Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2004 #1 Skrevet 18. november 2004 Vi skulle ha presentasjon av en oppgave på forelesningen i dag. Jeg er bare totalt ubrukelig i slike situasjoner. Jeg skulle jo prøve å se opp og ikke lese, men jeg leste alt jeg skulle si og rødmet og stammet og uttalte ord merkelige :oops: Hjelp!! Heldigvis får vi ikke karakter på dette, men hva feiler deg meg? Jeg var jo så klar for å greie dette fint...men nei! Nå går sikkert alle rundt å husker meg for denne fatale presentasjonen! :oops:
Arkana Skrevet 18. november 2004 #2 Skrevet 18. november 2004 Du har ikke tabbet deg ut, det kan jeg love deg. Jeg kan også love deg at akkurat nå sitter sikkert halvparten av de andre i klassen din og tenker akkurat som deg!
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2004 #3 Skrevet 18. november 2004 :trøste: Uff, slike dager er strevsomme. Men jeg skal garantere deg at du sikkert synes det var mer "fiasko" enn alle andre. Og er sikker på at det er bare du som tenker over det ennå. Husk på at alle kan få lampefeber. :-)
Saga Skrevet 18. november 2004 #4 Skrevet 18. november 2004 Hehe. Vet hvordan det er. Når jeg hadde muntlig eksamen i biologi fikk jeg høre av sensor senere at jeg hadde kommet med de merkeligste ordene og begrepene han aldri hadde hørt om før
Gjest Valhalla Skrevet 18. november 2004 #5 Skrevet 18. november 2004 Kjenner meg godt igjen. Jeg var ekstremt nervøs for slike ting tidligere. Så begynte jeg å ikke ta ting så seriøst og tenke at de andre ikke var så farlig.
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2004 #6 Skrevet 18. november 2004 Takker for støtten! Det går bedre nå, men når det står på har jeg bare lyst å grave meg ned! Får bare håpe folk ikke husker det så godt... :oops:
Gjest Gjesta Skrevet 18. november 2004 #7 Skrevet 18. november 2004 Jeg er også en sånn en,...som hater presentasjon og fremføring,..i det hele tatt, slik oppmerksomhet. Når du er ferdig med en presentasjon, så glem den fortest mulig,..Hvis du tenker på alt du føler du gjorde feil så gjør du det bare verre for deg selv til neste gang. Det hjelper litt å trekke pusten dypt før man begynner å lese/snakke,...
Gjest gjest1 Skrevet 19. november 2004 #8 Skrevet 19. november 2004 Bare en liten ting det kan være lurt å huske: Du hverken rødmer, svetter, skjelver eller stammer så mye som du selv tror. Det føled mye verre ut i eget hodet enn hva andre opplever av deg. Hvis du noen gang har mulighet til det, bli filmet når du prater. Dette er kjempenyttig både til å plukke av evt unoter (som til stadighet å klø seg i håret, fikle med pennen osv) men ikke minst for å oppleve at det hverken ser eller høres så ille ut som vi selv tror!
Gjest 1111 Skrevet 19. november 2004 #9 Skrevet 19. november 2004 Jeg har det samme problemet. stammer gjør jeg ikke, jeg får sagt det jeg skal si, men jeg blir så rød..
Pbrina Skrevet 19. november 2004 #10 Skrevet 19. november 2004 Du var sikkert akkurat like flink og like nervøs som alle andre. Den beste måten å klare å oppføre seg mer "normalt" når man holder presentasjoner, er å bli vant til å snakke foran forsamlinger. Så det er bare å holde så mange foredrag for andre som mulig, kast deg ut i det hver gang du får sjansen!!! *been there, done that, og blir stadig mer komfortable med å stå foran andre og snakke*
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2004 #11 Skrevet 19. november 2004 Når jeg ser noen som virker synlig nervøse når de snakker i forsamlinger, så tenker jeg: Så utrolig flott at hun gjør det allikevel! For det tør ikke jeg. Det er BARE du som tenker på det!
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2004 #12 Skrevet 19. november 2004 Jeg har nå opplevd klassekamerater som har ledd seg ihjel når jeg har holdt foredrag, så det er ikke alle som tar hensyn. Men jeg har sikkert holdt flere foredrag senere enn de noen gang har gjort. Man lærer så lenge man øver!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå