Gå til innhold

Nei til sex betyr ikke alltid nei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser jevnlig "nei betyr nei" og en sjelden gang noen (en mann?) minne om at noen ganger sier dama nei, men mener ja, evt. ombestemmer seg underveis. Jeg har aldri vært på "kjøttmarkedet" eller hatt tilfeldig sex, så jeg vet ikke hva som er normalt, men det later altså til at det skjer ganske ofte at dama sier nei mens mannen tror hun egentlig mener ja. Hva handler det om, hva er det som skjer? Hender det virkelig at en kvinne sier nei men mener ja? Har det i så fall å gjøre med et ønske om en "tøff" mann som tar seg til rette og forsyner seg med det han vil ha (jfr. voldtektsfantasier, ønske om røff sex/masochisme osv.)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener nei alltid burde bety nei med mindre noe annet er avtalt på forhånd. Jeg tror den greia om at nei noen ganger betyr ja handler mer om masing. At noen tror de kan mase seg fram til et ja, selv om det egentlig ble sagt nei først. Og noen få ganger fungerer det faktisk merkelig nok og. Hvis en person opplever at det fungerer å mase, kan h*n fort få det for seg at nei kan bli til et ja ganske lett. Dette er veldig dumt synes jeg. 

Anonymkode: 43f2e...f40

• Liker 20
Skrevet

Ta som utgangspunkt at NEI til sex alltid betyr NEI, da gjør du ikke noe galt.

• Liker 20
Skrevet
6 minutter siden, Hulderen skrev:

Nemlig.

Skrevet
38 minutter siden, Hulderen skrev:

Jeg har ikke problemer med dette, jeg lurer på hva som egentlig har skjedd når to som har hatt sex i ettertid ikke er enige om det var frivillig eller ikke.

Skrevet

Er vel fordi noen menn er så selvopptattet at det viktigste for de er at de får seg noe. Om de maser seg til det og dama egentlig ikke vil, føler seg brukt og krenket etterpå er ikke så viktig.

Anonymkode: 04e34...36d

• Liker 6
Skrevet

Det er nok heller ikke så unormalt at en del kvinner gjør seg kostbare og ønsker å vise at de ikke er "en sånn jente", ved å si at en ikke har tenkt til å ha sex, selv om det viser seg ganske fort at hun så absolutt vil det. I virkeligheten så handler kommunikasjon om mer enn bare ord, og for de fleste er det ikke så vanskelig å tolke hva andre mener når man er edru. Når begge er veldig fulle er det klart at ting kan tolkes og oppfattes annerledes, både der og da og i ettertid. 

• Liker 2
Skrevet

Slik jeg skjønte det gjelder dette ute på byen?

At om en dame sier nei så er det nei.

Kanskje de som sier at nei kan bety ja er folk i forhold slik som meg.

Er sammen med ei dame som sier nei noen ganger. 

I starten var jeg selvfølgelig veldig forsiktig og tok nei for nei. Men hun sa fort til meg at noen ganger sier hun nei bare fordi hun vil jeg skal være mer frempå å "bare ta henne"

Jeg har nå lært meg med hvordan hun seier det om hun mener ja eller nei. Funker veldig godt for oss.

Men denne situasjonen tviler jeg på blir brukt ute på byen med fremmede. Kanskje noen jenter gjør, men tror ikke det kan være mange.

Så tror mest sannsynlig at de som sier nei kan bety ja er i samme situasjon som meg.

Anonymkode: 2a152...c5e

• Liker 2
Skrevet

Dersom en kvinne begynner med å si nei/ avvise, så tror jeg det er god sjanse for at hun følte seg presset eller ikke turte si nei om hun ender til sengs med vedkommende. Man må være noe mentalt ustabil for å drive den type oppførsel med fremmende menn på byen, så det skjer veldig sjelden. Og de kvinnene som driver på sånn burde man holde seg unna, don't put your dick in crazy- selv når du kan. Et ligg er ikke verdt en kvinne som ikke er helt mentalt stabil og som kan ende opp som stalker eller spre stygge rykter om penisstørrelse osv

Anonymkode: b3d9c...f39

• Liker 1
Skrevet

Hvis en jente etterhvert går med på sex selv om hun sier nei i starten er det stor sjanse for at hun gjorde det fordi hun følte seg presset.  Er det noe å ha på seg gutta?   Har dere ikke lyst at en jente skal ha sex med dere frivillig eller er det samma faen bare det ble noe på dere??

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, DreamOn skrev:

Hvis en jente etterhvert går med på sex selv om hun sier nei i starten er det stor sjanse for at hun gjorde det fordi hun følte seg presset.  Er det noe å ha på seg gutta?   Har dere ikke lyst at en jente skal ha sex med dere frivillig eller er det samma faen bare det ble noe på dere??

Godt sagt. Selv om jenta sier nei, men det ender med sex allikevel, så har det vært masing/pushing/overtalelse i bildet - som regel. Eller bare bøtter med alkohol så hun glemmer at hun egentlig sa nei :P 

Anonymkode: ee3bc...683

Gjest WeirdAlien
Skrevet

Partneren min og jeg har en avtale og god forståelse om at jeg liker å si nei til dem når jeg egentlig vil det. Dette er en lek vi har oss imellom, og hvis noen andre hadde tatt mitt nei for et ja, hadde det ikke betydd ja. Da hadde nei betydd fullstendig nei. Partnere min og jeg har også et ord vi kan bruke når vi mener nei på ordentlig, så vi ikke skal misforstå hverandre.

Utenom dette mellom partneren min og meg, betyr nei alltid nei. Alltid. Det er ingenting som kan unnskylde deg hvis en person genuint mener nei, til tross for at du kanskje tolket det som et "kanskje" eller et "ja". Og kanskje betyr også nei, i mine øyne.

Skrevet

Dette med at nei egentlig betyr ja er noe menn har funnet på for å rettferdiggjøre masing, press og overgrep. 

De mennene som tilbyr damene noe de liker får ikke nei. 

• Liker 12
Skrevet
På 30. september 2016 den 18.14, AnonymBruker skrev:

Godt sagt. Selv om jenta sier nei, men det ender med sex allikevel, så har det vært masing/pushing/overtalelse i bildet - som regel. Eller bare bøtter med alkohol så hun glemmer at hun egentlig sa nei :P 

Anonymkode: ee3bc...683

Sex som aksepteres kun etter masing og overtalelse, må bli inkludert i voldtektsbegrepet juridisk. Mennene som i utgangspunktet får nei, men som maser seg til sex, er voldtektsmenn og må straffes etter voldtektsparagrafene.

Skrevet
På Sunday, September 25, 2016 den 21.45, linsejesus skrev:

Jeg ser jevnlig "nei betyr nei" og en sjelden gang noen (en mann?) minne om at noen ganger sier dama nei, men mener ja, evt. ombestemmer seg underveis. Jeg har aldri vært på "kjøttmarkedet" eller hatt tilfeldig sex, så jeg vet ikke hva som er normalt, men det later altså til at det skjer ganske ofte at dama sier nei mens mannen tror hun egentlig mener ja. Hva handler det om, hva er det som skjer? Hender det virkelig at en kvinne sier nei men mener ja? Har det i så fall å gjøre med et ønske om en "tøff" mann som tar seg til rette og forsyner seg med det han vil ha (jfr. voldtektsfantasier, ønske om røff sex/masochisme osv.)?

Det jeg tror skjer er at mannen maser og presser til hun til slutt gir seg for å få fred...

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror som flere her at menn ofte får nei i utgangspunktet, men fortsetter, maser og presser seg til sex.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det jeg tror skjer er at mannen maser og presser til hun til slutt gir seg for å få fred...

Med andre ord psykisk terror. Dette er voldtekt!

Skrevet
På 1.10.2016 den 22.06, stan skrev:

Dette med at nei egentlig betyr ja er noe menn har funnet på for å rettferdiggjøre masing, press og overgrep. 

De mennene som tilbyr damene noe de liker får ikke nei. 

Mulig dette har endret seg siden jeg var ung, men det hendte da at vi jenter sa kokett nei, mens vi blafret med øyenvippene og viste litt mer utringning, og tydelig signaliserte med kroppsspråket at vi egentlig ville, men ikke ville virke løsaktige. Det var en del av spillet at han måtte jobbe litt og vise at han ville ha meg. 

Men siden det er så stor fokus på det i disse dager, så tror jeg at jeg som mann hadde tatt henne på ordet første gangen og gått slik at jeg ikke hadde risikert noe. Med fare for at ingen får seg noe, selvfølgelig, men det løser seg vel etterhvert. 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Petra75 skrev:

Mulig dette har endret seg siden jeg var ung, men det hendte da at vi jenter sa kokett nei, mens vi blafret med øyenvippene og viste litt mer utringning, og tydelig signaliserte med kroppsspråket at vi egentlig ville, men ikke ville virke løsaktige. Det var en del av spillet at han måtte jobbe litt og vise at han ville ha meg. 

Men siden det er så stor fokus på det i disse dager, så tror jeg at jeg som mann hadde tatt henne på ordet første gangen og gått slik at jeg ikke hadde risikert noe. Med fare for at ingen får seg noe, selvfølgelig, men det løser seg vel etterhvert. 

Antar du er 75 mod og da har det mer med hvilket miljø du var i.....

Skrevet
6 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Antar du er 75 mod og da har det mer med hvilket miljø du var i.....

Den skjønte jeg ikke. Jeg var ikke i noe spesielt miljø. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...