Gå til innhold

Er kjæresten kontrollerende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hele svangerskapet var jeg alene. De første mnd etter fødsel var jeg også alene. Jeg hadde bare min kjære mor og far tilstede, og dem har stilt opp 110% alltid. Noe jeg er evig takknemlig for. Etterhvert som tiden gikk ble jeg kjent med en fantastisk mann som etter hvert ble kjæresten min. Han har stilt opp som bonuspappa og for noen mnd siden flyttet vi nærmere han. 

Han har den siste tiden blitt hissig av seg, og høymælt hver gang det er noe. Han blir ganske sur om jeg bestemmer meg for å besøke foreldrene mine en helg. Dem er ganske knyttet til barnet mitt og har hjulpet meg mye med alt så jeg syns dem fortjener besøk. 

Men han blir skikkelig sinna når jeg vil på besøk, og kan få meg til å gråte i lange dager før jeg reiser. Han mener jeg ikke hører på meningene hans, og at jeg da bare gnir inn at det ikke er hans barn og han har ingenting han skulle ha sagt?

Hva er dette for noe? Jeg prøver å gjøre alle fornøyde, og han ser jo oss hver dag...

Anonymkode: 0e3fc...e56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo et veldig dårlig tegn og var jeg deg ville jeg tenkt nøye gjennom om jeg skulle bli i forholdet- for det kan jeg si deg med en gang, dette er oppførsel som høyst sannsynlig blir verre. Å forsøke kontrollere hvem du skal besøke og omgås er et såpass klassisk tegn på et usunt forhold (og det som verre er) at jeg ville kommet meg unna først som sist.

Ta deg god tid og vær smart før du velger hvem du tar inn i livet ditt, ikke minst med tanke på barnet 

Anonymkode: 738d1...2df

• Liker 8
Skrevet

Ja, han er kontrollerende. Det  er nok fordi at han føler seg usikker, men du kan ikke kaste bort tid på dette, uten at du ender opp med  bli skadd på den ene eller / og den andre måten.  Det er ikke sjanse i havet for at du kan få ham til å føle seg trygg nok til å slippe kontrollen, enten du prøver å oppdra ham til det, eller at du forsøker å vise ham hvor trygg han kan føle seg på deg og hvor mye du bryr deg om meningene hans. Det er rett og slett nytteløst. 

Som en som er klok av skade, så sier jeg bare løøøøøp! 

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er dette for noe? Jeg prøver å gjøre alle fornøyde, og han ser jo oss hver dag...

Du er en person med en familie som du selvfølgelig må få omgås, for en dust han er som prøver å manipulere deg på den måten der. Jeg kjenner varsellampene mine blinker skikkelig. 

Anonymkode: 73307...342

• Liker 2
Skrevet

Så bra at dette kom fram uten at dere har flyttet sammen! 

Her må du bare innse at det er veldig sykelig å ikke tolerere at kjæresten besøker foreldrene en helg. Synd at en som ellers har virket ok har en slik  terrorside, men når den er der, må man bare passe på å komme seg bort. 

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for alle gode svar!

Jeg skjønner ikke hvordan jeg bare skal klare å løpe fra han. Han sier alltid unnskyld, og er som en engel etter disse episodene. Jeg har blitt veldig knyttet til både han og hans familie. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...