Gå til innhold

Bestilte time til mekling. Nå har jeg ombestemt meg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har hatt det litt turbulent i forholdet siste tiden. Jeg følte jeg har fått nok og bestilte derfor time til mekling da jeg bestemte meg for at det blir brudd. Men nå sitter jeg her og tenker at jeg vil gi forholdet vårt en sjanse  og prøve litt til. Jeg vet det er pliktig å møte opp til mekling, men kan jeg trekke det tilbake? Eller skal jeg bare møte opp og si at jeg ikke vil ha mekling allikevel? Blir det teit ? Føler for at jeg kaster bort tiden dems når jeg har bestilt time til mekling men ikke skal ha det allikevel. Jeg tror egentlig ikke at det går ann å avbestille. Er det noen som har erfaring med familievernkontoret?

Anonymkode: b0714...615

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil og du har ombestemt deg... Hva med hva han vil?

Anonymkode: 69ac4...8c9

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min samboer har hatt det litt turbulent i forholdet siste tiden. Jeg følte jeg har fått nok og bestilte derfor time til mekling da jeg bestemte meg for at det blir brudd. Men nå sitter jeg her og tenker at jeg vil gi forholdet vårt en sjanse  og prøve litt til. Jeg vet det er pliktig å møte opp til mekling, men kan jeg trekke det tilbake? Eller skal jeg bare møte opp og si at jeg ikke vil ha mekling allikevel? Blir det teit ? Føler for at jeg kaster bort tiden dems når jeg har bestilt time til mekling men ikke skal ha det allikevel. Jeg tror egentlig ikke at det går ann å avbestille. Er det noen som har erfaring med familievernkontoret?

Du kan avbestille, men hvorfor ikke gå kan virke som om dere trenger det om ikke annet som forebyggende

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Du kan avbestille, men hvorfor ikke gå kan virke som om dere trenger det om ikke annet som forebyggende

Signerer denne, det er jo bare å fortelle hvordan dere har det, og kanskje få litt hjelp til å løse problemene. Det kan være godt å snakke med en tredjepart!

Skrevet

Er det barn med i bildet siden du har bestilt mekling som du sier du er pliktig til å møte opp på? Eller hva slags mekling snakker du om? Ekteskapsmekling eller møte hos Familievernkontoret i kommunen?

Uansett, på meklingsmøtet på Familievernkontoret med mannen min og meg (nå eks-mann) ble ikke forholdet mellom oss to nevnt med et ord. Det er ikke det meklingskontoret er til for, men for å komme til enighet mellom partene når det gjelder barnefordelingen.

Da vi var på meklingssamtale, hadde jeg med en ferdigskrevet avtale på et ark, der det ble beskrevet hvordan vi ville fordelen tiden med barnet mellom oss, og hvem han skulle bo hos fast for å gå på skole osv. Meklingskonsulenten ble imponert, det var ikke mange som kom så godt forberedt til møtet, sa hun. Oftest måtte de starte fra scratch og komme frem til barnefordelingen. Møtet tok 20 minutter, så var vi ferdige.

Mellom eksen min og meg var det ingen krangling ang. barnefordelingen, så avtalen var lett å skrive ned og signere på. 

Anonymkode: d73a7...26d

• Liker 2
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil og du har ombestemt deg... Hva med hva han vil?

Anonymkode: 69ac4...8c9

Altså det er jeg som ville ut av forholdet. Jeg som bestilte mekling. Og jeg har nå ombestemt meg og vil gi forholdet ett forsøk og det vil han også. Ts 

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det barn med i bildet siden du har bestilt mekling som du sier du er pliktig til å møte opp på? Eller hva slags mekling snakker du om? Ekteskapsmekling eller møte hos Familievernkontoret i kommunen?

Uansett, på meklingsmøtet på Familievernkontoret med mannen min og meg (nå eks-mann) ble ikke forholdet mellom oss to nevnt med et ord. Det er ikke det meklingskontoret er til for, men for å komme til enighet mellom partene når det gjelder barnefordelingen.

Da vi var på meklingssamtale, hadde jeg med en ferdigskrevet avtale på et ark, der det ble beskrevet hvordan vi ville fordelen tiden med barnet mellom oss, og hvem han skulle bo hos fast for å gå på skole osv. Meklingskonsulenten ble imponert, det var ikke mange som kom så godt forberedt til møtet, sa hun. Oftest måtte de starte fra scratch og komme frem til barnefordelingen. Møtet tok 20 minutter, så var vi ferdige.

Mellom eksen min og meg var det ingen krangling ang. barnefordelingen, så avtalen var lett å skrive ned og signere på. 

Anonymkode: d73a7...26d

Ja vi har ett barn på 3 år. Så det var meninga at vi skulle dit å skrive en samværsavtale. Men som sagt nå har jeg tenkt til å gi forholdet en sjanse. Ts 

Skrevet

Det er vel bare å ringe og avbestille? 
Hvis dere vil bruke timen som samlivsterapi i stedet så ville jeg i det minste ringt og forklart situasjonen. 

Anonymkode: 89262...835

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bestille rådgivning i stedet. Det kan vel tenkes dere trenger hjelp på veien videre sammen.

Skrevet
Den 26. september 2016 at 12.07, Marillia skrev:

Signerer denne, det er jo bare å fortelle hvordan dere har det, og kanskje få litt hjelp til å løse problemene. Det kan være godt å snakke med en tredjepart!

Signerer denne.

Dessuten, kronprinsesse Mette Marit gikk i terapi: http://www.seher.no/royal/har-mottatt-hjelp-fra-psykologer-54341

og Martha og Ari gikk til parterapi/meklingstimer:

http://www.5080.no/2016/08/kommunikasjonen-problemet-for-martha-og-ari-skilte-lag-da-vi-begynte-a-forsta-hverandre/

Anonymkode: 89468...d32

Skrevet

Det var helt låst med mannen i vinter, og vi bestilte mekling. Men så ombestemte jeg meg, og ville jobbe for forholdet videre. Men vi ble enige med terapeut om å ta minst en time, og glad er jeg for det i dag, for vi har jobbet med grunnen til at jeg bestilte mekling i utgangspunktet. 

Anonymkode: 24c54...825

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Signerer denne.

Dessuten, kronprinsesse Mette Marit gikk i terapi: http://www.seher.no/royal/har-mottatt-hjelp-fra-psykologer-54341

http://www.5080.no/2016/08/kommunikasjonen-problemet-for-martha-og-ari-skilte-lag-da-vi-begynte-a-forsta-hverandre/

Første linken er om Mette Marit som fikk hjelp med flyskrekken sin, og andre linken er til en tulleside :fnise: Kongebra formuleringer om Martha og Ari på den siden, for all del.

Anonymkode: 89333...fea

Gjest SuperSonic
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Signerer denne.

Du vet vel at 5080.no er en tulleavis og ikke faktiske nyheter. Bare til fremtidige referanser. 

Poenget ditt er forsatt klart, ta en tid hos FV og snakk ut om problemene. Noe må det være siden du først ville gå fra han. 

Skrevet

Jeg beklager hvis jeg ikke har vært tydelig nok her. Men det jeg lurer på er om det går an å avbestille timen (ikke dra på mekling.) Å gjøre timen om til terapitime det vet jeg at det går. Men jeg lurer på om det går an å få avbestilt timen og si at jeg har ombestemt meg.  Ts 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg beklager hvis jeg ikke har vært tydelig nok her. Men det jeg lurer på er om det går an å avbestille timen (ikke dra på mekling.) Å gjøre timen om til terapitime det vet jeg at det går. Men jeg lurer på om det går an å få avbestilt timen og si at jeg har ombestemt meg.  Ts 

Det gjør det helt sikkert. 
RIng de i morgen.

Vil tro de har lange ventelister, så de er vel bare glad til. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Selvfølgelig kan meklingstime avbestilles, og selvfølgelig SKAL du avbestille, ikke bare la være å møte opp (det er alltid ventetid på møter hos familievernkontoret, så gi noen andre sjansen til å få den timen)

Når du avbestiller meklingen så sier du at dere heller ønsker å få time til samlivsterapi. Du får nok neppe gjort om den timen til mekling til terapi, da det gjerne ikke er de samme personene som har dette. Og terapitimer er det dessverre lengre ventetid på.  Anbefales uansett på det varmeste! Det er godt å få hjelp til å snakke ut om utfordringene i forholdet. Og lykke til! jeg syns det er supert at dere vil gi forholdet en sjanse til!

Skrevet

Vi ombestemte oss også, ville heller være sammen likevel. Men det var jo en grunn til at vi bestemte oss der og da for å gå fra hverandre og bestille timen til mekling, så ting hadde jo ikke vært bra mellom oss. Så det vi gjorde var at vi ikke avbestilte timen, men dukket heller opp og forklarte situasjon, og fikk brukt den som parterapi i stedet. Det var rådgiveren veldig glad for å høre, hun sa jo selv at det alltid er best å prøve og løse problemene sine sammen, for barna sine. 

Så nå skal vi fortsette å gå i samtale hos henne. Var veldig godt å prate med en tredjepart, som var helt nøytral og kom med gode forklaringer og logiske tilbakemeldinger. 

Anonymkode: 0c603...e65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...