Gå til innhold

For liten do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usj, må ta denne som anonym ass. 

Har kjøpt nytt toalett for en stund siden, men det er altfor lite... I nitti prosent av tilfellene vil den ikke skylle ned bæsjen, avløpet virker rett og slett for trangt.. Er jeg den eneste som har har opplevd dette? Er bæsjen min for stor? Kjenner jeg vegrer meg litt fir å ringe rørleggeren og fortelle om problemet... 

Anonymkode: 9ea2f...acb

Skrevet

Hvilket merke er dette? Høres rart ut.

Anonymkode: ef796...02c

Skrevet

Er det vegghengt eller gulvstående? 

Det kan ha med vannmengde å gjøre. Hvilket merke er også relevant. Står på trykknappen om det er gulvstående eller på porselenet om det er vegghengt skål.

Skrevet

Noen doer er slik, og jeg hater det. Jeg har angst for at ting setter seg fast i do, og dovegring kan føre til alvorlig forstoppelse.

Jeg tror det har noe med vinkelen eller fasongen på overgangen til avløpsrøret, og min erfaring er at det oftere er et problem på doer der det er et hjørne der skåla går over i røret, enn der det er avrundet der skåla går over i røret.

Foreldrene mine har en slik do, og den klarer jeg ikke bæsje på. Jeg venter heller til den andre doen blir ledig, og dersom noen tar et bad der må jeg bare holde meg. Jeg har også en slik do i leiligheten, men der hjelper det å bruke slike blå såpestaver i sisternen. Til nødsfall har jeg også en spesiell pinne til å løse opp blokkeringer. 

For å unngå problemet er det lurt å sørge for myk avføring. Spis mye fiber og drikk mye vann. Unngå alt for fet mat, men spis litt fett. Spis yogurt og svisker. Mosjoner.

Anonymkode: cf88a...5cf

Skrevet

Hørtes litt rart ut at toalettet skulle være for lite. Kloakkrøret det er festet i, har vel stort sett standard dimensjon. Men kan det være det, at du bruker en sånn spareknapp når du drar ned? Noen toaletter har jo to knapper. En til lite, og en til stort...Har du driti litt stort, så holder det ikke å trykke ned den lille knappen, for å si det slik. 😛

Anonymkode: cbd2d...f6d

• Liker 1
Skrevet

Er villeroy boch,  vegghengt. Det fylles opp med vann, men bæsjen ligger der... Må løse den opp med toalettbørste. Har jo aldri skjedd meg ellers så tror jo det er toalettet... Men vil jo få et enormt forbruk av toalettbørster. Og om jeg skal ha gjester får jeg jo håpe de ikke må nr to.  :icon_frown:

Anonymkode: 9ea2f...acb

Skrevet

Ta kontakt med villeroy & boch, eller med rørleggeren som har montert. Høres ut som en feil.

Skrevet

Rørleggeren vet garantert at det er forskjell på doer og at noen er "bedre" enn andre. Noen nyere doer har fks et design på skåla som gjør at fortere kommer flekker etter nr 2, og det er ikke utenkelig at et vegghengt toalett har et design som gjør de uegnet for "voksne".

Anonymkode: 972bf...e2c

Skrevet

Vi har en slik do (ikke samme merke som din), og det virker som om doskåla/røret er for liten til å ta unna.

Det er skikkelig ekkelt og det er et gjentagende problem om man har mye avføring. Typen min fleiper med at man må ta det i 2 omganger.. Men vi har ikke vurdert å skifte ut toalettet. Vi har dessverre to som er like.

Anonymkode: b66bf...abc

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rørleggeren vet garantert at det er forskjell på doer og at noen er "bedre" enn andre. Noen nyere doer har fks et design på skåla som gjør at fortere kommer flekker etter nr 2, og det er ikke utenkelig at et vegghengt toalett har et design som gjør de uegnet for "voksne".

Anonymkode: 972bf...e2c

Jo, det er faktisk utenkelig at en veggskålner uegnet for voksne. Dere skulle bare visst hvor mye som skal til for å lage en ny modell av en slik skål. Og det koster mye penger å lage en ny form til å støpe disse modellene. 

Det ligger i installasjonen, altså det som er bak veggen. Vinkel på avløpsdelene. 

Det kan også sitte en ventil inn på vannmengde og en ventil på vannmengde ut i skålen, slik at vannet ikke får nok fart ut. 

Villeroy & Boch har mange modeller, TS har kanskje den som heter Subway? Sjekk nettsiden www.villeroy-boch.com

Du skulle ha valgt modellen med ceramic+, da hadde du omtrent sluppet å ha dokost. 

Anonymkode: ef796...02c

Skrevet

Vi har et lignende problem med den ene doen vår. Det virker rett og slett som det ikke blir nok trykk i spylinga til å få ned alt hvis det blir for fullt i skåla. Et tips er å ha en bøtte som du fyller opp med vann og heller oppi, det gjør susen her ihvertfall.

Anonymkode: a0dbc...000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...