Gjest Catwoman Skrevet 28. november 2004 #21 Del Skrevet 28. november 2004 ja... klorin:må ikke brukes sammen med andre kjemikalier. Kan avgi farlige gasser (klor) Salmiakk: må ikke blandes med klorholdige produkter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #22 Del Skrevet 30. november 2004 Det blir jo det samme som når man tisser når man bader i basseng. Tror ikke jeg kommer til å holde igjen etter dette hvis jeg må tisse når jegbader i basseng, men det er en tankevekker. Hege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #23 Del Skrevet 30. november 2004 Folk som er over bleiestadiet pleier da vel å gå ut av vannet og inn på toalettet ved slike behov? Men dette handlet jo om å blande vaskemidler, og å lese på flaska. Svært få leser faktisk på flaskene, enda det burde være en selvfølge.... Det meste kan fint blandes (selv om jeg aldri har hatt for vane å blande så mye) men enkelte ting bør man ikke blande, kjemikalier bør man vite hvordan vil reagere med hverandre før man blander. Derfor lese på flaska. Og ikke blande salmiakk og klor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2004 #24 Del Skrevet 30. november 2004 Det blir jo det samme som når man tisser når man bader i basseng. Tror ikke jeg kommer til å holde igjen etter dette hvis jeg må tisse når jegbader i basseng, men det er en tankevekker. Hege Ehhh... jeg går bestandig ut av bassentet og på et toalett, trodde det var vanlig av voksne folk? Liker ikke helt tanken på at det blir "skvettet" i vannet jeg svømmer rundt i... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 30. november 2004 #25 Del Skrevet 30. november 2004 Hehe... tror jeg holder meg unna svømmehaller en stund fremover :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2004 #26 Del Skrevet 30. november 2004 Mange mennesker lever i den villfarelsen at ting de får kjøpt i butikken ikke er farlige. Jeg hørte det i en eller annen diskusjon en gang, men husker ikke hva det dreide seg om, men kommentaren fra vedkommende var: Halloooo, de selger ikke farlige ting i butikken dah!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #27 Del Skrevet 30. november 2004 Mange mennesker lever i den villfarelsen at ting de får kjøpt i butikken ikke er farlige. Jeg hørte det i en eller annen diskusjon en gang, men husker ikke hva det dreide seg om, men kommentaren fra vedkommende var: Halloooo, de selger ikke farlige ting i butikken dah!! hehe - i butikkene her i bygda selger de både øks og kjøkkenkniver. Ikke farlig:) Jeg tror nok at en del av det som selges av kjemikalier i vanlige butikker er littegrann utvannet (feks merker jeg at salmiakken tar skikkelig dårlig, men det kan ha med vannkvalitet å gjøre også) eller tilsatt andre kjemikalier som kan ta den verste brodden av dumme blandinger. Men likevel. Plumbo, feks, er det noen som tror man kan åpne tette rør fulle av hår og fett og gud vet hva, uten at dette middelet samtidig er skadelig for huden? Og hva gjør man om man først søler sånne kjemikaleier på seg eller barnet/bikkja har tatt en sup? Det er forskjellige motgifter og handlemåter avhengig av hva slags stoff man har fått i seg, feks. Hm. denne diskusjonen får meg i hvert fall til å tenke at en del sikkert ville funnet naturfagsundervisninga mer interessant om man relaterte den til produkter man faktisk bruker. Kjemiforsøk med vaskemidler:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 1. desember 2004 #28 Del Skrevet 1. desember 2004 hm. da jeg jobba på rimi hadde vi en kunde som var en evig plage, og en dag kom hun og spurte om en luktfjerner vi solgte faktisk virka. svarte som sant er, at det vet jeg faktisk ikke i og med at jeg ikke har prøvd den. kunder blir jo alltid sure når man sier det, men hva er det de tror? at de som jobber i butikk får gratis prøver av alle varer? eller er forpliktet til å kjøpe alt butikken selger for å gjøre seg opp en mening? (særlig, på rimi-lønn!) nåja, dama ble sur (men hun var jo uansett alltid sur), og sa at vel, hun trengte ikke noen luktfjerner, for hun pleide å lage sin egen ved å mikse klor og salmiakk og spraye rundt i huset. lurte et øyeblikk på om jeg skulle fortelle henne at det ikke var så lurt, men hun ville bitt hue av meg, og, som jeg sa, dama var en sann plage som forsuret hver bidige dag. men, hva i all verden har man av sanseceller i nesa når man synes klorsalmiakk nøytraliserer vond lukt??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #29 Del Skrevet 15. desember 2004 bare for å legge til det med utvanning. Klor som blir solgt i butikken er blandet ut, slik at det er max ca 8% klor i det. Klor er egentlig ikke flytende, men et hvitt etsende pulver. den gassen som dannes når klor blandes med syre er klorgass, som faktisk har blitt brukt i krigssammenhenger til å gasse jøder etc. Den setter lungene ut av funksjon og du kveles. Drev og lekte en del med det der på gutterommet når jeg var liten helt til jeg ble brennt barn en gang og det gikk litt vel galt. Lå på gulvet og gispet etter luft en stund. Alex G.k Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 15. desember 2004 #30 Del Skrevet 15. desember 2004 men, hva i all verden har man av sanseceller i nesa når man synes klorsalmiakk nøytraliserer vond lukt??? Kanskje det luktet sinnsykt vondt hjemme hos henne, hvs hun syntes det var en lukt hun heller ville ha i huset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 15. desember 2004 #31 Del Skrevet 15. desember 2004 Bra du nevnte den boken, den har jeg lenge hatt planer om å lese, men har ikke visst tittelen Jeg er typen som liker å blande vaskemiddler,...men har aldri tatt den kombinasjonen, og styrer selvfølgelig unna den etter å ha lest denne tråden. helt vanvittig bok..les alle tre, boken om tenårene og voksenlivet hans også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 16. desember 2004 #32 Del Skrevet 16. desember 2004 Det er jeg veldig klar over, ja. Broren min derimot, er flink på å blande sammen disse to rengjøringsmidlene. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. desember 2004 #33 Del Skrevet 18. desember 2004 og hvorfor iall verdn skal man blande salmiakk og klorin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. desember 2004 #34 Del Skrevet 18. desember 2004 På STERKT fettete plasser kan man ha litt salmiakk i bøtta. Da er det snakk om dråper....skelden man finner så sterkt møkkete hos folk. jeg jobberpå en plass hvor det er fettete. Stort kjøkken, men aldri verden om vi får bruke salmiakk. Ei heller klor. Det er så mange andre måter å få fett og skit vekk på. Før i tiden så var lukten av ren jul viktig. Det er det da også i dag, men det får man på mange andre måter. bruker man salmiakk, så skal du ha goid utluftning da du holder på. Tror det var noe slikt som ca 120m2 luft for ca 1 dl salmiakk. Og da menes tilstrømming av frisk luft hele tiden. Vaske med salmiakk og klor? hvorfor det? blir det renere? gassen du får av disse stoffene er veldig farlig. Det du innånder forblir i kroppen. Og gassen av de to stoffene sammen er livsfarlig. De fleste bedrifter er de to stoffene forbudt. Det blir mest brukt i private hjem pga manglende kunnskap. Spør du meg skulle de ha veert borte fra butikkhyllene og kun seles i farvehandel. Om du ber om datablad på produktet, så tror jeg du ville bli skremt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå