skrevet 19. november 2004 Det er veldig veldig få som faktisk har nedsatt stoffskifte, og da dreier det seg om mer sammesatte symptomer en kun litt trøtthet. Det er faktisk normalt å være trøtt og sliten innimellom, og som oftest går det over i løpet av noen dager. Så jeg mener fortsatt at du bør se det litt an før du løper til legen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 19. november 2004 #13 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg fikk liknende symptomer i tillegg til at jeg var svimmel og nummen i kroppen. Fikk beskjed om at jeg hadde altfor høye verdier av trombocytter i blodet, noe som øker blodets koaguleringsevne. Så jeg tåler tydeligvis ikke hormonell prevensjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. november 2004 #14 Del Skrevet 19. november 2004 jeg tror det er viktig å få i seg nok vitaminer.. som f.eks. d vitamin som en ikke får gjennom solen på denne årstiden.. kanskje du har lite B12 prduksjon i kroppen, det kan ofte få en til å bli trøtt og slapp og lite "energirik"! så hjelper det faktisk å ta seg en spasertur ut i kulden, føler seg ofte mer opplagt etterpå! er enig med de som skriver at det har en del med årstiden å gjøre, jeg er også veldig trøtt, og det er et tiltak å komme seg opp og på skolen om morningen..! lykke til! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2004 #15 Del Skrevet 19. november 2004 Huffda, så kjedelig at du er i dårlig form. :trøste: Du kan godt få litt energi av meg, jeg er av en eller annen grunn i kjempeslag i dag Men har hatt en ganske lang periode med samme som deg jeg og, det ble mye bedre nå når det kom snø og sol hit, håper du får det der du er og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 19. november 2004 #16 Del Skrevet 19. november 2004 Ærsj, det var meg over, glemte å logge meg inn :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 23. november 2004 #17 Del Skrevet 23. november 2004 Enig med flere her; få tatt noen standard blodprøver hos legen (hemoglobin, jern osv), og prøv lysterapi. Lysmangel er en veldig vanlig årsak til at folk her oppe i nord blir trøtte og triste om vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. november 2004 #18 Del Skrevet 24. november 2004 Kan det være Candida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 24. november 2004 #19 Del Skrevet 24. november 2004 Oj, jeg fikk mye poeng!! Men jeg har kjøpt sånn lysterapi-lampe nå, den er deeeeeilig Herlig å faktisk være våken i hele kroppen når den piper klokka sju! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 24. november 2004 #20 Del Skrevet 24. november 2004 Gravid? ..sånn var jeg iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå