Gå til innhold

Jeg drømmer om et liv uten KG

Anbefalte innlegg

Gjest gjest nå
Skrevet

Seriøst.

Det er et stort problem i livet mitt. Jeg er rett og slett avhengig. Jeg drømmer om å klikke vekk siden for siste gang, og aldri taste meg inn igjen.

Jeg har en jobb hvor jeg sitter ved dataen hele dagen. Og det er mye som skal gjøres, men lite kontroll fra overordnedes side over hvor mye som faktisk blir gjort. Smellen må komme før eller siden, det sier seg selv. Har begynt å være her om kvelden også, sitter ved dataen i stedet for i tilbringe kvalitetstid med ungene.

Hver dag tenker jeg at "i dag skal jeg ikke skal gå inn på KG". Men så gjør jeg det likevel. Skal bare lese litt, ikke skrive noe, da klarer jeg ikke å rive meg løs igjen. Men så har jeg lest alt av interesse, og da må jeg komme med noen kommentarer. Og så blir jeg sittende og vente på svar på mine egne svar. Klikker på "vis nye innlegg" og "vis egne innlegg" igjen og igjen. Og så er det inspirerende og morsomt når det er fart og driv i diskusjonene, ellers hadde jeg jo ikke vært her.

Jeg vet at jeg må kutte det ut, helt ut. Klarer ikke å være her med måte, det er vel som all annen avhengighet.

Dette er et seriøst innlegg, det er ikke ment som noen kritikk til brukere med mange tusen innlegg. Dere har sikkert et annet liv enn det jeg har, og kan disponere tiden på en annen måte. Jeg bruker også mye mer tid her enn det antallet innlegg skulle tilsi.

Er det noen som har noen råd/trøst, eller som kanskje har det på samme måte?

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men det var i alle fall godt å få skrevet om problemet mitt.

:(:(:grine: :-x :murvegg::murvegg::murvegg::grine::grine::murvegg::klaske::klaske::murvegg::murvegg:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, jeg kjenner meg faktisk ganske godt igjen i det du skriver jeg. Jeg føler faktisk at Kg - og nettet tar altfor mye tid. Jeg er for tiden arbeidssøkende, så jeg har mye ledig tid - men det burde strengt tatt ikke være nødvendig å logge inn på Kg mange ganger i løpet av en dag.

Det du skriver om å "bare lese" - som igjen utarter seg til å bli noen kommentarer osv - sånn har jeg det også.

Det er nesten flaut å si det, men jeg føler at jeg diskuterer og engasjerer meg mer i det som foregår på Kg enn det som skjer i den virkelige verden rundt meg til tider. Samboern min gir seg helt over i blant, og jeg skjønner hva han mener. Likevel klarer jeg ikke å droppe ut helt.

Sånn sett syns jeg faktisk at nettet er litt skummelt jeg...med tanke på hvor mange folk som bruker sinnsykt mye tid på det, og som prioriterer det framfor andre, viktigere ting.

Når jeg har vært bortreist og vekk fra pc'n noen dager så går faktisk "abstinensene" over, og jeg har ikke det behovet for å logge på. Men så gjør jeg det likevel da, for jeg må jo få med meg hva som har skjedd i forumet de siste dagene, og så er jeg i gang igjen...

:roll:

K

Gjest Anonymous
Skrevet
Når jeg har vært bortreist og vekk fra pc'n noen dager så går faktisk "abstinensene" over, og jeg har ikke det behovet for å logge på. Men så gjør jeg det likevel da, for jeg må jo få med meg hva som har skjedd i forumet de siste dagene, og så er jeg i gang igjen...

Ja, ikke sant? Sånn har jeg det også. Og jeg fatter ikke hvorfor i huleste, heiteste svarteste h.. jeg ikke klarer la være å begynne på'n igjen da.

:klem: til deg, Kverula.

Skrevet

Dette hørtes da kjent ut :oops:

Oisann..var jeg som ikke skulle være her ja ;)

Skrevet

For meg går det i bølger.

Det er verst når jeg trenger å "koble ut" litt fra mitt virkelige liv. Når livet mitt ikke er stressende eller kjedelig, har jeg mye mindre kg-behov også.

Det er som med dagdrømming egentlig. Hvis jeg gjør det ofte, er det fordi jeg trenger det rent mentalhygienisk. Hvis jeg ikke trenger det, så gjør jeg det ikke heller her jag oppdaget.

Kanskje du kan se på livet ditt om det kan gjøres noe med innholdet i det?

Kanskje Kg er et symptom og ikke en årsak?

Skrevet
For meg går det i bølger.

Det er verst når jeg trenger å "koble ut" litt fra mitt virkelige liv. Når livet mitt ikke er stressende eller kjedelig, har jeg mye mindre kg-behov også.

Det er som med dagdrømming egentlig. Hvis jeg gjør det ofte, er det fordi jeg trenger det rent mentalhygienisk. Hvis jeg ikke trenger det, så gjør jeg det ikke heller her jag oppdaget.

Kanskje du kan se på livet ditt om det kan gjøres noe med innholdet i det?

Kanskje Kg er et symptom og ikke en årsak?

Veldig enig med deg! Slik har jeg det iallefall.

Skrevet

Lett å bli hekta ja...

Jeg må være veldig opptatt, eller fysisk borte fra Internett, for å ikke skli inn på sidene igjen...

Synes vi skal lage en forening jeg. AK.

Anonyme kvinneguidere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjenner meg igjen, men jeg klarer å begrense "avhengigheten" min. Dvs at jeg surfer hver dag i perioder, for så å gå et år til neste gang. Vel, det er kanskje et hint om at jeg ikke er avhengig, men jeg kjenner veldig godt igjen beskrivelsen din.

For min del så hjalp det å snu tankegangen. Være bevisst over hva jeg sier til meg selv, for å rettferdiggjøre/overbevise meg selv til å åpne nettet. Hver gang jeg føler trang, så er jeg bevisst over at jeg prøver å overtale meg selv. Så tenker jeg på hvorfor jeg ikke skal gjøre dette, og hva jeg skal gjøre isedenfor. Og at det faktisk ikke er vanskeligere enn å la være. Dette gjelder for meg alt fra nettbruk til sjokoladespising. :wink:

Klarer du ikke å snu dette selv, så har du nok en "ekte" avhengighet. Hva med å ta kontakt med psykolog? De vet mye mer om avhengighet, hva som kjennetegner avhengighet, hvorfor det oppstår og hvordan man kan løse dette. Du kan også finne litt om avhengighet og nettavhengighet på nettet også, om du vil forsikre deg om dette er såpass alvorlig for deg før du tar kontakt med psykolog.

Er du nettavhengig? Artikkel i dagbladet. Flere steder og fra medisinsk hold oppfordrer man folk å søke profesjonell hjelp hvis internettbruken går ut over jobben eller det sosiale livet.

Skrevet

Hei, jeg heter Arkana og jeg er KG-oholiker. Og det er mange av oss.

Siden jeg først logget meg på her i januar i år har jeg kun vært borte fra KG når jeg har vært bortreist, syk eller rett og slett ute av huset. Utenom det er jeg pålogget hele tiden og går til og fra ettersom jeg tar pause fra alt annet jeg gjør. Det er veldig farlig å være student når man har KG. Jeg sitter hjemme og leser/jobber og da er det veldig lett å bare ta en titt etter nye innlegg. Selv om jeg betrakter meg som litt hekta (ok, veldig hekta da!) så går det i allefall ikke utover noe. Jeg avlyser ingenting for å sitte på KG, så jeg ser ikke på det som noe problem. KG er et hyggelig sted å være. :)

Gjest Valhalla
Skrevet

Hadde samme problemet med et online rollespill jeg spilte for et par år siden. Det tok enormt mye tid og gikk også utover skolearbeid.

Gjest trådstarteren
Skrevet

Gjest: Jeg er visst nettavhengig, ja. Svarte ja på 5 av 8 spørsmål på testen i Dagbladet. Kanskje jeg virkelig bør oppsøke psykolog.

Gjest Hillary..
Skrevet

Jeg er også innom her hver dag, flere ganger om dagen, siden januar eller februar, tror jeg.

Jeg synes det er et problem - fordi jeg kaster bort tiden, fordi det er en merkelig "relasjon"...(det gir meg jo noe også.)

Var bortreist i sommer, og var da ikke innom (selv om jeg var innom nettkafe). Ganske deilig.

Jeg skal slutte.

Gjest Valhalla
Skrevet

Jeg svarte også ja på 5 av 8 spørsmål, men jeg ser ikke på det som noe problem.

Skrevet

Kanskje en ide å starte en klinikk for kg-gale?

Men da måtte dere gitt visse spillerom til brukerne... og ikke som et gamlehjem, jeg mener, mer som et hotell, med minibar, restaurant, svømmebasseng osv.. (jeg regner med at moderator sender denne ideen videre..)

For meg går det i perioder, men jeg vet hvordan det er å sitte på pcen med en jobb, og så ramle innom her... men kan gå lei iblant, det avhenger av hvilke brukere som er her (noen ganger er kanskje alle litt lei...samtidig, og det virker som om trådene nærmest er de samme...)

Skrevet

3 av 8 :) Men jeg er kanskje en spirende nettavhengig, for jeg har aldri vært så mye på nettet som nå!

Gjest Stu Dina
Skrevet

Jeg må bare hive meg på det de aller fleste her sier. Er avhenging ja. Fikk meg et karftig sjokk her forleden da jeg fakstisk valge å bli sittende med KG istedet for å avslutte oppgaven min, som skulle inn dagen etter. Har aldri sunket så lavt tidligere! Måtte gå og be om utsettelse neste morgen, jeg....

Skulle liksom bare sjekke opp hva som var nytt etc etc , og så var det i gang igjen. Satt her og surfet i 4 timer, galskap. Enda verre er det altså at jeg blir sittende med KG isted for å konsentrere meg om oppgavee mine, resultatene blir der etter. Er veldig bekymret faktisk.

Kommer dere på noe som gjør at vi kan bli mindre avhengige, må dere si fra.

Gjest Sukkerert
Skrevet

Noen som har klart å gjøre noe med det da? Noen med råd?

Gjest Valhalla
Skrevet

Mitt navn er Valhalla og jeg er nettavhengig.

Det begynte en dag i 1998 da jeg først fikk kommet meg på nett. Jeg kikket litt rundt på sider, men som den 15åring jeg var var det særlig spill som intereserte meg. Jeg hadde allerede spilt Civilisation2 og worms og til min store glede fant jeg en Worms demo på nett som man kunne spille gratis mot andre på. Jeg søkte etter spill som kunne minne om Civ2 og fant et strategispill jeg likte svært godt og som jeg spiller den dag i dag . Etter mye mas fikk jeg egen pc senere den høsten.

Jeg fortsatte å spille ganske mye og det tok virkelig av da jeg fant et rollespill der man gikk rundt i en verden og ble kjent med mennesker fra hele verden. Det tok 2 1/2 år å slutte å spille spillet og siden jeg bestemte meg for ikke å logge inn igjen har jeg ikke returnert.

Så var det slik at jeg etterhvert intereserte meg for politikk og da særlig innvandringspolitikk. På nettet fant jeg diskusjonsgrupper som delte mine meninger og der man kunne krangle litt med de som var uenig. Jeg ble også svært opptatt av Israel og europeisk anti amerikanisme etterhvert og leste om dette omtrent hver dag. I et forum var det en dag en som nevnte et forum kalt kvinneguiden som var svært politisk korrekt. Tenkte jeg skulle ta en titt og kanskje skrive et par innlegg for moro skyld. De par innleggene ble til over 2000 på tre måneder. Men artig er det.

Skrevet
Fikk meg et karftig sjokk her forleden da jeg fakstisk valge å bli sittende med KG istedet for å avslutte oppgaven min, som skulle inn dagen etter. Har aldri sunket så lavt tidligere! Måtte gå og be om utsettelse neste morgen, jeg....

.

Uff, æsj ikke si de! Tenkte dette anfallet ville gå over i morgen kanskje, for nu er de bare 2 uker til eksamen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...