Gå til innhold

Hvor lang tid er det vanlig at en MA/SA tar??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 7+5 og hcg måling for flere uker viste at noe var galt. Jeg er ganske sikker på at fosteret døde på slutten av forrige uke, fordi det lille jeg hadde av symptomer er forsvunnet gradvis etter da og de siste dagene har jeg hatt litt brun utflod og litt magesmerter. Men hvorfor tar det så lang tid før det kommer ut? noe Skal jeg liksom gå sånn i mange uker å håpe på at det blør ut? Hvor lang tid tar en SA/MA vanligvis? Jeg blir sprø av å gå med noe jeg vet har gått til helvete og bare vente og vente på å få gå videre..

Anonymkode: 91aae...168

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor går du ikke til legen da??

Anonymkode: 6e6c1...219

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i uke 7+5 og hcg måling for flere uker viste at noe var galt. Jeg er ganske sikker på at fosteret døde på slutten av forrige uke, fordi det lille jeg hadde av symptomer er forsvunnet gradvis etter da og de siste dagene har jeg hatt litt brun utflod og litt magesmerter. Men hvorfor tar det så lang tid før det kommer ut? noe Skal jeg liksom gå sånn i mange uker å håpe på at det blør ut? Hvor lang tid tar en SA/MA vanligvis? Jeg blir sprø av å gå med noe jeg vet har gått til helvete og bare vente og vente på å få gå videre..

Jeg hade sa i uke 5 begynte ikke blød før i uke 9 jeg trode alt var bra helt te blødningen komm i uke 9 da gikk jeg te legen 

Skrevet

Du bør kontakte lege. 

Da jeg hadde en MA så måtte jeg tilslutt få ut fosteret kirurgisk, kroppen ordnet ikke opp selv. 

• Liker 1
Skrevet

Først av alt, gå til legen! Men for å svare på spørsmålet ditt så tok min sa ca. En uke fra første lille blødning til alt var ute.

Anonymkode: 6702d...58f

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Først av alt, gå til legen! Men for å svare på spørsmålet ditt så tok min sa ca. En uke fra første lille blødning til alt var ute.

Glemte å si at det var ca i uke 5

Skrevet

Trenger kanskje cytotec. KAn gå en liten uke etter død før det skjer noe, beste er å få en lege til å vurdere deg via UL og sammen beslutte gangen videre. Det er ikke noe farlig i å vente litt og se om kroppen ordner opp selv, men for din egen del er det kanskje best å bli ferdig med det.

Skrevet
1 time siden, skruf skrev:

Du bør kontakte lege. 

Da jeg hadde en MA så måtte jeg tilslutt få ut fosteret kirurgisk, kroppen ordnet ikke opp selv. 

Hvordan fant de ut av det ikke kom ut av seg selv? Alt har vært helt galt her fra starten og jeg har sagt det hele tiden og det tok flere uker før de gadd ta hcg på meg engang som bekreftet det jeg hadde sagt fra dag en! Jeg blir helt sprø av å gå sånn og jeg hater dem for å ikke høre og gi meg falske forhåpninger..

Vært på ultralyd nå som visste en plommesekk som er tom eller har et foster som er 2 uker (uke5-6) bak det det burde. Det eksisterer ingen sjanse for at jeg ble gravid senere enn først antatt. Allikevel ville de ha meg til å vente 2 uker til for å sjekke etter hjertelyd! fordi kanskje jeg ble gravid senere..Jeg begynte å grine så de fant ut de skal ta meg inn senere i dag for å sjekke etter hjertelyd. Men fikk inntrykk av at de har tenkt å la meg gå med videre. Men jeg er skikkelig forbanna akkurat nå. For jeg vet hva svaret er.

Skrevet
13 minutter siden, Silfen skrev:

Trenger kanskje cytotec. KAn gå en liten uke etter død før det skjer noe, beste er å få en lege til å vurdere deg via UL og sammen beslutte gangen videre. Det er ikke noe farlig i å vente litt og se om kroppen ordner opp selv, men for din egen del er det kanskje best å bli ferdig med det.

Ok. Ganske sikker på at det alt har gått mer enn en liten uke. Og ja, jeg vil bare bli ferdig med det. De kommer ikke til å finne noen hjertelyd så tror jeg skal spørre om jeg kan få det i dag da. Jeg vil ikke gå sånn mer. Jeg har alt gått en måned og visst at dette gikk skeis og det er bare trist..

Skrevet

Huff stakkars deg😕 Da jeg hadde ma i uke 13 ble jeg lagt inn for utskrapning med en gang. Hos meg var det ingen forster. Håper du får en lege som tar deg på alvor!

Anonymkode: ea32d...dfc

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan fant de ut av det ikke kom ut av seg selv? Alt har vært helt galt her fra starten og jeg har sagt det hele tiden og det tok flere uker før de gadd ta hcg på meg engang som bekreftet det jeg hadde sagt fra dag en! Jeg blir helt sprø av å gå sånn og jeg hater dem for å ikke høre og gi meg falske forhåpninger..

Vært på ultralyd nå som visste en plommesekk som er tom eller har et foster som er 2 uker (uke5-6) bak det det burde. Det eksisterer ingen sjanse for at jeg ble gravid senere enn først antatt. Allikevel ville de ha meg til å vente 2 uker til for å sjekke etter hjertelyd! fordi kanskje jeg ble gravid senere..Jeg begynte å grine så de fant ut de skal ta meg inn senere i dag for å sjekke etter hjertelyd. Men fikk inntrykk av at de har tenkt å la meg gå med videre. Men jeg er skikkelig forbanna akkurat nå. For jeg vet hva svaret er.

Hadde flere runder med ultralyd, og tilslutt besluttet legen kirurgisk abort. 

Hvis du vet at det er ingen mulighet for at du er kortere på vei enn det du er så må du prøve å stå på ditt og ikke la legen bestemme at du skal gå sånn i to uker til. Det vil være ei stor påkjenning for deg tror jeg. 

Skrevet
1 time siden, Silfen skrev:

Eller som gynekologen på sykehuset sa "det er greit å ikke vente for lenge, da det kan bli infeksjoner".

Noe jeg hadde etter at fosteret hadde vært død i 4 uker og kroppen hadde ikke en gang begynt og tenke på få ut fosteret. Gynekologen sa også at det kunne enda ta noen uker før kroppen min skjønte det.

Jeg måtte ta medisinsk abort. Og noen runder med antibiotika pga infeksjoner..

Anonymkode: 35560...dde

Skrevet
1 minutt siden, skruf skrev:

Hadde flere runder med ultralyd, og tilslutt besluttet legen kirurgisk abort. 

Hvis du vet at det er ingen mulighet for at du er kortere på vei enn det du er så må du prøve å stå på ditt og ikke la legen bestemme at du skal gå sånn i to uker til. Det vil være ei stor påkjenning for deg tror jeg. 

Ok. Det skal jeg gjøre. Jeg er sikker fordi jeg har helt regelmessig syklus så den eneste forskyvningen jeg kan ha hatt er at egget har brukt tid på å feste seg. Men jeg testet knallpositivt  1.september,  tre dager over da jeg skulle hatt mens, så det er veldig begrenset hvor mye slingring som kan eksistere..men la oss si jeg bare var 1,5 uker etter befruktning da og produserte bøtter med hcg tidlig og bare var i svangerskapsuke 3,5 i stedet for 4 da, så er det likevel 3,5 uker siden. Så selvom jeg skulle være i uke 7 i stedet for 8 i morgen, som er det jeg selv vet jeg egentlig er fordi jeg er regelmessig. Er fosteret uansett altfor lite fordi det er målt til bare 5-6 uker..

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller som gynekologen på sykehuset sa "det er greit å ikke vente for lenge, da det kan bli infeksjoner".

Noe jeg hadde etter at fosteret hadde vært død i 4 uker og kroppen hadde ikke en gang begynt og tenke på få ut fosteret. Gynekologen sa også at det kunne enda ta noen uker før kroppen min skjønte det.

Visste de at det var dødt også lot de deg bare gå til du fikk infeksjon, eller hadde du infeksjon da de oppdaget at det var dødt? 

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor sa jeg litt og ikke lenge... 

Skrevet
3 timer siden, Silfen skrev:

Derfor sa jeg litt og ikke lenge... 

Jo takk. Jeg skulle gjerne hatt deg med meg, for de hører faen ikke på meg. De er faen meg sjuk i huet på sykehuset. Jeg har nå tatt den invendige ultralyden også for å sjekke etter den ikke eksisterende hjetelyden til ett foster jeg vet døde senest i forrige uke. Den var SOM FORVENTET ikke der. Det er bare en tom fostersekk uten fosteranlegg. Og til tross for at jeg sa at det er kul umulig at jeg har kommet kortere enn 7 uker så måtte jeg faen meg ta en ny hcg i dag og en ny på onsdag for å sjekke engang til at det IKKE STIGER som det skal. En måling jeg har gjort for flere uker siden hos fastlegen som visste at ting gikk til helvete. Men det var ikke godt nok for jeg hadde ikke tatt dem hos dem!!! De kommer antagelig til å finne hcg =0 på den første siden det antagelig har død for flere uker siden..jeg er så sjukt forbanna.

Så må jeg tilbake på sykehuset på torsdag for enda en time der det skal avtales hva man skal gjøre videre!!! Om jeg videre skal ta en med medisinsk abort eller kirurgisk for å få ut vevet. og risikerer vel infeksjon i mellomtiden. Jeg er så inni granskogen sint for tungrodheten i norsk helsevesen!! De kunne ordnet dette på meg på en time i uke 5. For det hadde gått galt fra starten..jeg er så sint for at de tvinger meg til å gå videre med ett dødt foster som kan gi meg infeksjoner pga sin jævla papirmølle og sitt jævla system.

Skrevet

De gav seg da de fikk svaret på første hcg i dag. Den viste en dobbling bare fra uke 6-8 så de var enig i at dette har gått galt og de fremskyndet faktisk aborten, noe jeg er veldig taknemmelig for. Jeg tar abort for å få ut restvev i dag alt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...