AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #1 Skrevet 24. september 2016 Jeg jobber flere steder i samme kjede og fikk nylig vite at en kollega av meg hadde spurt en annen kollega som jobber på det andre stedet i samme kjede om jeg var like "bad ass" på arbeidsplassen der. Vedkommende som min kollega spurte ble litt satt ut og svarte ikke, men fortalte det til meg. Jeg ble litt overrasket egentlig, for jeg tolker det som om det er av negativ betydning. Hva legger dere i dette begrepet? Vurderer å spørre min kollega hva vedkommende mente med det, burde jeg ta det opp på en okei måte? Anonymkode: 47a50...47e
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #2 Skrevet 24. september 2016 Ikke lag drama av bagateller Anonymkode: a9287...4d8 6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #3 Skrevet 24. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke lag drama av bagateller Anonymkode: a9287...4d8 Jeg er dessverre veldig høy sensitiv og tar fort ting veldig personlig. Går til profesjonell pga blant annet det nå. Men jeg bare lurer på hva dere legger i begrepet "bad ass" Anonymkode: 47a50...47e
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #4 Skrevet 24. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er dessverre veldig høy sensitiv og tar fort ting veldig personlig. Går til profesjonell pga blant annet det nå. Men jeg bare lurer på hva dere legger i begrepet "bad ass" Anonymkode: 47a50...47e Jeg tror han mente at du er en dramaqueen som tar alt i verste mening Anonymkode: a9287...4d8 6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #5 Skrevet 24. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror han mente at du er en dramaqueen som tar alt i verste mening Anonymkode: a9287...4d8 Kanskje det ja Anonymkode: 47a50...47e
Ananas. Skrevet 24. september 2016 #6 Skrevet 24. september 2016 Kommer helt an på med hvilket tonefall og i hvilken sammenheng det er sagt, det kan både være negativt og positivt. 7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #7 Skrevet 24. september 2016 2 minutter siden, Ananas. skrev: Kommer helt an på med hvilket tonefall og i hvilken sammenheng det er sagt, det kan både være negativt og positivt. Det er sant. Føler selv vi har en god og vennskapelig tone. Men jeg er opptatt av at folk gjør jobben sin og sier fra dersom noen sluntrer unna / etterlater masse jobb til neste person selvom man har hatt nok av tid til å gjøre jobben ferdig selv. Dette sier jeg fra om til de det gjelder, og har sagt dette til min kollega et par ganger. Men vet ikke om jeg bør spørre hva vedkommende mente med det.. Er litt nysgjerrig. Anonymkode: 47a50...47e
-jk- Skrevet 24. september 2016 #8 Skrevet 24. september 2016 Tja, jeg ville nok tolket det i positiv retning. http://www.urbandictionary.com/define.php?term=badass 4
Gjest Hapi Skrevet 24. september 2016 #9 Skrevet 24. september 2016 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er sant. Føler selv vi har en god og vennskapelig tone. Men jeg er opptatt av at folk gjør jobben sin og sier fra dersom noen sluntrer unna / etterlater masse jobb til neste person selvom man har hatt nok av tid til å gjøre jobben ferdig selv. Dette sier jeg fra om til de det gjelder, og har sagt dette til min kollega et par ganger. Men vet ikke om jeg bør spørre hva vedkommende mente med det.. Er litt nysgjerrig. Anonymkode: 47a50...47e Han mente nok akkurat det du beskriver her, men det er ikke noe negativt uttrykk. Jeg ville tolket det som om han beundret deg litt for å si fra, og at du kanskje også gjør en god jobb. Endret 25. september 2016 av Hapi
AnonymBruker Skrevet 25. september 2016 #10 Skrevet 25. september 2016 Har selv blitt kalt en hai på jobben, bryr meg ikke Anonymkode: a5e7f...810
Erazor Skrevet 25. september 2016 #11 Skrevet 25. september 2016 «Bad ass» bruker man vanligvis enten om noen som er rå, tøffe eller kompromissløse, eller om noen man blir imponert av. Jeg ser ingen grunn til å tolke det negativt. 20
AnonymBruker Skrevet 25. september 2016 #12 Skrevet 25. september 2016 Dersom man er så usikker at man må spørre på KG, så kan man umulig være badass Anonymkode: a9287...4d8 7
AnonymBruker Skrevet 25. september 2016 #13 Skrevet 25. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom man er så usikker at man må spørre på KG, så kan man umulig være badass Anonymkode: a9287...4d8 Jeg ser heller ikke på meg selv som bad ass. Ikke i det hele tatt faktisk. Anonymkode: 47a50...47e
AnonymBruker Skrevet 25. september 2016 #14 Skrevet 25. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser heller ikke på meg selv som bad ass. Ikke i det hele tatt faktisk. Anonymkode: 47a50...47e Men kanskje andre opplever deg som det , at du har integritet og er flink! Jeg tror dette var ment som et kompliment. Ikke spør eller gjør noe mer ut av det. Bare se deg selv kjapt inn i speilet før du går ut døren og tenk at du er en kul, snill og sterk bad ass! Anonymkode: 77078...d58 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2016 #15 Skrevet 25. september 2016 Jess, kompliment! Høres ut som du er ei dame han gjerne ville blitt bundet fast i senga av, og tatt i ræva med strap-on! Anonymkode: cae92...5e1
Rainbow Skrevet 25. september 2016 #16 Skrevet 25. september 2016 Jeg tolker det som et kompliment. Du fremstår som tøff og flink i jobben din!
AnonymBruker Skrevet 25. september 2016 #17 Skrevet 25. september 2016 6 timer siden, Erazor skrev: «Bad ass» bruker man vanligvis enten om noen som er rå, tøffe eller kompromissløse, eller om noen man blir imponert av. Jeg ser ingen grunn til å tolke det negativt. Signerer dette. Det er jo umulig for oss å vite hva vedkommende mente når han eller hun sa det, men jeg tenker i utgangspunktet at å være "bad ass" er noe positivt - som Erazor sier - noen man blir imponert av. Jeg kalte senest i går sjefen min dette i en samtale med noen, og det var utelukkende ment positivt - han har en jobb hvor han må være tøff, tørre å stå i stormen, vite hva han driver med og ha stor integritet. Jeg sa noe sånt som at "han har jo ikke den formelle utdannelsen, men han er jo helt badass likevel". Og det var altså et kompliment. Anonymkode: b7bf3...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2016 #18 Skrevet 25. september 2016 Ts blir kalt badass av kollegaer? Kan ikke skjønne folk her oppfatter det positivt. En badass er en drittsekk som langer ut med kommentarer som sårer og trøkker ned folk. Ofte ser de kun andre og tåler ikke kritikk selv. Anonymkode: 42c95...956 1
Gjest Bossa Nova Skrevet 25. september 2016 #19 Skrevet 25. september 2016 Jeg ser på badass som det motsatte av høysensitiv.
Whoops Skrevet 25. september 2016 #20 Skrevet 25. september 2016 Stort sett mener man tøff og uredd når badass brukes. Jeg tar det absolutt som et kompliment. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå