AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #1 Skrevet 24. september 2016 Babyen min er litt lite effektiv når han suger pupp, og helsesøster har bedt meg pumpe 50 ml 2 ganger om dagen å gi i tillegg til vanlig amming. Jeg har kjøpt Avent håndpumpe, men jeg sliter litt med å pumpe effektivt. Det kommer bare en enslig tynn stråle ut, og etter å ha pumpet et halvt minutt virker det tomt. Det kommer i alle fall ikke mer ut. Da må jeg stimulere og flytte litt på pumpen. Jeg bruker nesten 2 timer på å få ut 50 ml, så jeg føler det er utrolig lite effektivt. Tenkte jeg skulle få litt tips av helsesøster når jeg treffer henne om 3 dager, men er det noen her som har gode råd i mellomtiden? Skjønner ikke helt hva jeg gjør feil heller. Jeg hat hatt mye melk hele tiden, men siden babyen har sugd lite effektivt i 2 uker kan kanskje produksjonen ha gått kraftig ned? Anonymkode: 38124...c5b
Gjest Annypanny Skrevet 24. september 2016 #2 Skrevet 24. september 2016 Følger denne, for jeg sliter med akkurat det samme. Når jeg håndmelker står spruten, men med en gang jeg setter på pumpen, så kommer det ikke en dråpe.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #3 Skrevet 24. september 2016 Jeg hadde avent håndpumpe da jeg ammet, og syntes den var klønete å bruke. Men jeg hadde godt resultat ved å prøve forskjellige steder rundt puppen slik så jeg fikk stimulert flere steder på samme tid. Etter hvert fikk jeg brystbetennelse og fikk en nesespray som gjorde at melken fløt bedre. Det hjalp veldig ved pumping Anonymkode: 1f187...152
AdEm Skrevet 24. september 2016 #4 Skrevet 24. september 2016 (endret) Veit ikke om det fungerer, men jeg tenkte på at du kunne kanskje prøve å ta en varm klut på brystet. Kanskje det hjelper? Hadde selv problemer med avent sin manuelle pumpe å brukte den aldri igjen Endret 24. september 2016 av AdEm
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #5 Skrevet 24. september 2016 Fikk ingen ting ut med manuellpumpe, men med eletrisk kom det kjempe mye. Har desverre ikke så mange tips.. Anonymkode: 50c69...099
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #6 Skrevet 24. september 2016 Mye mulig du har feil str på masasjeputen, http://www.philips.no/c-p/SCF167_01/avent-brystpumper-stor-massasjepute . Anonymkode: 48067...4d0
AnonymBruker Skrevet 24. september 2016 #7 Skrevet 24. september 2016 Huske forførte gangene jeg skulle bruke manuell pumpe. Jeg pumpet og pumpet og fikk ut lite- helt til jeg skjønte at jeg måtte pumpe et par trykk, for så å holde pumpa inne for å skape vakum. Kom mye mer da. Nå det slutta å renne, må man igjen ta et par pumpetak for så å holde den inne igjen. Hos meg hjalp det også å dytte pumpa litt inn i brystet for å få mer. Flytte litt rundt mellom rundene hjelper og. Anonymkode: 7935c...d4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå