Gjest earlgrey Skrevet 24. september 2016 #1 Skrevet 24. september 2016 Jeg lagde hjemmelagede knekkebrød for første gang i dag MEN Til tross for at jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke ble de ikke sprø, bare seige. De har nå avkjølt seg på rist i en time. kan jeg sette dem inn i ovnen igjen og få dem sprø eller blir de bare brent? Jeg stekte dem på 160 grader i 1 time og 10 min, hvor mye mer og hvor mye varme må de isåfall ha?
Gjest Kaffekrus Skrevet 24. september 2016 #2 Skrevet 24. september 2016 Det går helt fint å steke dem en stund til ja Min oppskrift er 180 grader i 45 min, men jeg steker dem oftest 5-10 min lenger. Om de ikke blir helt sprø da, skrur jeg bare ned varmen (ca. 120 grader), og lar de stå til de er skikkelig tørre
Gjest earlgrey Skrevet 24. september 2016 #3 Skrevet 24. september 2016 Flott det, tok en sjangs på å sette dem inn igjen før noen rakk å svare De har nå stått en halvtime og begynner å bli veldig sprø Leste også et sted at man kan riste dem
Gjest Kaffekrus Skrevet 24. september 2016 #4 Skrevet 24. september 2016 Så bra Ganske viktig at de blir skikkelig sprø/tørre, hvis ikke risikerer du at de mugner. Håper knekkebrødene smaker, jeg synes i alle fall hjemmebakte knekkebrød er nydelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå