Snuppis Skrevet 23. juli 2002 #1 Skrevet 23. juli 2002 Hei, Vi skal ønske oss blant annet vinglass til bryllupet, men vet ikke hvilken serie... Har dere noen tips på noen fine serier med vinglass?
CecilieB Skrevet 23. juli 2002 #2 Skrevet 23. juli 2002 Vi fikk Line fra Kosta Boda. http://www.tilbords.no/images/Line.JPG
Augustbrud02 Skrevet 23. juli 2002 #3 Skrevet 23. juli 2002 Vi samler på Finn krystallglass fra Hadeland vi, og ønsker oss dette til bryllupet. http://www.alny-glass.no/images/glass/glas...inn%20Slipt.jpg Det som er kjekt er at disse glassene har vært produsert i mange, mange år og kommer neppe til å forsvinne fra arkedet på lenge ennå. Man må jo tenke litt sånn praktisk også når man skal begynne å samle på en serie.
NinaS.G Skrevet 23. juli 2002 #4 Skrevet 23. juli 2002 Vi ønsker oss hele serien til Royal fra Hadeland. Denne serien har vi noen glass fra før av også, og fåes kjøpt på glassmagasinet :D
Vekt74 Skrevet 23. juli 2002 #5 Skrevet 23. juli 2002 Hei! Vi ønsker oss blåklokkeserien, rett og slett fordi vi har fått noen i gave fra før. Hadde nok valgt et annet om jeg skulle tatt det ut selv, men nå er jeg blitt veldig glad i det. Synes det blir bare finere og finere og det passer sammen med både skjøre og litt "grove" serviser. Kjøpes hos til bords butikker. Klem fra Vekten
viwi Skrevet 23. juli 2002 #6 Skrevet 23. juli 2002 Vi ønsket oss LINE fra Kosta Boda og fikk faktisk 18 stk!!!
Tulle-brud Skrevet 23. juli 2002 #7 Skrevet 23. juli 2002 Vi ønsker oss chaeteu (hvordan skrives det??) fra kosta boda, de er liksom litt bølgete i glasset
Zena Skrevet 23. juli 2002 #8 Skrevet 23. juli 2002 Dersom du ikke har glass fra før av så kan det være greit å finne en serie som inneholder alle de vanlige typer av glass, slik at du kan "matche" både vin-, øl- og farrisglass osv til middagen. Klart det er artig å kombinere flere typer når det gjelder form, farge og design, men det er praktisk med like glass. Jeg synes at Magnor Glassverk lager en del fine glass (ta en telefon dit og be dem sende deg brosjyrer) og de aller fleste typene finnes i vanlige "glass-butikker". Og selv om jeg synes at Kongle-serien til Per Spook fra Magnor er knallfin, så smaker det alltids best med rødvin i klare glass...... er litt merklig sånn...... Har selv valgt Taffel-serien fra Magnor fordi jeg har helt hvitt servise fra Porsgrunn (har igjen en oppfatning av at mat ser penere ut på hvitt.....????) Kosta Boda lager flere kule og stilige glass, men dersom du ikke får alle glassene på en gang, så er det kjedelig dersom du ikke får tak i flere neste år...... Så undersøk om det finnes en leveringsgaranti på glassene du velger; dersom du senere skulle ønske deg hele serien med både konjakk-, likør-, longdrikk- og you name it-glass, så er det greit at de finnes i samme serien som vinglassene du fikk til bryllupet.....
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2002 #9 Skrevet 23. juli 2002 Fontaine fra Royal Copenhagen er leeekre glass, har snart 12 av hele serien.
Snuppis Skrevet 23. juli 2002 Forfatter #10 Skrevet 23. juli 2002 Hvilke butikker får man Royal Copenhagen-glass? Jeg har sett noen som heter Eclair, og de synes jeg så fine ut!
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2002 #11 Skrevet 23. juli 2002 Royal Copenhagen føres av Glasmagasinet og de fleste "finere" glassmagasiner/utstyrsbutikker. Vet ikke om Til Bords har, men det kan du vel sjekke.
Snuppis Skrevet 23. juli 2002 Forfatter #12 Skrevet 23. juli 2002 Jippi! Nå ble jeg glad, for vi skal ha ønskeliste på Glasmagasinet! Det passer jo helt perfekt :D
Sally Skrevet 23. juli 2002 #13 Skrevet 23. juli 2002 Vi samlet på "sommerblomster" som kjøpes gjennom Firkløveren. Vi hadde ganske mye, men så plutseli sluttet de å selge dem... Veldig kjedelig! Vi hadde ikke kjøpt noe der på flere år, og hadde forsvunnet ut av kundelista, så vi fikk ikke beskjed om det før det var for sent. :evil: Men etter mye banning (for vi hadde både middagsservise og div. vinglass i serien), bestemte vi oss for å begynne å samle på et nytt servise og nye glass. Glassen vi valgte er "intermezzo" fra Orrefors. Bryllup er jo en gylden annledning til å starte ny samling... Så vi får se neste lørdag hvor mye vi får. Her er glassene: http://www.glassmagasin.no/Glasskrystall/O.../intermezzo.htm
September 2002 Skrevet 23. juli 2002 #14 Skrevet 23. juli 2002 Det er nok Holmegaard som har Fontaine serien, ikke Royal Copenhagen - de har mest porselen. Holmegaard er riktignok kongelig hoffleverandør da, men, det ble nok en liten mix-up :D Vi ønsker oss Fontaine Classic serien fra nettopp Holmegaard : http://www.holmegaard.com/ (søk på "Produkter" og finn Fontaine under "Serie" hvis ikke denne linken er direkte til Fontaine). Disse finnes i Oslo på Glasmagasinet og Backe i Grensen.
Snuppis Skrevet 23. juli 2002 Forfatter #15 Skrevet 23. juli 2002 Tusen takk for svar September 2002. Eclair, som vi kanskje ønsker oss var visst også fra Holmegaard. -Vi gifter oss faktisk også i september; den 14. :D
kiwi Skrevet 23. juli 2002 #16 Skrevet 23. juli 2002 Vi samler på Brilliant fra Hadeland. Fikk faktisk 6 rødvisglass og 6 hvitvinsglass av disse til bryllupet. Hadde kanskje ikke valgt disse glassene selv, men vi fikk 6 stk av svigers til jul for noen år siden, og de er helt ok.
meta Skrevet 23. juli 2002 #17 Skrevet 23. juli 2002 Vi ønsker oss noen glass som heter Presence og selges på Tilbords. Det er fordi de har en tynn sølvkant øverst er kjempeenkle og passer godt til middagsserviset vårt http://www.glassthomsen.no/index.php?SCREE...set=0&cur_page= I tillegg er de ikke dyre i det hele tatt og det syns jeg faktisk er en stor fordel for da slipper vi å bli redd for å knuse et
Gjest NinaM Skrevet 23. juli 2002 #18 Skrevet 23. juli 2002 Nei September 2002, Fontaine er Royal Copenhagen-glass. Har fortsatt eskene til mine glass og noe små, blå klistremerker med Royal Copenhagen i gullskrift. Men Royal Copenhagen er i samme konsern som Holmegaard, det kan du lese om på Holmegaards hjemmeside. Og det stemmer slett ikke at Royal Copenhagen produserer bare porselen, de har faktisk mange serier i krystallglass og diverse andre krystallprodukter.
jbkaarud Skrevet 23. juli 2002 #19 Skrevet 23. juli 2002 Vi samler også på Fountaine fra Holmegaard, men foreløpig kun på glassene som heter bordeaux (tror jeg de heter i hvert fall :D )
Huldra Skrevet 23. juli 2002 #20 Skrevet 23. juli 2002 Vi samler på Sota Tangen glass fra Hadeland. Har lenge hatt lyst på de, men nå er det så mange andre jeg også ønsker meg... men blir å ønske flere av Tangen glassene slik at jeg kan dekke bord med like glass....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå