AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #1 Del Skrevet 26. september 2016 Det er som om folk vet det før de blir kjent med meg. Når jeg har vært i situasjoner der man treffer nye, spm feks å flytte inn i kollektiv, ny jobb osv, begynner jeg å snakke med noen da. Sier det jeg finner på å si. Men det er som om de ikke er så intressert i å prate til meg. Når andre dukker opp blir det ofte masse liv. Rundt meg blir folk tause. Og jeg er så lei av å prøve å være super utadvendt. Jeg blir mest sannsynlig aldri snakket om heller. Missunner så de som klarer å være til underholdning! jeg er 25 år. Hvordan blir man kvitt den helvettes sjenansen? Hvor i kroppen sitter den? Anonymkode: 8e40b...5dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #2 Del Skrevet 26. september 2016 Søk deg til folk som snakker om ting du finner interessant, i stedet for dem som bare snakker om kjedelige overfladiske ting. Vet ikke sånn rent fysisk hva som gjør noen sjenert. Anonymkode: c5e7e...890 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #3 Del Skrevet 26. september 2016 Hvor finner man de da?! Problemet er at de som er lik meg, er sånne jeg synes er veldig kjedelige! Da blir det mer deprimerende å tenke på at det er slik jeg oppfattes av de fleste også. Jeg vil forandre meg, det er det jeg vil. Ikke forbli en person jeg finner kjedelig. Men jeg er seriøst helt tom!! Og det er så flaut, at folk kaller meg stille. Jeg ser jo også hva som skrives her inne om sånne stille folk. Anonymkode: 8e40b...5dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #4 Del Skrevet 26. september 2016 Folk merker det kanskje fordi du virker utilpass og usikker. Jeg gjør det selv og merker at folk styrer unna da ofte. Om jeg er mer avslappet så merker jeg at folk også merker det. Så det å godta at man er litt stille tror jeg at kan gjøre at man blir mer avslappet og fører til at man virker mer åpen. Alle kan jo ikke være veldig utadvendte og det er ikke noe farlig med å være litt stille. Virker som du stresser veldig med dette og det tror jeg gjør vondt verre. Anonymkode: 65237...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Baremenneske Skrevet 26. september 2016 #5 Del Skrevet 26. september 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor finner man de da?! Problemet er at de som er lik meg, er sånne jeg synes er veldig kjedelige! Da blir det mer deprimerende å tenke på at det er slik jeg oppfattes av de fleste også. Jeg vil forandre meg, det er det jeg vil. Ikke forbli en person jeg finner kjedelig. Men jeg er seriøst helt tom!! Og det er så flaut, at folk kaller meg stille. Jeg ser jo også hva som skrives her inne om sånne stille folk. Anonymkode: 8e40b...5dc Tenk over skikkelig om det egentlig ER alle du er like stille med, eller om det faktisk er noen du har følt det har vært enklere prate litt med. Er jo folk man føler man har litt mer å prate om med enn andre..og noen er også flinkere til å godta at folk tross alt er litt forskjellige. Er sikker på at jo mer "trygg" du føler deg i en "setting" jo lettere sier du litt mer og åpner deg litt mer. Sånn har det vært med meg mye også, og jeg er over 35... Følt meg temmelig "kjedelig" og "utenfor" til tider. Men..de som prater mer- det er slett ikke sikkert de alltid kommer med så "interressante" ting heller..og noen ganger så kan det hende de plutselig har sagt litt mer enn de egentlig ville... og oopps..- plutselig så kan enkelte litt korttenkte fått litt mer å "sladre" om..Ikke bestandig det er så bra heller... Har et par tips da.. Selv om du er stille, så har du nok fortsatt ansiktsuttrykk..og når du hører/ "deltar" i en samtale så bruk det! Smil der det passer, nikk eller svar ja eller nei der det passer..-forsøk å se interessert ut med resten av deg selv om du ikke prater så masse.... Så sier du heller noe der du føler du har noe du kan føye til .. Prøv se litt "trygg" ut..dvs ikke "synke sammen" men prøve rette deg opp litt, se på hvem som snakker og "lat som" du er mer "trygg" enn du er..- og mulig du blir det litt mer også.. Husk at du er like interressant på din måte som de er på sin- og om de da ikke hører- så er det de som går glipp av noe fordi de ikke har lært seg lytte- men kun prate..😉 Vær med/ gjør noe DU syns er interressant, -det er litt lettere komme med litt kommentarer eller prate litt om felles ting.. Kan også øve deg litt og litt med å nevne / si helt dagligdagse ting til folk du møter daglig..litt etter litt.. (Hei..hvordan har du det? Været... med mer..- bare øve med ikke så store temaene..) Eller du treffer noen du vet litt interessene til, så kan du f.eks starte prøve spørre dem litt om det.. Da virker du allfall interessert, selv om du ikke er den som snakker mest😉 Ikke tenk så mye på at du er stille, det er fler som er det..Er bare det at de som "roper høyest" er litt mer vanskelig å ikke høre- men de er ikke bedre for det! Og..ikke se på alle de andre stille som kjedelige..-Det kan hende du hadde syns de var veldig allright og interressant om du ble bedre kjent med de også?! - men om de sliter med samme som deg, så kommer man jo ikke så langt...😉😊 Tror nok det blir litt bedre etterhvert! Ble det for meg etter jeg også traff litt mer "voksne" folk☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå